Zakup samochodu a prawo rękojmi | PORTFEL KOWALSKIEGO

Zakup samochodu a prawo rękojmi | PORTFEL KOWALSKIEGO

3rd wrz 2024 Możliwość komentowania Zakup samochodu a prawo rękojmi | PORTFEL KOWALSKIEGO została wyłączona

Prezes Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego mecenas Paweł Tuzinek opowiada o zasadach rękojmi w materiale zrealizowanym przez TVPinfo pt. portfel kowalskiego.

Czytaj więcej ›
Kampanie przywoławcze – sierpień 2024 roku

Kampanie przywoławcze – sierpień 2024 roku

2nd wrz 2024 Możliwość komentowania Kampanie przywoławcze – sierpień 2024 roku została wyłączona
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...] Czytaj więcej ›
Wypadek z nieubezpieczonym kierowcą bez OC. Jak uzyskać odszkodowanie i skąd?

Wypadek z nieubezpieczonym kierowcą bez OC. Jak uzyskać odszkodowanie i skąd?

28th sie 2024 Możliwość komentowania Wypadek z nieubezpieczonym kierowcą bez OC. Jak uzyskać odszkodowanie i skąd? została wyłączona
Szacuje się, że po polskich drogach porusza się ok. 100 tys. nieubezpieczonych kierowców. Jak podaje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), ryzyko spowodowania przez nich wypadku z rannymi jest czterokrotnie większe niż w przypadku ubezpieczonych kierowców. Co zrobić w przypadku kolizji z nieubezpieczonym kierowcą bez OC? Czy dostaniemy odszkodowanie?   Jeżeli nie mamy pewności czy sprawca kolizji ma ważne OC, możemy bardzo łatwo to sprawdzić. Na stronie internetowej UFG www.ufg.pl/infoportal znajduje się baza Ośrodka Informacji UFG. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny lub VIN pojazdu, by otrzymać informacje o marce pojazdu, numerze polisy oraz nazwie ubezpieczyciela. Do pobrania jest także bezpłatna aplikacja na urządzenia [...] Czytaj więcej ›
Zapraszamy na szkolenie: Zmiany w schematach podatkowych i zbliżający się termin cen transferowych

Zapraszamy na szkolenie: Zmiany w schematach podatkowych i zbliżający się termin cen transferowych

23rd sie 2024 Możliwość komentowania Zapraszamy na szkolenie: Zmiany w schematach podatkowych i zbliżający się termin cen transferowych została wyłączona
Dynamiczne zmiany w przepisach podatkowych stawiają przed branżą automotive nowe wyzwania. Czy Twoja firma jest gotowa na nadchodzące obowiązki związane ze schematami podatkowymi i cenami transferowymi? Dołącz do naszego specjalistycznego webinaru i zyskaj praktyczną wiedzę, która pomoże Ci zabezpieczyć firmę przed ryzykami podatkowymi.   Nasi eksperci, Maciej Kordalewski i Michał Maciejewski, Partnerzy i doradcy podatkowi w KPI TAX, przeprowadzą Cię przez kluczowe zmiany w MDRach, aktualizację procedur i obowiązki w zakresie cen transferowych. Omówią wymagania dotyczące benchmarków i przedstawią najlepsze praktyki, skupiając się na specyfice sektora motoryzacyjnego.   Podczas webinaru zaprezentujemy praktyczne przykłady dedykowane branży automotive. Przeanalizujemy ceny transferowe dla [...] Czytaj więcej ›
Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?

Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?

21st sie 2024 Możliwość komentowania Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów? została wyłączona
Cena towaru zaraz obok marki czy też indywidualnych preferencji jest jednym z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się konsumenci przy zakupie towaru lub usługi. Nabywca powinien mieć dostęp do informacji o towarze, w tym również jego cenie. Prawo do informacji to podstawowe uprawnienie konsumenta. Zakres i forma informacji udzielanych konsumentowi jest co do zasady zależna od sposobu zawarcia umowy (sprzedaż tradycyjna/sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość), jednak każdy komunikat kierowany do klienta powinien być sformułowany w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd.   Kwestię informacji o cenie towaru lub usługi reguluje ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »