Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.
Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.
W kwietniu 2021 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:
6 kwietnia 2021 roku
Samochody Hyundai TUCSON
Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai TUCSON (TLe, TLe PE), wyprodukowanych w Republice Czeskiej do 30 listopada 2020 r., może dojść do zwarcia w obwodzie modulatora HECU (hydrauliczno-elektroniczny modulator sterowania), co może skutkować pożarem w przedziale silnika. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 35 332 pojazdy.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu modyfikacji przewodów bezpieczników układu ABS, a w pojazdach z hamulcem EPB/z silnikiem elektrycznym zamontowanym w zacisku hamulcowym (MOCI) również aktualizacja oprogramowania modulatora HECU.
Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).
Samochody BMW 3
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW 3 sedan, kombi, coupe i kabriolet, wyprodukowanych w Niemczech, może dojść do uszkodzenia połączenia wtykowego od wiązki kablowej do regulatora dmuchawy. Wystąpienie takiej wady prowadzi do przegrzania, a następnie do zwarcia lub topienia się styku, co skutkuje pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 250 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i wymiany połączenia wtykowego.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Samochody OPEL Grandland X
Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki OPEL Grandland X RM 2021, 2020, 2019, 2018, wyprodukowane we Francji i w Niemczech, mogły zostać wyposażone w niewłaściwy hak holowniczy przyczepy, którego użycie zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 46 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany haka holowniczego przyczepy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
Samochody marki Toyota, modele: Avensis, Auris, Corolla i RAV4
Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota, modele: Avensis, Auris, Corolla i RAV4, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, Turcji i Japonii od 02.03.2015 r. do 04.05.2018 r., może dojść do wewnętrznego wycieku płynu chłodzącego w chłodnicy Układu Recyrkulacji Spalin (chłodnicy EGR). Może to spowodować mieszanie się płynu chłodzącego z sadzą, co w połączeniu z wysoką temperaturą jaka panuje w module EGR, może doprowadzić do wytworzenia się tlących nagarów w chłodnicy EGR oraz kolektorze dolotowym, skutkując uszkodzeniami termicznymi w układzie dolotowym. Wystąpienie takiej sytuacji powoduje spadek mocy silnika i zapalenie się lampki kontrolnej sygnalizującej awarię, ale także stopienie kolektora dolotowego lub powstania pożaru.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 7 045 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany chłodnicy układu EGR. Podczas wymiany sprawdzony zostanie również stan kolektora dolotowego. W zależności od wyniku weryfikacji konieczna może okazać się jego wymiana.
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
Samochody Mitsubishi ASX i Outlander
Przedsiębiorca MMC Car Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mitsubishi, modele: ASX (GA0W) rok modelowy 2015 i Outlander (GF0W) rok modelowy 2016, może dojść do korozji elementów zacisków hamulcowych tylnych, co może skutkować nieprawidłowym działaniem tylnych hamulców.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 349 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu w celu wymiany wadliwych elementów zacisków hamulcowych.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela MMC Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa, tel. 22 46 31 920).
Samochody Isuzu D-Max
Przedsiębiorca Isuzu Benelux S.A. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Isuzu D-Max, wyprodukowanych w Tajlandii, stwierdzono przypadki niewłaściwego zabezpieczenia złącz napinaczy pasów bezpieczeństwa pasażerów obu skrajnych tylnych siedzeń. Taki stan powoduje ryzyko rozłączenia się obwodu elektrycznego napinaczy tych pasów i ich niezadziałania w razie kolizji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 386 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Isuzu Benelux S.A. Oddział w Polsce (adres: ul. Poleczki 21; 02-822 Warszawa; tel. 22 463 43 35).
Samochody marki Ford, modele: Galaxy i S-max
Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford, modele: Galaxy i S-max, wyprodukowanych w fabryce Valencia od 20.01.2015 r. do 18.02.2020 r., fabryczne śruby mocujące dolny łącznik tylnego zawieszenia są podatne na korozję, co powoduje ich uszkodzenie.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 3 983 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).
Samochody Mercedes Typ 253 (GLC)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typ 253 (GLC) z silnikiem benzynowym AMG i 4MATIC, połączenie śrubowe przewodu dodatniego rozrusznika silnika może być niezgodne ze specyfikacją. W przypadku wadliwego połączenia śrubowego przewód dodatni może stykać się z rozrusznikiem, na skutek czego może zostać on uszkodzony przez ruchu względny. Uszkodzony przewód dodatni może stykać się z obudową rozrusznika, co może z kolei doprowadzić do zwarcia. W zależności od rodzaju zwarcia nie można całkowicie wykluczyć awarii na drodze lub potencjalnego zagrożenia pożarowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 214 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i w razie potrzeby korekty połączenia śrubowego przewodu dodatniego rozrusznika.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel.: (22) 354 40 01.
Foteliki samochodowe RECARO TIAN (CORE i ELITE)
Przedsiębiorca ARTSANA Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w fotelikach samochodowych RECARO TIAN (CORE i ELITE), kod produktu 88042 i 88043, sprzedawanych od sierpnia 2020 r., możliwe jest współoddziaływanie między systemem uprzęży pasów a wewnętrznymi elementami fotelika samochodowego dla dzieci skutkujące możliwymi trudnościami w regulacji uprzęży pasów oraz, w niektórych przypadkach potencjalną utratą integralności systemu uprzęży pasów podczas czynności regulacyjnych.
Informacja dla klientów o sposobie postępowania została umieszczona na stronie internetowej.
Klienci są informowani o konieczności zaprzestania użytkowania ww. produktu oraz proszeni o kontakt z działem obsługi klienta w celu wymiany wyrobu na wolny od wad.
Informacji związanych z kampanią udziela ARTSANA Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 31A, 01-377 Warszawa; tel.: 22 110 46 75; e-mail: dok@recaro-service.pl).
8 kwietnia 2021 roku
Pojazdy Polaris RZR XP TURBO S i RZR PRO XP
Przedsiębiorca POLONIA CUP SP. Z O.O. SP. K., z siedzibą w Tarnowskich Górach, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w pojazdach marki Polaris RZR XP TURBO S i RZR PRO XP, wyprodukowanych w Meksyku, z uwagi na brak przeszycia na pasach bezpieczeństwa pasażer może nie być odpowiednio unieruchomiony, co zwiększa ryzyko obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 47 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i ewentualnej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela POLONIA CUP SP. Z O.O. SP. K. (adres: ul. Łowiecka 121, 42-600 Tarnowskie Góry, tel. 32 719 22 32, e-mail: biuro@poloniacup.pl).
9 kwietnia 2021 roku
Skutery śnieżne Ski-Doo – dwa modele
Przedsiębiorca Taurus Sea Power Sp. z o.o., z siedzibą w Pruszczu Gdańskim, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w skuterach śnieżnych Ski-Doo, modele: Freeride 850E-TEC Turbo i Summit Expert 850E-Tec Turbo, wyprodukowanych w Finlandii, może dojść do przetarcia przewodu paliwowego co może doprowadzić do wycieku paliwa i pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 13 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli skuterów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Taurus Sea Power Sp. z o.o. (adres: ul. Dziewięć Włók 33A, 83-021 Pruszcz Gdański, tel. 58 728 46 50, e-mail: taurus@taurus.gda.pl).
Przenośne ładujące etui na bezprzewodowe słuchawki Audio-Technica
Przedsiębiorca AUDIO-TECHNICA DUTCH BRANCH, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że przenośne ładujące etui na bezprzewodowe słuchawki Audio-Technica model ATH-CK3TW, sprzedawane w Polsce od listopada 2019 do grudnia 2020, stwarza ryzyko zapłonu, co grozi pożarem.
Klienci są proszeni o zaprzestanie korzystania z ww. produktu i nie podłączania go do zasilania oraz proszeni o kontakt z Audio-Technica w celu wymiany wyrobu na wolny od wad. Formularz zgłoszenia produktu do wymiany dostępny jest pod adresem: https://www.audio-technica.com/recall.
Uwaga: Problem nie dotyczy słuchawek należących do modelu ATH-CK3TW ani żadnych przenośnych ładujących etui na słuchawki, które były sprzedawane łącznie z innymi niż wyżej wymieniony modelami bezprzewodowych słuchawek Audio-Technica.
Szczegółowe informacje związane z kampanią oraz kontakt z pomocą techniczną można uzyskać pod adresem e-mail: recall@audio-technica.eu.
Detektory lawinowe Pieps-DSP Sport z neoprenowym systemem nośnym
Przedsiębiorca Snap Outdoor Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów, że stosowanie detektorów lawinowych Pieps-DSP Sport z neoprenowym systemem nośnym mogło powodować zmianę trybu pracy detektora lub jego wyłączenie bez wiedzy użytkownika. Może to utrudnić lokalizację poszkodowanego w sytuacji zagrożenia.
Informacje na temat ogłoszonej kampanii dostępne są pod adresem: https://www.pieps.com/dsp/?lang=pl. Klienci powinni zaprzestać stosowania detektorów serii DSP i skontaktować się z firmą PIEPS w sprawie nowego systemu nośnego z etui. Detektorów serii DSP należy używać wyłącznie z nowym systemem nośnym z etui.
Informacji związanych z kampanią udziela Snap Outdoor Sp. z o.o. (adres: ul. Bojkowska 37M, 44-100 Gliwice, e-mail: info@snapoutdoor.pl, tel.: 32 301 75 40).
Opony Cooper Discoverer AT3 4S
Przedsiębiorca Cooper Tire & Rubber Company Europe Limited, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że na oponach Cooper Discoverer AT3 4S, rozmiar 275/65R18, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych od 1 lutego 2018 r. do 1 grudnia 2019, mogą pojawić się wybrzuszenia lub pęknięcia w obszarze ściany bocznej, co może prowadzić do utraty ciśnienia w oponie i jej awarii, co zwiększa ryzyko wypadku.
Opony, których dotyczy problem, są oznaczone kodem identyfikacyjnym DOT zaczynającym się od UT YJ/Y1 i kończą czterocyfrowym kodem daty: 2218-3018 lub 3618-4418 lub 0219-1019 lub 1319-3219 lub 3619-4119. Klienci są proszeni o kontakt ze sprzedawcą w celu bezpłatnej wymiany opon i unikanie jazdy z dużą prędkością do czasu sprawdzenia i wymiany ogumienia.
Szczegółowe informacje związane z kampanią można uzyskać pod adresem e-mail: tyrerecall@coopertire.com.
19 kwietnia 2021 roku
Samochody BMW, modele: X5 i X7
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW, modele: X5 (G05) i X7 (G07), wyprodukowanych w Niemczech, w przypadku zderzenia czołowego przy załadowanym bagażniku może dojść do oderwania się zagłówków zewnętrznych w drugim rzędzie siedzeń, stwarzając zagrożenie odniesienia urazu przez pasażerów.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 29 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli i ewentualnej wymiany zagłówków w drugim rzędzie siedzeń.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Motocykle Suzuki GSX-250R
Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach marki Suzuki GSX-250R, wyprodukowanych w Chinach, na skutek niewłaściwego montażu elementów mocowania żarówki reflektora przedniego może nastąpić nadmierna wibracja, prowadząca do uszkodzenia żarówki i w konsekwencji braku oświetlenia pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 14 motocykli.
Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli motocykli objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany żarówki wraz z elementami mocującymi.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).
23 kwietnia 2021 roku
Instrukcja obsługi samochodów marki Mercedes Vito
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w instrukcji obsługi samochodów marki Mercedes Vito, Typ 447, z napędem na wszystkie koła, wyprodukowanych w Hiszpanii, podano nieprawidłową maksymalną głębokość brodzenia w trakcie jazdy terenowej. Kierowca pojazdu może błędnie założyć, że pojazd przejedzie przez wodę o głębokości 60 cm, zamiast 35 cm. W rezultacie woda może dostać się do pojazdu, powodując uszkodzenie elementów pojazdu, takich jak silnik, elektryka i skrzynia biegów. Może to spowodować awarię napędu lub zwarcie grożące pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 73 pojazdy.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody BMW i3
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW i3, wyprodukowanych w Niemczech, z powodu niewystarczającej wytrzymałości materiału mogą pęknąć pierścienie sterujące oparciami foteli tylnych, a ich fragmenty mogą uniemożliwić blokowanie fotela w wybranej pozycji. Może to zwiększyć ryzyko obrażeń u osób siedzących z tyłu w razie wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 7 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany ram oparć tylnych foteli.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Samochody BMW X3
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW X3, wyprodukowanych w Niemczech, może brakować wkładki do adaptera akumulatora, co niedostatecznie zabezpiecza akumulator w razie wypadku. Może to skutkować poluzowaniem się bieguna ujemnego akumulatora i w konsekwencji brakiem funkcji powypadkowych, takich jak otwieranie centralnego zamka i aktywacja świateł awaryjnych, co zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu doposażenia samochodu we wkładkę do adaptera akumulatora.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Motocykle Honda CBR1000STL / CBR1000SP
Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach marki Honda CBR1000STL / CBR1000SPL, z roku modelowego 2020, wyprodukowanych w Japonii od 09.12.2019 r. do 03.06.2020 r., mogło dojść do niewłaściwego montażu dźwigni w zespole łącznika tylnego amortyzatora.
Podczas jazdy motocyklem, pracujące elementy zespołu dźwigni tylnego amortyzatora mogą wytwarzać nienaturalny hałas oraz nadmierne obciążenie. Może doprowadzić to do pęknięcia łączników bocznych, powodując nagły spadek wysokości motocykla oraz brak amortyzacji zawieszenia. W rezultacie powodując utratę kontroli i upadek skutkujący obrażeniami.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 27 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze motocykli objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie w celu weryfikacji zamontowania dźwigni w zespole łącznika tylnego amortyzatora i ich ewentualnej wymiany.
Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).
Samochody Volkswagen Tiguan T-Line
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen Tiguan T-Line (typ: 5N), wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 6. tygodniem 2016 r. a 11. tygodniem 2019 r., może dojść do poluzowania się lub odpadnięcia spojlera krawędzi dachu, co stwarza zagrożenie wypadku dla innych uczestników ruchu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 236 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zamocowania spojlera krawędzi dachu dwoma dodatkowymi śrubami do pokrywy tylnej.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
26 kwietnia 2021 roku
Samochody Mercedes Typ 247 (GLA)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, Typ 247 (GLA), wyprodukowanych od 19.02. do 12.08.2020 r., może dojść do niezamierzonego uruchomienia poduszki powietrznej pasażera, również w sytuacji, gdy została ona prawidłowo deaktywowana, a na fotelu pasażera zamontowany jest fotelik dziecięcy. Zwiększa to ryzyko wypadku i/lub obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 16 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzania i w razie potrzeby skorygowania uziemienia poduszki powietrznej pasażera.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Motocykle KTM 790 Adventure
Przedsiębiorca KTM Central East Europe s.r.o., z siedzibą w Bratysławie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach KTM 790 Adventure, rocznik modelowy 2019-2020, wyprodukowanych w Austrii, tłoczek pompy hamulca może nie powrócić do pierwotnego położenia, co może pogorszyć działanie hamulca przedniego, zwiększając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 141 motocykli.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele motocykli zostali poinformowani o prowadzonej kampanii i poproszeni o kontakt z autoryzowanym serwisem w celu wymiany sprężyny powrotnej.
Informacji związanych z kampanią udzielają autoryzowani dealerzy na terenie całego kraju, lista znajduje się na stronach internetowych www.ktm.com.
Motocykle Ducati Multistrada V4S
Przedsiębiorca Liberty Corporation Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach marki Ducati Multistrada V4S, rocznik modelowy 2021, wyprodukowanych we Włoszech (wszystkie wersje i modele), może dochodzić do nadmiernego zużycia prowadnic zaworowych w głowicach silników, co może skutkować pęknięciem głowicy silnika i w konsekwencji prowadzić do zatrzymania pracy silnika, zwiększając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 24 motocykle.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele pojazdów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanego serwisu w celu wymiany prowadnic zaworowych. Z powodu konieczności technologicznego nadzorowania procedury wymiany wadliwych komponentów, producent Ducati zdecydował o konieczności przesłania pojazdów do fabryki w Bolonii w celu przeprowadzenia kompleksowej modernizacji silników.
Informacji związanych z kampanią udziela Liberty Corporation Sp. z o.o. (adres: Dąbrowskiego 207/2013, 93-231 Łódź, dane kontaktowe autoryzowanych punktów sprzedaży dostępne są pod adresem: www.ducati.com).
Samochody marki Mercedes, Typ 118 i 177 (CLA i A-klasa)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, Typ 118 i 177 (CLA i A-klasa), wyprodukowanych od 30.07. do 12.09.2020 r., może brakować elementu (prawego jarzma) prawego tylnego fotela do mocowania fotelika dziecięcego w uchwycie ISOFIX, skutkując niedostatecznym zamocowaniem fotelika do uchwytu ISOFIX. W przypadku zderzenia może nie zadziałać funkcja przytrzymywania systemu blokowania ISOFIX na dole. Zwiększa to ryzyko odniesienia obrażeń przez dziecko.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 60 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzania i ewentualnej wymiany uchwytu ISOFIX na prawidłowy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody Peugeot Rifter i Partner
Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: Rifter i Partner, hamulec ręczny może nie zapewniać skutecznego unieruchomienia pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 49 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany hamulca ręcznego.
Informacji związanych z kampanią udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,