Spisywanie stanu liczników przy kontrolach drogowych – czy to działa?

Spisywanie stanu liczników przy kontrolach drogowych – czy to działa?

18th kwi 2025 Możliwość komentowania Spisywanie stanu liczników przy kontrolach drogowych – czy to działa? została wyłączona

Spisywanie stanu liczników samochodowych miało być receptą na plagę oszustw. Okazuje się, że liczba wykrywanych przypadków cofania liczników jest bardzo niska. Ponad 430 tysięcy przejechanych kilometrów to dobry wynik, o którym między innymi za sprawą policji powinna wiedzieć Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców. Od ponad pięciu lat funkcjonariusze drogówki mają obowiązek spisywania drogomierzy w trakcie kontroli i przekazywania tych danych do CEPiK-u. Tyle teoria, bo w motoryzacyjnej branży śledzącej stany liczników mówi się, że nawet 1/3 kontroli nie kończy się wpisem do CEPiK-u.

Czytaj więcej ›
Pojawiły się dwie inicjatywy europejskie w sprawie weryfikacji dokładności monitorowania zużycia paliwa i energii w pojazdach ciężarowych

Pojawiły się dwie inicjatywy europejskie w sprawie weryfikacji dokładności monitorowania zużycia paliwa i energii w pojazdach ciężarowych

14th kwi 2025 Możliwość komentowania Pojawiły się dwie inicjatywy europejskie w sprawie weryfikacji dokładności monitorowania zużycia paliwa i energii w pojazdach ciężarowych została wyłączona
Aby ocenić rzeczywiste zużycie paliwa przez pojazdy ciężarowe, stosuje się urządzenia pokładowe. Pierwsza z przedstawionych inicjatyw Komisji Europejskiej ma na celu włączenie oceny pokładowych urządzeń monitorujących zużycie paliwa i energii oraz ładowność w zakres postępowania o przyznanie homologacji pojazdu. Dodatkowo miałaby powstać możliwość odczytu danych z tych urządzeń podczas testów eksploatacyjnych przy użyciu przenośnego systemu pomiaru emisji.    Drugą z przedstawionych inicjatyw, nawiązując do przepisów unijnych wymagających aby producenci podejmowali określone kroki w celu zmniejszenia emisji generowanych przez pojazdy ciężarowe (Rozporządzenie (WE) nr 595/2009), określa wymagania techniczne dla wyżej wspomnianych urządzeń pokładowych. W założeniu dane z urządzeń monitorujących, mierzone w [...] Czytaj więcej ›
NSA ogranicza koszty najmu drogich aut dla firm assistance

NSA ogranicza koszty najmu drogich aut dla firm assistance

14th kwi 2025 Możliwość komentowania NSA ogranicza koszty najmu drogich aut dla firm assistance została wyłączona

Wyrok NSA II FSK 463/22 oddalił skargę spółki świadczącej usługi assistance, która starała się o korzystniejszą interpretację podatkową dotyczącą zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na najem samochodów osobowych o wartości przekraczającej 150.000 zł. Sprawa ta doskonale ilustruje problematykę kolizji między literalnym brzmieniem przepisu a jego celem oraz praktyką rynkową, skłaniając do refleksji nad potrzebą dostosowania regulacji podatkowych do zmieniających się modeli biznesowych.

Czytaj więcej ›
Limity emisji CO2 – Komisja Europejska przedstawiła projekt zmiany przepisów

Limity emisji CO2 – Komisja Europejska przedstawiła projekt zmiany przepisów

3rd kwi 2025 Możliwość komentowania Limity emisji CO2 – Komisja Europejska przedstawiła projekt zmiany przepisów została wyłączona
W ramach „Planu działania dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego”, przyjętego 5 marca 2025 roku, Komisja Europejska przedstawiła właśnie projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie ustanawiające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Zmiana wprowadza środek elastyczności wraz z docelowymi poziomami emisji CO2 na lata 2025–2027.   Ta nowelizacja jest wynikiem „dialogu” na temat przyszłości branży motoryzacyjnej, zainicjowanego przez KE 30 stycznia 2025 roku. Dialog ten obejmował konsultacje społeczne, dyskusje oraz współpracę z przedstawicielami przemysłu, partnerami społecznymi i innymi zainteresowanymi stronami.   Proponowany mechanizm elastyczności umożliwia producentom ocenę zgodności z docelowymi poziomami emisji CO2 w latach 2025, 2026 i 2027 w całym [...] Czytaj więcej ›
Akcje serwisowe – marzec 2025 roku

Akcje serwisowe – marzec 2025 roku

1st kwi 2025 Możliwość komentowania Akcje serwisowe – marzec 2025 roku została wyłączona
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienia o podjętych przez producentów akcjach serwisowych należy kierować od dnia 3 lutego 2025 r. do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »