Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.

 

Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.

 

W sierpniu 2022 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:

9 sierpnia 2022 roku

Samochody marki Ford Ranger

Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford Ranger, wyprodukowanych w fabryce Silverton od 01.09.2018 r. do 31.05.2019  r., może dojść do awarii tylnego mechanizmu różnicowego, co może skutkować utratą napędu lub zablokowaniem tylnych kół, zwiększając ryzyko wypadku

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 526 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Peugeot 508

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot 508 oprogramowanie sterujące silnika może być niezgodne, co może spowodować wyłączenie silnika podczas jazdy w niskich temperaturach na dużych wysokościach. W skrajnym przypadku, jeśli kierowca nie zatrzyma pojazdu, może wystąpić utrata wspomagania hamowania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 32 pojazdy.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wgrania nowej wersji oprogramowania sterującego silnika.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Toyota Proace

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace, wyprodukowanych we Francji od 20.01. do 29.01.2022 r., tylne zaciski hamulcowe zostały nieprawidłowo zmontowane podczas procesu produkcyjnego. W rezultacie funkcje hamowania mogą nie działać zgodnie z założeniami projektowymi. Może to skutkować przypadkowym przemieszczeniem się pojazdu podczas postoju lub siła hamowania podczas jazdy może nie zostać całkowicie przekazana na koła, co zwiększa ryzyko wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 101 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia oraz ewentualnej wymiany zacisków hamulcowych.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Peugeot 208

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot 208 przewód paliwowy może stykać się z niektórymi elementami podwozia, co może doprowadzić do wycieku paliwa zwiększając ryzyko pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 368 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli zamocowania przewodu paliwowego i, w razie potrzeby, jego wymiany.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes Klasa E, Klasa E Coupé/kabriolet i CLS

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasa E (BR 213), Klasa E Coupé/kabriolet (BR 238) i CLS (BR 257), wyprodukowanych od 15.09. do 09.11.2021 r., z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM654, mocowanie śrubowe złącza masowego 48 V elektrycznej sprężarki układu klimatyzacji może być wykonane ze zbyt niskim momentem dokręcania. W takim przypadku końcówka kablowa przewodu masowego może nie być prawidłowo zamocowana. Wskutek tego w tym miejscu połączenia może się zwiększać elektryczna oporność przewodzenia, prowadząc do wzrostu temperatury w tym obszarze i zwiększając ryzyko pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 17 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia, a w razie potrzeby skorygowania złącza śrubowego punktu masowego.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Hyundai NEXO

Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai NEXO (FE), wyprodukowanych w Korei Południowej od 18 grudnia 2017 r. do 5 października 2021 r., może dochodzić do usterki czujnika wodoru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 34 pojazdy.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu wymiany czujników.

Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes typoszeregu GLE

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes typoszeregu GLE (BR 167) z napędem plug-in-hybryd, wyprodukowanych od 10.04.2019 r. do 11.11.2021 r., połączenie śrubowe wiązki przewodów 12 V mogło być dokręcone zbyt niskim momentem. W związku z tym w miejscu połączenia może zwiększać się oporność elektryczna, co może prowadzić do wzrostu temperatury, zwiększając ryzyko pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 742 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, korekty momentu dokręcenia połączenia śrubowego wiązki przewodów oraz sprawdzenia punktu styku pod kątem istniejących uszkodzeń i, w razie potrzeby, wymiany uszkodzonych przewodów elektrycznych i punktu styku.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS7 Crossback

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS7 Crossback filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 420 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany filtra cząstek stałych.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

Więcej informacji >>>


Samochody marki BMW Seria 2 Active Tourer

BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW Seria 2 Active Tourer (U06), wyprodukowanych w Niemczech, kontrolka oraz komunikat kontrolny układu bezpieczeństwa biernego nie będą wyświetlone w przypadku błędu układu bezpieczeństwa biernego. W efekcie kierowca nie będzie poinformowany o awarii.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 232 pojazdy.

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wgrania nowego oprogramowania.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Honda, modele: Jazz e:HEV i Jazz Crosstar e:HEV

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele: Jazz e:HEV i Jazz Crosstar e:HEV, rok modelowy 2021 i 2022, produkowanych od stycznia 2020 r. do lutego 2021 r. w Japonii, przednia kamera szerokokątna, która obsługuje system CMBS (System hamowania łagodzący skutki kolizji), może nie uruchomić się we właściwy sposób po uruchomieniu pojazdu. Kierowca może nie wykryć tego błędu, ponieważ kontrolka informująca o tym że system działa świeci się. W takim przypadku CMBS może nie działać w sytuacji, w której powinien.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 662 pojazdy.

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie w celu przeprowadzenia naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Citroën C5 Aircross oraz DS7 Crossback

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën C5 Aircross oraz DS7 Crossback oprogramowanie sterujące silnika może być niezgodne, co może spowodować wyłączenie silnika podczas jazdy w niskich temperaturach na dużych wysokościach. W skrajnym przypadku, jeśli kierowca nie zatrzyma pojazdu, może wystąpić utrata wspomagania hamowania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 218 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wgrania nowej wersji oprogramowania sterującego silnika.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes CLA, GLA, GLE/GLS, Klasa A, AMG GT, Klasa C, Klasa E, Klasa S Coupé/Cabriolet, Klasa S, SL, Klasa E Coupé/Cabriolet, Klasa B, Klasa B/GLB, GLC, CLS, AMG GT 4-drzwiowe Coupé i Klasa G

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes CLA (BR 117), CLA (BR 118), GLA (BR 156), GLE/GLS (BR 167), Klasa A (BR 177), AMG GT (BR 190), Klasa C (BR 205), Klasa E (BR 213), Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217), Klasa S (BR 222), SL (BR 231), Klasa E Coupé/Cabriolet (BR 238), Klasa B (BR 246), Klasa B/GLB (BR 247), GLC (BR 253), CLS (BR 257), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) i Klasa G (BR 463) z silnikiem benzynowym, wyprodukowanych w 2019 r., może dojść do wycieku paliwa w komorze silnika. Wyciekające paliwo może dostać się na gorące elementy silnika, co zwiększa ryzyko pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 7 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany szyny paliwowej oraz wtryskiwaczy.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Peugeot, modele: 308, 3008, 5008 i 508

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: 308, 3008, 5008 i 508 filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 291 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany filtra cząstek stałych.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


Samochody marki BMWi iX

BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMWi iX (I20), wyprodukowanych w Niemczech, kontrolka oraz komunikat kontrolny układu bezpieczeństwa biernego nie będą wyświetlone w przypadku błędu układu bezpieczeństwa biernego. W efekcie kierowca nie będzie poinformowany o awarii.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 209 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wgrania nowego oprogramowania.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).

Więcej informacji >>>

 

10 sierpnia 2022 roku

Samochody marki Citroën Jumpy IV

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën Jumpy IV mocowanie zagłówków przedniej kanapy modułowej może być nieprawidłowe, co stwarza ryzyko wypadnięcia zagłówków w razie wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 10 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia mocowania zagłówków przedniej kanapy i, w razie potrzeby, ich wymiany.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Citroën C4

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën C4 wiązka elektryczna mocy jest niezgodna ze specyfikacją fabryczną, co może stworzyć ryzyko wzrostu temperatury i spalenia styków wewnątrz złącza.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia zgodności wiązki elektrycznej i, w razie potrzeby, jej wymiany.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

Więcej informacji >>>

22 sierpnia 2022 roku


Samochody marki OPEL, modele: Opel Vivaro C oraz Zafira Life RM 2022

Przedsiębiorca Stellantis Polska  Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL, modele: Opel Vivaro C oraz Zafira Life RM 2022, wyprodukowanych we Francji, skuteczność hamulca postojowego w pewnych warunkach hamowania może być ograniczona, co może spowodować nieoczekiwane przemieszczenie się pojazdu. Przy zwolnionym hamulcu postojowym może również dojść do jego niezamierzonego częściowego włączenia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 8 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia numeru partii produkcyjnej zacisków tylnych hamulców i w razie konieczności ich wymiany.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska  Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes Klasy V/Vito

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy V/Vito (Typ 447), wyprodukowanych w Hiszpanii, w sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia. W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru. Ponadto może dojść do uszkodzenia serwa hamulcowego. W takim przypadku z perspektywy kierowcy siła nacisku na pedał może ulec zwiększeniu, a moc hamowania ograniczeniu. Nawet w takim przypadku można jednak osiągnąć wymaganą prawnie minimalną moc hamowania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2 776 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes Sprinter Typ 906

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Sprinter Typ 906, wyprodukowanych w Niemczech, określone warunki klimatyczne mogą spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy niniejsza zmiana może spowodować pęknięcie generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 30 574 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes Klasy V/Vito (pojazdy Marco Polo), Typ 447

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy V/Vito (pojazdy Marco Polo), Typ 447, wyprodukowanych w Hiszpanii, począwszy od faceliftingu, może dojść do uszkodzenia wiązki przewodów przy montażu lub demontażu akumulatora dodatkowego, co może prowadzić do zakłócenia działania bądź awarii i skutkować pożarem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 92 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes Typ EQS

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typ EQS (BR 297), wyprodukowanych od 24.02.2021 r. do 01.03.2022 r., może dojść do poluzowania połączenia śrubowego zaczepu holowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 88 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia, a razie potrzeby korekty zaczepu holowniczego.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>

24 sierpnia 2022 roku

Motocykle marki Kawasaki serii KLX230

Przedsiębiorca Probike Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach marki Kawasaki serii KLX230 (KLX230A), wyprodukowanych w Japonii w 2020 r. mogła zostać zamontowana niewłaściwa przednia tarcza hamulcowa, co może skutkować zmniejszoną skutecznością układu hamulcowego przedniego koła.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 31 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele pojazdów są informowani o prowadzonej kampanii i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu kontroli tarczy hamulcowej i w przypadku potwierdzenia montażu niewłaściwej części wymiany tarczy przedniego koła wraz z klockami hamulcowymi z nią współpracującymi.

Informacji związanych z kampanią udziela Probike Sp. z o.o.  (adres: ul. Gronostaja 6, 02-786 Warszawa; tel.: 22 535 33 15, e-mail: kontakt@kawasaki.pl).

Więcej informacji >>>

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

 

Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,