Kary mogą sięgnąć miliona euro

Kary mogą sięgnąć miliona euro

10th mar 2021 Możliwość komentowania Kary mogą sięgnąć miliona euro została wyłączona
W ostatnich kilku tygodniach GIIF ruszył ze zmasowanymi kontrolami dotyczącymi potencjalnego nieprzestrzegania przez przedsiębiorców przepisów AML. Także na przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej mogą posypać się gigantyczne kary. Autorem tekstu jest Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni. W razie dalszych pytań zachęcamy do kontaktu z Kancelarią. Ze zmian do ustawy AML, wprowadzonych w lipcu 2018 r. wynika, że tzw. instytucje obowiązane muszą wprowadzić wewnętrzną procedurę dotyczącą przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML – z ang. Anti Money Laundering). Wśród tych instytucji przepisy wymieniają przedsiębiorców, którzy przyjmują lub dokonują płatności za towary w gotówce o wartości równej [...] Czytaj więcej ›
Lemon Car – co to jest i jak uniknąć wpadki? (Historia pojazdu VIN)

Lemon Car – co to jest i jak uniknąć wpadki? (Historia pojazdu VIN)

8th mar 2021 Możliwość komentowania Lemon Car – co to jest i jak uniknąć wpadki? (Historia pojazdu VIN) została wyłączona

Tomasz Jaworski: Czym jest Lemon Car i dlaczego lepiej nie mieć go w garażu? Raport porusza ważne kwestie, związane z terminologią „asymetrii informacji” oraz „lemon car” (tzw. „samochodów-cytryn”). W raporcie opisana jest także problematyka związana z postawieniem wyraźnej granicy między profesjonalnymi sprzedawcami aut używanych i nieuczciwymi handlarzami z szarej strefy. Tematyka raportu zdaje się być stricte motoryzacyjna, ale tak naprawdę dotyka globalnego problemu o charakterze społecznym, o którym mówi się nadal za mało.

Czytaj więcej ›
Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX)

Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX)

8th mar 2021 Możliwość komentowania Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX) została wyłączona
W dniu 2 marca 2021 r. Komisja Europejska opublikowała sprawozdanie za rok 2020 dotyczące systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. System RAPEX), w którym uczestniczy 31 państw (tj. państwa członkowskie UE oraz Zjednoczone Królestwo, Norwegia, Islandia i Liechtenstein).   System RAPEX funkcjonuje od 2003 roku. Został powołany na gruncie dyrektywy 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Jego zasadniczym celem jest zapewnienie szybkiej wymiany informacji na temat produktów stwarzających zagrożenie oraz podjętych w związku z tym środków zapobiegawczych między państwami członkowskimi i Komisją Europejską. Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska [...] Czytaj więcej ›
Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych

Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych

5th mar 2021 Możliwość komentowania Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych została wyłączona

20 marca 2021 roku to początek obowiązywania przepisów nakazujących stosowanie nowego zharmonizowanego zestawu etykiet dla pojazdów elektrycznych i stacji ładowania. Jest to spełnienie wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 roku w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.   Zgodnie z art. 7 ust. 1 dyrektywy 2014/94/UE, oznakowanie musi zostać umieszczone: na nowo wyprodukowanych pojazdach w pobliżu każdego pojazdowego gniazda ładowania i na każdej wtyczce do ładowania, na oddzielnych kablach do ładowania. w podręczniku  obsługi  pojazdu  i  elektronicznych podręcznikach obsługi. na stacjach  ładowania  pojazdów  elektrycznych  obok gniazda  wyjściowego  lub  miejsca  przechowywania przewodu podłączanego do pojazdu, w […]

Czytaj więcej ›
Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku?

Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku?

3rd mar 2021 Możliwość komentowania Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku? została wyłączona

19 lutego 2021 roku Komisja Europejska opublikowała wyniki badań wpływu wybranych przepisów Pakietu Mobilności na środowisko. Przypomnijmy, Pakiet Mobilności to zestaw przepisów zmieniających zasady funkcjonowania międzynarodowego transportu drogowego na terenie Unii Europejskiej, dotykający trzech niezwykle istotnych aspektów: czasu pracy, delegowania pracowników oraz dostępu do rynku. Wprowadza zmiany m.in. w rozporządzeniach nr 561/2006 oraz 165/2014. Z propozycją nowych przepisów wystąpiła Komisja Europejska. Celem pakietu ma być wyrównanie konkurencji na europejskim rynku transportowym oraz poprawienie warunków pracy kierowców. Z poparciem Francji, Niemiec i innych krajów podczas prac legislacyjnych do pakietu wprowadzono jednak kontrowersyjne przepisy, niemal mijające się z jego pierwotnymi założeniami.   […]

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »