Publikacja najnowszego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX)
Czy reklama usuwania DPF jest zgodna z prawem?
Problem usuwania DPF jest ciągle nierozwiązany, a przez parlament ciągle nie może przejść przepis expressis verbis penalizujący ten proceder. Okazuje się jednak, że warsztaty prowadzące tego typu działalność mogą ponosić odpowiedzialność prawną. W tym zakresie zastosowanie znajdzie art. 80 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. Nr 62, poz. 627) – Prawo ochrony środowiska. Dotyczy on reklamowania i promowania tego typu działalności. Zgodnie z tym przepisem reklama lub inny rodzaj promocji towaru lub usługi nie powinny zawierać treści propagujących model konsumpcji sprzeczny z zasadami ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Z kolei zgodnie z art. 80c Prawa ochrony środowiska, […]
Czytaj więcej ›Rejestracje pojazdów u dealerów, aspekty prawne sprzedaży samochodów przez internet
Z jakimi wyzwaniami natury prawnej w trakcie pandemii i lockdownu radzili sobie profesjonalni Sprzedający na rynku motoryzacyjnym? Czy dealerzy będą mogli rejestrować pojazdy dla swoich klientów zdalnie? Czy meandry przepisów o rękojmi w przypadku zakupów pojazdów przez internet zostaną “wyprostowane”?
Czytaj więcej ›Ulga na złe długi – mechanizm korzystny dla serwisów blacharsko-lakierniczych
Sprzedaż w salonie przy granicy samochodu Niemcowi, który następnie opuści nim Polskę (nawet na niemieckich tablicach rejestracyjnych), będzie stanowić krajowe nabycie. Dlatego też zwrot akcyzy będzie przysługiwał Niemcowi, bo to on dokonał „wewnątrzwspólnotowej dostawy samochodu”, czyli faktycznie sam go przemieścił, a nie dealer – sprzedawca w Polsce. Dlatego dealerzy, żeby móc skutecznie dochodzić zwrotu podatku powinni sami dostarczać auta wywożąc je na lawetach, bez tablic i bez wydawania ich klientom na terytorium Polski.
Czytaj więcej ›