Policja spisuje stan licznika, ale nabywca auta tego nie sprawdzi

Policja spisuje stan licznika, ale nabywca auta tego nie sprawdzi

20th sty 2020 Możliwość komentowania Policja spisuje stan licznika, ale nabywca auta tego nie sprawdzi została wyłączona

Informacje o stanie licznika spisane przez policję czy Inspekcję Transportu Drogowego podczas kontroli mogą być powszechnie dostępne w usłudze Historia pojazdu. To mogłoby ułatwiać weryfikację przebiegu pojazdu. Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że będą one w ten sposób ujawniane, ale projektowane przez ten resort rozporządzenie nie przewiduje tego.

Czytaj więcej ›
Można już dokonywać zawiadomienia o nabyciu pojazdu przez Internet

Można już dokonywać zawiadomienia o nabyciu pojazdu przez Internet

17th sty 2020 Możliwość komentowania Można już dokonywać zawiadomienia o nabyciu pojazdu przez Internet została wyłączona

Od 1 stycznia obowiązują kary od 200 do 1000 zł za brak zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu samochodu zarejestrowanego w Polsce. Zgłoszeń takich teoretycznie można by dokonywać za pośrednictwem platformy ePUAP2. Dotychczas było to jednak możliwe w ograniczonym zakresie.   W grudniu branża sprzedawców samochodów zidentyfikowała i opisała braki w systemie ePUAP2 – przede wszystkim brak możliwości zawiadomienia o nabyciu pojazdu. Przez usługę ePUAP2 można było dokonać jedynie zawiadomienia o zbyciu, a o nabyciu już nie, co wynikało prawdopodobnie z błędnego utożsamienia zawiadomienia o nabyciu z przerejestrowaniem samochodu (o różnicach pomiędzy poszczególnymi instytucjami “rejestracyjnymi” piszemy w tym miejscu). Z kolei […]

Czytaj więcej ›
Dieselgate – rekordowa kara dla Volswagena

Dieselgate – rekordowa kara dla Volswagena

15th sty 2020 Możliwość komentowania Dieselgate – rekordowa kara dla Volswagena została wyłączona

120.607.288 zł – tyle wynosi kara nałożona przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za tzw. aferę dieselgate. Sankcja została nałożona na Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. za wprowadzenie w błąd co do poziomu emisji spalin i kierowanie wytycznych skutkujących odrzuceniem reklamacji. To najwyższa kara w historii UOKiK za naruszenie praw konsumentów.   Dodatkowo,  na podstawie art. 27 ust. 4 w związku z art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.  środek usunięcia trwających skutków stwierdzonych praktyk […]

Czytaj więcej ›
Będą nowe informacje w HistoriaPojazdu.gov.pl i “Mój pojazd”. Brak jednak najważniejszego

Będą nowe informacje w HistoriaPojazdu.gov.pl i “Mój pojazd”. Brak jednak najważniejszego

12th sty 2020 Możliwość komentowania Będą nowe informacje w HistoriaPojazdu.gov.pl i “Mój pojazd”. Brak jednak najważniejszego została wyłączona

Rządowe Centrum Legislacji opublikowało projekt rozporządzenia Ministra Cyfryzacji zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu danych udostępnianych w postaci elektronicznej z Centralnej Ewidencji Pojazdów (numer z wykazu RCL: 143). Projekt zakłada rozszerzenie zakresu danych udostępnianych z CEP w ramach usług „Mój pojazd” i HistoriaPojazdu.gov.pl. Rozporządzanie ma pomóc potencjalnym nabywcom pojazdów używanych.   UWAGA! Niniejszy tekst powstał na etapie prac prawodawczych i opisuje stan według dostępnego projektu i informacji z daty publikacji artykułu. Ostateczna wersja przepisów może jednak różnić się. Zawsze po wejściu w życie ostatecznej wersji przepisów, jeżeli zaszły istotne zmiany, staramy się jeszcze raz opisać temat. Zachęcamy do skorzystania z wyszukiwarki […]

Czytaj więcej ›
Czy istnieje termin na zawarcie umowy autoryzacyjnej po przeprowadzeniu audytu?

Czy istnieje termin na zawarcie umowy autoryzacyjnej po przeprowadzeniu audytu?

11th sty 2020 Możliwość komentowania Czy istnieje termin na zawarcie umowy autoryzacyjnej po przeprowadzeniu audytu? została wyłączona

Wyobraźmy sobie taki przypadek – zgodnie z zasadami systemu dystrybucji selektywnej jakościowej, po zrealizowaniu niezbędnych do uzyskania autoryzacji standardów, warsztat na życzenie importera poddał się audytowi i przeszedł go z wynikiem pozytywnym, zatrudnieni zostali też pracownicy dedykowani dla danej marki. Marka ociąga się jednak z zawarciem umowy autoryzacyjnej. Zgodnie z tzw. GVO/BER, po przejściu audytu, warsztat ma prawo do zawarcia umowy. Jak natomiast jest z terminem zawarcia takiej umowy? Czy importer może w nieskończoność „zwodzić” potencjalną nową autoryzowaną stację obsługi?   Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Komisji (UE) NR 461/2010 z dnia 27 maja 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 […]

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »