Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.
Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.
W czerwcu 2021 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:
8 czerwca 2021 roku
Samochody Suzuki Jimny
Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Suzuki Jimny, wyprodukowanych w Japonii, do elementów elektrycznych układu „eCall” może dostać się wilgoć, powodując zwarcie i zapalenie się kontrolki „SOS” oraz brak transmisji głosowej podczas zdarzenia drogowego uruchamiającego system „eCall”, co może uniemożliwić wezwanie pomocy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 281 pojazdów.
Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).
Podnośniki śrubowe Can-Am Off-Road
Przedsiębiorca Taurus Sea Power Sp. z o.o., z siedzibą w Pruszczu Gdańskim, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że podnośniki śrubowe Can-Am® Off-Road, nr części BRP: 715003610, 715006190, sprzedawane jako dodatkowe wyposażenie, mogą nie wytrzymać ciężaru podnoszonego pojazdu, doprowadzając do jego upadku i przyczyniając się do poważnych obrażeń użytkownika.
W placówkach, które oferowały do sprzedaży ww. podnośniki wywieszono informację dla klientów o prowadzonej kampanii. Klienci są informowani o konieczności zaprzestania użytkowania ww. produktu oraz proszeni o dostarczenie go do punktu sprzedaży w celu uzyskania zwrotu kosztów zakupu.
Informacji związanych z kampanią udziela Taurus Sea Power Sp. z o.o. (adres: ul. Dziewięć Włók 33A, 83-021 Pruszcz Gdański, tel. 58 728 46 50, e-mail: taurus@taurus.gda.pl).
Samochody Toyota Yaris HV
Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Yaris HV, wyprodukowanych we Francji od 23.07.2020 r. do 28.04.2021 r., ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownik układu stabilizacji toru jazdy (moduł ECU) może nie dokończyć procesu przetwarzania zadań.
W takiej sytuacji na tablicy rozdzielczej zaświecone zostaną różne lampki ostrzegawcze, a układy takie jak np. elektryczny hamulec postojowy będą niedostępne, co zwiększa ryzyko wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 3 937 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania sterownika układu stabilizacji toru jazdy.
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
Samochody Porsche Taycan
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Porsche Taycan (Y1A, Y1B), 911 (992) i 718 (982), wyprodukowanych w Niemczech, połączenia śrubowe różnych elementów podwozia mogą być wadliwe. W rezultacie stabilność jazdy pojazdu może pogorszyć się, zwiększając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 54).
Samochody KIA SPORTAGE
Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA SPORTAGE, modele lat 2015-2020 (kod modelowy QLE), wyprodukowanych na Słowacji od 25.10.2015 r. do 15.10.2020 r., w obwodzie hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU) może wystąpić zwarcie, stwarzając ryzyko pożaru w komorze silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 22 718 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu wymiany bezpiecznika w skrzynce z bezpiecznikami znajdującej się wewnątrz hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (HECU).
Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).
9 czerwca 2021 roku
Samochody Dacia SANDERO III i LOGAN III
Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Dacia, modele: SANDERO III wyprodukowany w Pitesti (Rumunia) od 02.09.2020 r. do 13.01.2021 r. oraz w Tangerze (Maroko) od 08.10.2020 r. do 15.01.2021 r., a także LOGAN III wyprodukowany w Pitesti (Rumunia) od 05.11. do 23.12.2020 r., może dojść do pęknięcia zaczepu zamka pokrywy komory silnika i jej otwarcia podczas jazdy, co poprzez ograniczenie widoczności, zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 57 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i ewentualnej wymiany pokrywy komory silnika.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 804; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).
Samochody BMW 3
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW 3 (G20), wyprodukowanych w Niemczech, złącze śrubowe dolnego pasa (zamek pasa bezpieczeństwa) nie zostało prawidłowo zamontowane w przednich fotelach. W razie wypadku, urządzenie przytrzymujące może nie zadziałać prawidłowo, co zwiększa ryzyko obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli i ewentualnej poprawy złącza śrubowego dolnego pasa przednich foteli.
Informacji związanych z kampanią udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Samochody BMW iX3
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW iX3 (G08), wyprodukowanych w Niemczech, w razie wypadku, podczas którego doszło do uszkodzenia sieci pokładowej wysokiego napięcia, mogą ulec awarii 12V układ elektryczny pojazdu i jego elementy, powodując brak działania, np. funkcji inteligentnego połączenia alarmowego lub świateł awaryjnych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 105 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprogramowania sterowników (BMU).
Informacji związanych z kampanią udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Samochody BMW 3
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW 3 (E46), wyprodukowanych w Niemczech, może powstać zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne w generatorze gazu podczas wyzwolenia poduszki powietrznej w trakcie wypadku, co może prowadzić do wyrzucenia części metalowych generatora, zwiększając ryzyko obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 71 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
15 czerwca 2021 roku
Samochody Jaguar E-PACE i Range Rover Evoque
Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jaguar E-PACE oraz Range Rover Evoque, z roku modelowego 2021, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, napinacz pasa bezpieczeństwa prawego przedniego fotela może działać nieprawidłowo.
W przypadku nagłego hamowania lub w przypadku, gdy pojazd będzie pochylony pod niekorzystnym kątem, pas przedniego fotela nie spełni swojej funkcji, zwiększa ryzyko obrażeń pasażera.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 38 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wszystkich pojazdów sprzedanych na rynku polskim zostaną poinformowani w formie listu poleconego, SMS lub wiadomości e-mail przez autoryzowanych dilerów Jaguar Land Rover o ogłoszonej akcji przywoławczej i konieczności skontaktowania się z serwisem w celu wymiany zespołu pasa bezpieczeństwa prawego przedniego fotela.
Informacji związanych z kampanią udziela Inchcape JLR Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Prymasa Tysiąclecia 64, 01-424 Warszawa, tel.: 579 572 752, e-mail: crjlr@inchcape.pl).
Samochody marki Infiniti, modele: Q30 i QX30
NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o., Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Infiniti, modele: Q30 I QX30 (H15), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 20.12.2016 r. do 15.02.2017 r., dolny przegub kolumny kierowniczej może być nadmiernie rozwiercony. W takiej sytuacji łożysko igiełkowe dolnego przegubu może obluzować się w obudowie i uszkodzić, co może prowadzić do odłączenia łożyska, skutkując pogorszeniem kierowalności i hałasem, a tym samym doprowadzić do wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 46 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany dolnego drążka kierowniczego.
Informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 22 510 00 06; e-mail: infiniti@infiniti.pl).
Samochody Mercedes, modele: Typ 205, 253 (C-klasa, GLC)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, modele: Typ 205, 253 (C-klasa, GLC), wyprodukowanych od 05.02.2016 r. do 03.11.2020 r., połączenie przewodów gazowych układu inertyzacyjnego mogło zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku układ inertyzacyjny skieruje argonowy gaz osłonowy do chłodzenia na gorące elementy silnika, gdzie nastąpi kontakt z czynnikiem chłodniczym R1234yf, zwiększając ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 8 544 pojazdy.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia połączenia przewodów układu inertyzacyjnego, a w razie potrzeby, ich naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
16 czerwca 2021 roku
Samochody marki Volvo, modele: XC90 i S90L Excellence
Przedsiębiorca Volvo Car Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volvo, modele: XC90 i S90L Excellence (rok modelowy 2016-2020), jeśli płyn lub jego krople są obecne na wyświetlaczu sterowania tylnego siedzenia podczas włączania ekranu sterowania przedniego siedzenia pasażera, może to spowodować, że wybrana operacja dla przedniego siedzenia będzie włączona do pozycji końcowej, co z kolei może prowadzić do obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomi właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Volvo w celu aktualizacji oprogramowania.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Volvo Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa; tel. 22 566 28 00).
Samochody Subaru IMPREZA/XV
Subaru Import Polska sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Subaru IMPREZA/XV 2017-2019 może dojść do poluzowania śrub mocujących tylny stabilizator, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 990 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli mocowania stabilizatora tylnego.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Subaru Import Polska sp. z o.o. (adres: ul. Josepha Conrada 51, 31-357 Kraków; tel.: 12 687 43 00).
17 czerwca 2021 roku
Samochody LAMBORGHINI AVENTADOR SVJ
Przedsiębiorca Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. Oddział Lamborghini Warszawa, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki LAMBORGHINI AVENTADOR SVJ, wyprodukowanych we Włoszech, może dojść do otwarcia
i oderwania się maski silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 11 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany śrub zawiasów maski silnika.
Informacji związanych z kampanią udziela Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. Oddział Lamborghini Warszawa (adres: ul. Połczyńska 120b, 01-344 Warszawa, tel.: 22 258 96 60).
Samochody Mitsubishi – różne modele
Przedsiębiorca MMC Car Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mitsubishi, modele: Mitsubishi ASX (GA0W), Eclipse Cross (GK0W), Eclipse Cross PHEV (GL3W), Outlander (GF0W), Outlander PHEV (GG0W) z roczników modelowych 2017-2021, obrazy z kamery mogą być błędnie przetwarzane, a potencjalna kolizja może zostać błędnie wykryta, powodując uruchomienie hamowania wstępnego i wyświetlenie komunikatu ostrzegawczego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 5 772 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu w celu przeprogramowania sterowników FCM (Forward Collision Mitigation).
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela MMC Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa, tel. 22 46 31 920).
Samochody Mercedes Sprinter Typ 907
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Sprinter Typ 907, wyprodukowanych w Niemczech, zmiana wartości znamionowej bezpiecznika (z 60A na 40A) w celu ochrony układu elektrycznego amortyzatora pneumatycznego – uwzględniona podczas produkcji pojazdu – nie została bezpośrednio naniesiona w literaturze dla klienta
i literaturze serwisowej. W związku z tym podczas naprawy mógł zostać przypadkowo założony bezpiecznik o niewłaściwej wartości znamionowej. Jeśli oprócz zastosowania bezpiecznika elektrycznego o zbyt wysokiej wartości (bezpiecznik 60A zamiast bezpiecznika 40A) wystąpi dodatkowy błąd elektryczny (np. uszkodzenie przewodu etc.), może to doprowadzić do trwałego zwiększenia przepływu prądu i stopienia się pojedynczych przewodów układu amortyzacji, co zwiększa ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 90 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody Mercedes Citan Typ 415
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Citan Typ 415, z kamerą cofania, wyprodukowanych we Francji, klapa tylna może odblokować się samoczynnie podczas jazdy, a przedmioty będące w bagażniku mogą wypaść z pojazdu przy pokonywaniu np. nierówności drogi. Może to stanowić zagrożenie dla innych użytkowników drogi.W przypadku nagłego hamowania lub w przypadku, gdy pojazd będzie pochylony pod niekorzystnym kątem, pas przedniego fotela nie spełni swojej funkcji, zwiększa ryzyko obrażeń pasażera.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 22 pojazdy.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody Mercedes, modele: Typ 167 (GLE, CLS)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, modele: Typ 167 (GLE, CLS), wyprodukowanych od 28.08.2018 r. do 18.07.2020 r., może być nieprawidłowo zamontowany elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji. W takim przypadku do wnętrza pojazdu może dostawać się woda kondensacyjna z układu klimatyzacji. Woda kondensacyjna może dostawać się do wnęki na nogi z lewej/prawej strony i powodować korozję zamontowanych tam części elektrycznych i/lub zwarcie lub prąd pełzający. Wzrasta przez to ryzyko powstania pożaru w wyniku zwarcia. Ponadto może m.in. nie działać automatyczne połączenie alarmowe (eCall), może nie być możliwe odblokowanie pojazdu i/lub jego uruchomienie, jak też może nastąpić aktywacja trybu awaryjnego pracy silnika, zwiększając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 300 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia elastycznych przewodów spustowych wody kondensacyjnej, a w razie potrzeby ich poprawnego zamontowania.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody Mercedes, modele: Klasa E i AMG GT 4-drzwiowe Coupé
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, modele: Klasa E (BR 213) i AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) z silnikiem benzynowym AMG i 4MATIC, wyprodukowanych od 15.02.2017 r. do 27.11.2020 r., przewód dodatni może dotykać do rozrusznika, na skutek czego może zostać on uszkodzony, doprowadzając do zwarcia i w konsekwencji awarii na drodze lub pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 31 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody marki OPEL Movano B
Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Movano B, rok modelowy 2018-2019, wyprodukowanych we Francji, elastyczny przewód doprowadzający paliwo może ocierać się o pokrywę wałków rozrządu, co może skutkować jego przetarciem i wyciekiem paliwa, co zwiększa ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 3 074 samochody.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i skorygowania ułożenia przewodu paliwowego, a w razie potrzeby jego wymiany.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
Motocykle Suzuki, modele: UH125AL9 i UH200AL9
Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach marki Suzuki, modele: UH125AL9 i UH200AL9, wyprodukowanych w Tajlandii, może wystąpić korozja styków elektrycznych prędkościomierza i licznika przebiegu, skutkując niewłaściwymi wskazaniami.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 72 motocykle.
Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli motocykli objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu wymiany zespołu liczników.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).
Samochody marki Mitsubishi – kilka modeli
Przedsiębiorca MMC Car Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mitsubishi, modele: Lancer Station Wagon (CB0W, CD0W) MY 1997-2000, Lancer (CK0A) MY 1996-2000, Colt (CJ0A) MY 1996-2000, Pajero Pinin (H66W) MY 1998, Space Runner (N60W, N73W) MY 1999-2000, L400 / Space Gear (PA0V, PA0W, PB0V, PC0W, PD0V, PD0W) MY 1998-1999 i Pajero (V20C, V20W, V40W, V55W) MY 1998-2000, podczas kolizji może dojść do nieprawidłowego napełnienia poduszki powietrznej kierowcy, co zwiększa ryzyko obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 482 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu w celu wymiany generatorów gazu poduszek powietrznych kierowcy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela MMC Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa, tel. 22 46 31 920).
28 czerwca 2021 roku
Samochody marki Ford, modele: Fiesta i Ecosport
Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford modele: Fiesta i Ecosport, wyprodukowanych od 05.02 do 09.03.2021 r., może dojść do usterki zwijacza pasa bezpieczeństwa, co może zwiększać ryzyko obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 181 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).
Samochody Porsche Taycan
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Porsche Taycan (Y1A, Y1B), wyprodukowanych w Niemczech, istnieje możliwość pęknięcia dolnego wahacza wzdłużnego. Może to prowadzić do problemów lub nawet utraty kontroli nad pojazdem, zwiększając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 24 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany dolnego wahacza wzdłużnego z prawej strony przedniej osi.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 54).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,