Sytuacja epidemiologiczna ogranicza stosowanie art. 140mb Prawa o ruchu drogowym
W związku z obowiązującym od 1 stycznia 2020 art. 140mb Prawa o ruchu drogowym przewidującym kary od 200 do 1000 złotych za niedokonanie w 30-dniowym terminie rejestracji pojazdu używanego sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo niezgłoszenie w takim samym terminie nabycia/zbycia pojazdu zarejestrowanego w kraju Związek Powiatów Polskich wydał opinię prawną, z której wynika że obecna sytuacja epidemiologiczna powinna być traktowana jako siła wyższa w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. W ocenie autorów opinii stan taki wyłącza w pewnym zakresie karanie z tytułu naruszenia art. 140 mb Prawa o ruchu drogowym, jeśli miało ono związek z sytuacją epidemiologiczną. […]
Czytaj więcej ›Koronawirus w motoryzacji i transporcie – kiedy działa siła wyższa
Koronawirus nie tylko pokrzyżował plany podróżnicze, miesza także w polskiej i światowej gospodarce. Czy przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej i transportowej, którzy z jego powodu nie wykonają swych zobowiązań zostaną pociągnięci do odpowiedzialności? Tekst został przygotowany przez prawników kancelarii M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni Sp. k. Kancelaria od kilkudziesięciu lat specjalizuje się w obsłudze sektora motoryzacyjnego. W bieżącej praktyce prawnej stale doradza podmiotom gospodarczym z sektora dystrybucji pojazdów. W swoim portfolio ma między innymi transakcję nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa przez wiodącą grupą kapitałową z branży motoryzacyjnej. Co do zasady, strony transakcji powinny zrealizować ją zgodnie z […]
Czytaj więcej ›Czy nowa odmiana wirusa może mieć wpływ na branżę motoryzacyjną? Oczywiście, że tak. Zarówno, gdy chodzi o zewnętrzną działalność firmy dealerskiej, jak i wewnątrz, w zakładzie pracy.
Czytaj więcej ›W sytuacji, gdy przepisy ulegną zmianie i dojdzie do obniżenia wysokości dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych, dealer nie będzie stroną umowy o udzielenie wsparcia. Jest ona zawierana poza nim. Klient decydując się na podpisanie zamówienia powinien więc się dwa razy zastanowić, ponieważ wycofanie się z takiej transakcji może być w ogóle niemożliwe.
Czytaj więcej ›Negatywne opinie o warsztacie w Internecie – co można z tym zrobić?
Właściciele i pracownicy warsztatów w ostatnim czasie często zwracają uwagę na zauważalną, wzrostową tendencję do zamieszczania negatywnych opinii na temat świadczonych przez nich usług w Internecie. Jest to zjawisko powszechne i na dużą skalę. Oczywiście dotyczy nie tylko branży motoryzacyjnej, ale firm, które mają swoje strony www, bądź można je znaleźć w wyszukiwarce np. Google. Jesteśmy zadowoleni, gdy Klienci wystawiają nam pozytywne oceny za jakość świadczonych usług. Co jednak zrobić z wpisami, które są niecenzuralne, szkalujące, nieprawdziwe? Jakie kroki prawne wówczas należy podjąć i do kogo się z tym problemem zwrócić?
Czytaj więcej ›