Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...]
Czytaj więcej ›
Szacuje się, że po polskich drogach porusza się ok. 100 tys. nieubezpieczonych kierowców. Jak podaje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), ryzyko spowodowania przez nich wypadku z rannymi jest czterokrotnie większe niż w przypadku ubezpieczonych kierowców. Co zrobić w przypadku kolizji z nieubezpieczonym kierowcą bez OC? Czy dostaniemy odszkodowanie? Jeżeli nie mamy pewności czy sprawca kolizji ma ważne OC, możemy bardzo łatwo to sprawdzić. Na stronie internetowej UFG www.ufg.pl/infoportal znajduje się baza Ośrodka Informacji UFG. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny lub VIN pojazdu, by otrzymać informacje o marce pojazdu, numerze polisy oraz nazwie ubezpieczyciela. Do pobrania jest także bezpłatna aplikacja na urządzenia [...]
Czytaj więcej ›
Dynamiczne zmiany w przepisach podatkowych stawiają przed branżą automotive nowe wyzwania. Czy Twoja firma jest gotowa na nadchodzące obowiązki związane ze schematami podatkowymi i cenami transferowymi? Dołącz do naszego specjalistycznego webinaru i zyskaj praktyczną wiedzę, która pomoże Ci zabezpieczyć firmę przed ryzykami podatkowymi. Nasi eksperci, Maciej Kordalewski i Michał Maciejewski, Partnerzy i doradcy podatkowi w KPI TAX, przeprowadzą Cię przez kluczowe zmiany w MDRach, aktualizację procedur i obowiązki w zakresie cen transferowych. Omówią wymagania dotyczące benchmarków i przedstawią najlepsze praktyki, skupiając się na specyfice sektora motoryzacyjnego. Podczas webinaru zaprezentujemy praktyczne przykłady dedykowane branży automotive. Przeanalizujemy ceny transferowe dla [...]
Czytaj więcej ›
Cena towaru zaraz obok marki czy też indywidualnych preferencji jest jednym z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się konsumenci przy zakupie towaru lub usługi. Nabywca powinien mieć dostęp do informacji o towarze, w tym również jego cenie. Prawo do informacji to podstawowe uprawnienie konsumenta. Zakres i forma informacji udzielanych konsumentowi jest co do zasady zależna od sposobu zawarcia umowy (sprzedaż tradycyjna/sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość), jednak każdy komunikat kierowany do klienta powinien być sformułowany w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd. Kwestię informacji o cenie towaru lub usługi reguluje ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o [...]
Czytaj więcej ›
Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych z lipca 2019 roku wprowadziła istotne zmiany w podejściu do problemu opóźnień płatności, wprowadzając ochronę instytucjonalną, którą sprawuje prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Postępowanie administracyjne przed UOKiK to jeden ze sposobów walki z nierzetelnym i kontrahentami, którzy opóźniają się z płatnościami, jednak nowelizacja ustawy przewiduje również możliwość pociągnięcia kontrahenta do odpowiedzialności na gruncie prawa prywatnego. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego na bieżącej analizie i interpretacji zmian zachodzących w prawie. W razie dodatkowych pytań [...]
Czytaj więcej ›
