
Cofanie liczników aut: czy uporamy się w końcu z tą patologią?
Komentarz mecenasa Pawła Tuzinka na temat rozwiązań ustawowych dotyczących cofania liczników samochodowych. Będą nałożone obowiązki na serwisy samochodowe, właścicieli aut, stacje diagnostyczne oraz Policję. Źródłem wiedzy ma być CEPiK.
Czytaj więcej ›
Wszystkie wypowiedzi eksperckie i artykuły naszych prawników w jednym miejscu!
Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego zrzesza obecnie kilkudziesięciu prawników indywidualnych i kancelarii – specjalistów w różnych dziedzinach prawa motoryzacyjnego. Z wiedzy naszych ekspertów codziennie korzystają czytelnicy portali i czasopism branżowych w publikowanych na bieżąco artykułach. Zbieramy te wszystkie publikacje w zakładce Media, gdzie na bieżąco możecie je Państwo śledzić. Prosimy również o przesyłanie na adres stowarzyszenie@sprm.org.pl linków do takich publikacji, które powinny się tam znaleźć, ponieważ z oczywistych przyczyn nie wszystko jesteśmy w stanie sami wyłapać. Zapraszamy również do “obserwowania” naszego profilu na portalu LinkedIn, gdzie dodatkowo prowadzimy codzienny przegląd prasy i mediów pod kątem najciekawszych informacji z prawa […]
Czytaj więcej ›
Dochodzenie roszczeń od ubezpieczycieli – straty dla warsztatów blacharsko-lakierniczych
Od czego zacząć dochodzenie roszczeń od ubezpieczycieli przy rozliczaniu szkód komunikacyjnych? Co zmienia reaktywacja Ogólnopolskiej Motoryzacyjnej Rady Technicznej? Autorami tekstu są adwokat Paweł Kozłowski oraz radca prawny Paweł Tuzinek.
Czytaj więcej ›
Mecenas Małgorzata Miller: Celem ustawodawcy było zapewnienie bezpieczeństwa finansowego Polaków oraz uzupełnienie świadczeń z ZUS. Niezależnie od formy prawnej prowadzenia działalności przez dealera, gdy będzie zatrudniał on przynajmniej jedną osobę, zostanie zobowiązany zawrzeć umowę o zarządzanie PPK z instytucją finansową, a wcześniej zaplanować w budżecie dodatkowy koszt.
Czytaj więcej ›
Co zrobić, gdy klient nie odbiera samochodu z warsztatu po naprawie?
Wydaje się, że nie jest to zła sytuacja – wszak zostajemy z „towarem” wartym od kilku tysięcy złotych wzwyż. Niestety z prawnego punktu widzenia nie jest to takie łatwe. Przyjrzymy się więc, co w sytuacji kiedy zostajemy z nieodebranym przez klienta autem.
Czytaj więcej ›