Epidemia koronawirusa wpłynęła na zmianę codziennych nawyków zakupowych konsumentów. W konsekwencji również sprzedaż samochodów przeniosła się do sieci. Ten segment sprzedaży ma realną szansę na szybki wzrost, jednocześnie ratując malejącą sprzedaż w salonach. Warto poznać zasady rządzące sprzedażą na odległość, by prawidłowo zabezpieczyć interes dealera.
Zapraszamy na webinar organizowany przez Moto-Prawo.pl, prowadzony przez r. pr. Małgorzatę Miller z kancelarii M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni sp.k. pod patronatem Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego. Webinar skierowany jest to zarządów, dyrektorów, kierowników i pracowników działów sprzedaży pojazdów nowych i używanych.
Data: 14.07.2020 r. (wtorek)
Godzina 10:00
Czas trwania: 2 h (w tym 30 min Q&A)
Koszt udziału w szkoleniu to 160 zł netto (198,60 zł brutto).
W trakcie webinarium omówimy:
- Wystawienie ogłoszenia – ogłoszenie a oferta, konsekwencje pomyłek w cenie lub specyfikacji pojazdu.
- Weryfikacja klienta, omówienie zasad reprezentacji klienta, definicja przedsiębiorcy i konsumenta, podstawowe obowiązki Sprzedawcy oraz obowiązki związane z RODO, uprawnienia konsumenta oraz przedsiębiorcy.
- Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość.
- Umowa sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość – treść i forma umowy, ogólne warunki umów, cena, termin płatności, moment przejścia własności, przedmiot umowy, skutki niewykonania i nienależytego wykonania umowy, odstąpienie od umowy, brak odbioru pojazdu przez Kupującego.
- Zabezpieczenie interesów Sprzedawcy w trakcie sprzedaży online.
- Najczęstsze roszczenia Klientów, jak się przed nimi skutecznie obronić? Podstawy do złożenia reklamacji przez Klienta (z powodu braków właściwości pojazdu, niekompletności, publicznych zapewnień producenta etc.).
- Alert prawny dotyczący zmian w przepisach wchodzących w życie 1 stycznia 2021 r. – nowa definicja przedsiębiorcy jednoosobowego.
- Podstępne zatajenie wady pojazdu używanego, wada jawna i wada ukryta.
- Czy warto sporządzić procedurę reklamacyjną przy sprzedaży przez internet?
- Regres Sprzedawcy wobec poprzedniego dostawcy pojazdu.
- Uwaga na nieuczciwą konkurencję – kradzież zdjęć i opisów, usunięcie bezprawnej opinii z sieci.
Prelegent:
r. pr. Małgorzata Miller, manager ds. obsługi prawnej branży automotive w M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni sp. k.
Autorka licznych publikacji w mediach branżowych i ogólnopolskich.
Prawnik z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej.