Zapraszamy na szkolenie!
Roszczenia Klienta do Sprzedawcy samochodu używanego. Jak prawidłowo sporządzić odpowiedź na reklamację?
Od ponad 30 lat wspieramy przedsiębiorców i osoby prywatne w obszarze prawa i podatków. Mamy wiedzę i doświadczenie, które pozwala zarówno rozwiązywać problemy, jak i napędzać rozwój naszych klientów.
Zakres szkolenia
- Omówienie dwóch reżimów prawnych: rękojmi i gwarancji.
- Podstawowe roszczenia Klienta.
- Możliwości wyłączenia roszczeń Klienta.
- Przedawnienie roszczeń.
- Terminy udzielenie odpowiedzi na reklamację.
- Jak prawidłowo przygotować dokumentację procesu reklamacyjnego?
- Składowe kosztów reklamacyjnych: wartość auta, koszty pracowników, odsetki, koszty sądowe, koszty zastępstwa procesowego, koszty obsługi kancelarii, wynagrodzenie biegłego, koszty stawiennictwa świadków, koszty reputacyjne.
- Statystyki postępowań – prezentacja korzyści płynących z polubownego porozumienia z klientem.
- Omówienie dokumentacji niezbędnej do sprzedaży pojazdów używanych:
- Umowa sprzedaży / załącznik do faktury.
- Umowa komisowa.
- Protokół odbioru pojazdu.
- Podstawy Eksploatacji.
- Zgłoszenie reklamacji i jej przyjęcie do weryfikacji.
- Protokół po naprawczy.
- Ugoda pozasądowa.
- Zwrot pojazdu – protokół przyjęcia.
- sesja Q&A.
SPOTKANIE ODBĘDZIE SIĘ W FORMULE ON-LINE
DATA: 18 listopada 2024 r.
GODZINA: 11.00 – 12.30, przerwa 15 minut, 12.45 – 14.00 omówienie wzorców dokumentów, pytania i odpowiedzi.
Szkolenie poprowadzi:
Małgorzata Miller
M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni
664 330 302
malgorzata.miller@krotoski-adwokaci.pl
Reprezentowała jedną z największych grup kapitałowych z branży motoryzacyjnej w Polsce w postępowaniach sądowych, w sporach z klientami o roszczenia wynikające z rękojmi, gwarancji oraz windykacyjnych. Uczestniczyła w szeregu projektów z branży motoryzacyjnej, w szczególności opracowując liczne rozwiązania prawne dla spółki świadczącej najem długo i krótkoterminowy. Uczestniczyła w negocjacjach z importerami reprezentując dealerów, w tym mediacjach dotyczących rozpoczęcia i zakończenia współpracy z daną marką.