Ostatnie tygodnie mijały w kancelariach Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego w atmosferze edukacji i dzielenia się ekspercką wiedzą! Szkolenia i wykłady poprowadzone przez członków SPRM cieszyły się dużym zainteresowaniem słuchaczy! Maciej Krotoski z M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni przeprowadził zajęcia dla słuchaczy studiów MBA w Collegium Da Vinci, przedstawiając zagadnienia z zakresu prawa spółek handlowych, w tym tworzenie i funkcjonowanie spółek oraz odpowiedzialność wspólników. W trakcie wykładu poruszył również temat Fundacji Rodzinnych, które zyskują coraz większą popularność. Mateusz Winczura z KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński spotkał się ze studentami Koła Naukowego Prawa Medycznego i Farmaceutycznego "Ius et Medicina". Podczas wydarzenia [...]
Czytaj więcej ›
Wraz z początkiem 2024 roku weszły w życie istotne zmiany w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm., dalej jako: „PRD”). Jedną z nich było zastąpienie dotychczasowego obowiązku zgłaszania faktu nabycia pojazdu obowiązkiem złożenia wniosku o jego rejestrację w ustawowo określonym terminie. Ponad rok po wejściu w życie nowelizacji, przepisy te nadal budzą liczne wątpliwości wśród przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej – zwłaszcza dealerów sprowadzających pojazdy z zagranicy. Pojawia się bowiem pytanie: czy konieczna jest rejestracja sprowadzonego auta, jeżeli zostanie ono odsprzedane przed upływem określonego ustawowo terminu [...]
Czytaj więcej ›
16 kwietnia 2025 r. Komisja Europejska opublikowała coroczny raport dotyczący systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. System Safety Gate) (dalej: „Raport”). Raport odnosi się do działalności systemu w 2024 r. i obejmuje 30 państw (tj. państwa członkowskie UE oraz Norwegię, Liechtenstein i Islandię). Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. System Safety Gate rozpoczął funkcjonowanie w 2003 r. jako Wspólnotowy System Szybkiej Informacji, czyli tzw. system RAPEX. Zasadniczym celem systemu jest zapewnienie szybkiej wymiany informacji na temat produktów stwarzających zagrożenie oraz podjętych w związku z tym środków [...]
Czytaj więcej ›
Zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela po wypadku drogowym to tylko początek procesu, który dla wielu osób okazuje się pełen wyzwań. Choć sama procedura zgłaszania szkody wydaje się być prostą formalnością, to z czasem okazuje się, że czeka nas szereg działań, którym musimy sprostać, by otrzymać należne odszkodowanie. Co gorsza, w trakcie tego procesu wiele osób spotyka się z problemem zaniżonych wypłat odszkodowań. Towarzystwa ubezpieczeniowe, starając się zmniejszyć swoje koszty, często stosują różne techniki, które prowadzą do obniżenia wysokości oferowanego odszkodowania. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego [...]
Czytaj więcej ›
Spisywanie stanu liczników samochodowych miało być receptą na plagę oszustw. Okazuje się, że liczba wykrywanych przypadków cofania liczników jest bardzo niska. Ponad 430 tysięcy przejechanych kilometrów to dobry wynik, o którym między innymi za sprawą policji powinna wiedzieć Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców. Od ponad pięciu lat funkcjonariusze drogówki mają obowiązek spisywania drogomierzy w trakcie kontroli i przekazywania tych danych do CEPiK-u. Tyle teoria, bo w motoryzacyjnej branży śledzącej stany liczników mówi się, że nawet 1/3 kontroli nie kończy się wpisem do CEPiK-u.
Czytaj więcej ›