Uproszczenia i nowe obowiązki w transporcie ciśnieniowych urządzeń

Uproszczenia i nowe obowiązki w transporcie ciśnieniowych urządzeń

14th lis 2025 Możliwość komentowania Uproszczenia i nowe obowiązki w transporcie ciśnieniowych urządzeń została wyłączona
Od 9 października 2025 r. obowiązują zmiany w przepisach dotyczących ciśnieniowych urządzeń transportowych, które wprowadzają nowe wymagania dotyczące oznakowania butli, zbiorników i cystern podlegających przepisom ADR/RID. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego na bieżącej analizie i interpretacji zmian zachodzących w prawie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. Od 9 października 2025 r. obowiązują zmiany w przepisach dotyczących ciśnieniowych urządzeń transportowych, które wprowadzają nowe wymagania dotyczące oznakowania butli, zbiorników i cystern podlegających przepisom ADR/RID. Nowe przepisy upraszczają procedury oceny zgodności, wprowadzają obowiązek podawania [...] Czytaj więcej ›
KSeF w branży motoryzacyjnej

KSeF w branży motoryzacyjnej

12th lis 2025 Możliwość komentowania KSeF w branży motoryzacyjnej została wyłączona

Maciej Kordalewski, partner, doradca podatkowy, KPI Tax: KSeF to rewolucja w fakturowaniu, która dotknie każdy dział twojej firmy motoryzacyjnej – nie tylko księgowość. Krajowy System e-Faktur staje się obowiązkowy od 1 lutego 2026 roku dla firm z przychodem powyżej 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 roku obejmie wszystkie podmioty. To nie jest kolejna zmiana podatkowa, którą można zlecić księgowej. To fundamentalna transformacja procesów biznesowych w całej firmie.

Czytaj więcej ›
Zmieniają się stawki ważnych opłat dla firm działających na rynku motoryzacyjnym i w transporcie

Zmieniają się stawki ważnych opłat dla firm działających na rynku motoryzacyjnym i w transporcie

12th lis 2025 Możliwość komentowania Zmieniają się stawki ważnych opłat dla firm działających na rynku motoryzacyjnym i w transporcie została wyłączona

W ostatnim czasie weszły w życie, lub zostały ogłoszone, zmiany dotyczące opłat produktowych oraz minimalnych stawek podatku od środków transportowych, a także opłat w przypadku stosowania profesjonalnej rejestracji pojazdów, które bezpośrednio wpływają na podmioty działające na rynku motoryzacyjnym i transportowym.   Nowe stawki opłat produktowych Dnia 3 października 2025 rok weszło w życie Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska, które określa zaktualizowane, szczegółowe stawki opłat produktowych. Celem zmian jest dostosowanie wysokości opłat do aktualnych kosztów zagospodarowania odpadów oraz realizacja zobowiązań unijnych dotyczących rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Nowe przepisy wprowadzają zaktualizowane stawki m.in. dla olejów smarowych, preparatów smarowych i dodatków przeciwzamarzaniowych, opon z […]

Czytaj więcej ›
Wpisy w kosztorysie kwestionowane przez TU

Wpisy w kosztorysie kwestionowane przez TU

12th lis 2025 Możliwość komentowania Wpisy w kosztorysie kwestionowane przez TU została wyłączona
Serwisy blacharsko lakiernicze sporządzają kosztorys naprawy, który powinien być odzwierciedleniem ich pracy w związku z konkretną szkodą. Często jednak podczas jego wykonywania zadają sobie pytanie, czy jest sens wpisywać pewne elementy kosztorysu, skoro ubezpieczyciele zawsze je wykreślają. Poniżej analiza trzech zagadnień w oparciu o argumentację oraz stanowiska biegłych sądowych. Artykuł został przygotowany przez Kancelarię Adwokatów i Radców Prawnych Rok-Konopa i Wspólnicy. Kancelarię tworzy głównie Zespół Adwokatów i Radców Prawnych dedykowanych obsłudze branży motoryzacyjnej. Cechujący kancelarię wysoki poziom specjalizacji w wąskiej dziedzinie prawa daje przewagę i miejsce w czołówce na rynku usług odszkodowawczych dla biznesu motoryzacyjnego. Mycie pojazdu Pozwalam sobie postawić [...] Czytaj więcej ›
Szkoda w pojeździe – coraz częściej całkowita

Szkoda w pojeździe – coraz częściej całkowita

12th lis 2025 Możliwość komentowania Szkoda w pojeździe – coraz częściej całkowita została wyłączona
Na rynku szkód komunikacyjnych coraz częściej pojawia się tendencja kwalifikowania przez towarzystwa ubezpieczeń szkód całkowitych. Choć polskie przepisy prawa w dalszym ciągu nie definiują czym jest szkoda całkowita, to za ugruntowanych orzecznictwem sądów przyjmuje się, że występuje ona wtedy, gdy koszty naprawy pojazdu przekraczają wartość pojazdu sprzed dnia szkody. W szkodach likwidowanych z polisy Autocasco szkoda całkowita zdefiniowana jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia i występuje w przypadku, gdy koszty naprawy przekraczają najczęściej 70% wartości pojazdu sprzed szkody. Odszkodowanie z tytułu szkody całkowitej stanowi wtedy różnica pomiędzy wartością pojazdu sprzed szkody, a wartością jego pozostałości. Artykuł został przygotowany przez Kancelarię Adwokatów [...] Czytaj więcej ›

Następna strona »