Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.
Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.
W styczniu 2023 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:
2 stycznia 2023 roku
Samochody marki KIA Sportage
Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA Sportage (kod modelowy SLe) wyprodukowane w Słowacji od 15 maja 2013 r. do 17 listopada 2015 r., w obwodzie elektrycznym wewnątrz skrzynki z bezpiecznikami hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU) może wystąpić zwarcie, które prowadzi do przegrzania połączeń elektrycznych zwiększając w ten sposób ryzyko pożaru w komorze silnikowej pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 11 189 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu wymiany bezpiecznika w skrzynce z bezpiecznikami hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (HECU).
Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).
Samochody marki Peugeot 208
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot 208 (P21) moment dokręcenia nakrętki drążka kierowniczego może nie być zgodny ze specyfikacją. Może to powodować hałas z przekładni kierowniczej podczas jazdy, a w skrajnym przypadku może doprowadzić do utraty kontroli nad pojazdem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 124 pojazdy.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli geometrii kół osi przedniej i ewentualnego jej wyregulowania, a także dokręcenia nakrętki zabezpieczającej drążka kierowniczego.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
16 stycznia 2023 roku
Samochody marki Mercedes Sprinter
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Sprinter (Typ 907), wyprodukowanych w Niemczech, element systemu blokady parkowania mógł zużywać się w nietypowy sposób i w związku z tym może utrudniać bezpieczne parkowanie pojazdu. Jeżeli podczas parkowania pojazd nie jest zabezpieczony zgodnie z instrukcją obsługi (m.in. nie używa się hamulca postojowego), pojazd może stoczyć się z pozycji parkowania, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 9 755 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu aktualizacji oprogramowania różnych modułów sterujących (w tym modułów sterujących ESP i skrzyni biegów).
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Samochody marki Toyota Proace City BEV
Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace City BEV, wyprodukowanych w Hiszpanii od 06.09. do 30.11.2022 r., w jednostce sterującej pracą baterii trakcyjnej posiadającej konkretną wersję oprogramowania występuje błąd. W związku z tym może dojść do błędnego odczytu napięcia w ogniwach baterii bądź temperatury baterii. W takich warunkach, aby zapobiec uszkodzeniu baterii, system bezpieczeństwa odetnie moc silnika, co prowadzi do utraty napędu. Taka sytuacja może zwiększyć ryzyko wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 27 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania jednostki sterującej pracą baterii trakcyjnej za pomocą standardowego narzędzia diagnostycznego.
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
24 stycznia 2023 roku
Samochody marki Volkswagen T-Cross (typ: C1)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen T-Cross (typ: C1), wyprodukowanych w Hiszpanii między 09.09.2020 r. a 02.07.2021 r., może dojść do nieprawidłowego działania lampki kontrolnej w zestawie wskaźników oraz ostrzeżenia akustycznego gdy kierowca zapnie swój pas bezpieczeństwa wcześniej, niż pasażer podróżujący na tylnej kanapie. Oprogramowanie rozpoznaje w takim przypadku zapięcie pasa kierowcy i nie sprawdza już, czy pasażer tylnej kanapy zapiął swój pas.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 266 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu aktualizacji oprogramowania zestawu wskaźników.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Skoda, modele: Kodiaq, Octavia i Superb (typ: NS, NX i 3T)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Skoda, modele: Kodiaq, Octavia i Superb (typ: NS, NX i 3T), wyprodukowanych w Czechach między sierpniem 2020 r. a lutym 2022 r., osłona ozdobna silnika może się poluzować. W przypadku zetknięcia się poluzowanej osłony z gorącym obszarem turbosprężarki może dojść do uszkodzeń termicznych i pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 220 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu usunięcia osłony ozdobnej silnika.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Volkswagen Polo (typ: AW)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen Polo (typ: AW), wyprodukowanych w Afryce Południowej (Uitenhage) między 18.08.2020 r. a 13.01.2021 r., mogły zostać zamontowane tablice przyrządów z nieprawidłowo wykonaną siatką wyznaczającą miejsce przełomu, które umożliwia rozwinięcie się poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera. W przypadku zadziałania poduszki bezpieczeństwa odłamany kawałek tablicy może uszkodzić przednią szybę i prowadzić do uszkodzenia poduszki przez odłamek szkła, przez co nie będzie ona spełniała swego zadania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 15 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany tablicy przyrządów.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki SEAT, modele: Leon (KL), Terraco (KN) i Formentor (KM)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki SEAT, modele: Leon (KL), Terraco (KN) i Formentor (KM), wyprodukowanych w Hiszpanii między październikiem 2020 r. a lutym 2022 r., zabezpieczenie w układzie wysokonapięciowym zostało wyprodukowane ze zbyt małą ilością piasku gaśniczego. W przypadku zwarcia dochodzi do zadziałania zabezpieczenia i przerwania przepływu prądu. W przypadku pęknięcia zabezpieczenia i zwarcia w instalacji istnieje ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 82 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu montażu nad skrzynką rozdzielczą akumulatora wysokiego napięcia dodatkowej ochronnej maty izolacyjnej.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy IV
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy IV zostały wyprodukowane z niewłaściwym obwodem grzewczym zbiornika roztworu mocznika (AdBlue), czego skutkiem jest nienagrzewanie się w wymaganym stopniu układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W warunkach bardzo niskiej temperatury, może to doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnego poziomu emisji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 54 pojazdy.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany zbiornika roztworu mocznika.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
Samochody marki SEAT, modele: Leon (typ: KL), Ateca (typ: KH), Terraco (typ: KN) i Formentor (typ: KM)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki SEAT, modele: Leon (typ: KL), Ateca (typ: KH), Terraco (typ: KN) i Formentor (typ: KM), wyprodukowanych w Hiszpanii między lipcem 2020 r. a marcem 2022 r., osłona ozdobna silnika może się poluzować. W przypadku zetknięcia się poluzowanej osłony z gorącym obszarem turbosprężarki może dojść do uszkodzeń termicznych i pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 803 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu usunięcia osłony ozdobnej silnika.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Skoda Fabia (typ: 5J)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Skoda Fabia (typ: 5J), wyprodukowanych w Czechach między lutym a marcem 2021 r., środkowa część ramy oparcia tylnego siedzenia może wykazywać zmniejszoną wytrzymałość spoin. W razie wypadku tylny pas bezpieczeństwa może nie zadziałać prawidłowo.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 96 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany części ramy oparcia tylnego siedzenia.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Skoda, modele: Octavia i Superb (typ: 3T i NX)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Skoda, modele: Octavia i Superb (typ: 3T i NX), wyprodukowanych w Czechach między styczniem 2019 r. a lutym 2022 r., zabezpieczenie w układzie wysokonapięciowym zostało wyprodukowane ze zbyt małą ilością piasku gaśniczego. W przypadku zwarcia dochodzi do zadziałania zabezpieczenia i przerwania przepływu prądu. W przypadku pęknięcia zabezpieczenia i zwarcia w instalacji istnieje ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 394 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu montażu nad skrzynką rozdzielczą akumulatora wysokiego napięcia dodatkowej ochronnej maty izolacyjnej.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Hyundai IONIQ 5 (EV)
Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai IONIQ 5 (EV), wyprodukowanych w Korei Południowej od 5 lipca 2022 r. do 19 listopada 2022 r., na naklejce z numerem VIN mogą znajdować się nieprawidłowe dane masy pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 47 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu wymiany naklejki z numerem VIN.
Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).
Samochody marki Volkswagen T6 (typ: 7HC, &JO i 7HMA)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen T6 (typ: 7HC, &JO i 7HMA), wyprodukowanych w Niemczech między lutym 2016 r. a marcem 2021 r., wyposażonych fabrycznie w opony letnie firmy Continental: 235/55 R 17 103 H TL XL ContiEcoContact 5, z numerem DOT: CN7A D72Y 4015 do 0221, podczas jazdy przez dłuższy czas z ciężkim ładunkiem lub przeciążonym samochodem może dojść do nagłej utraty ciśnienia, co może mieć negatywny wpływ na stabilność pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 128 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany opon.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Volkswagen Grand California (typ: SC)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen Grand California (typ: SC), wyprodukowanych w Niemczech między 06.12.2019 r. a 09.04.2021 r., może dojść do poluzowania osłony okna dachowego. Pęd powietrza przy dużych prędkościach może doprowadzić do odłączenia się osłony od samochodu, co grozi wypadkiem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 55 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i ewentualnego jej zabezpieczenia lub wymiany.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Opel, modele: Vivaro C i Zafira Life
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel, modele: Vivaro C i Zafira Life zostały wyprodukowane z niewłaściwym obwodem grzewczym zbiornika roztworu mocznika (AdBlue), czego skutkiem jest nienagrzewanie się w wymaganym stopniu układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W warunkach bardzo niskiej temperatury, może to doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnego poziomu emisji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 179 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany zbiornika roztworu mocznika.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
Samochody marki Volkswagen, modele: Arteon, Golf, Passat, Tiguan i T-Roc (typ: A1, CD, 3CC, 5N i 3H)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen, modele: Arteon, Golf, Passat, Tiguan i T-Roc (typ: A1, CD, 3CC, 5N i 3H), wyprodukowanych w Niemczech między lutym 2020 r. a lutym 2022 r., osłona ozdobna silnika może się poluzować. W przypadku zetknięcia się poluzowanej osłony z gorącym obszarem turbosprężarki może dojść do uszkodzeń termicznych i pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 028 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu usunięcia osłony ozdobnej silnika.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Volkswagen T7 Multivan (typ: ST)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen T7 Multivan (typ: ST), wyprodukowanych w Niemczech między lipcem 2020 r. a czerwcem 2022 r., zatrzaski mocujące poduszkę bezpieczeństwa głowy mogły zostać nieprawidłowo zamocowane, co może mieć wpływ na jej działanie ochronne. Ponadto wiązki przewodów w obszarze poduszki zostały nieprawidłowo ułożone, co może prowadzić do niewłaściwego działania różnych odbiorników elektrycznych lub systemów (np. poduszki bezpieczeństwa głowy, asystenta zmiany toru jazdy, magistrali CAN, systemu Komfort) i skutkować unieruchomieniem pojazdu lub pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 235 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i ewentualnego skorygowania mocowania zatrzasków i ułożenia przewodów, wiązki przewodów są dodatkowo zabezpieczane taśmą z włókniny.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Volkswagen, modele: Tiguan (typ: AX), Passat (typ: CB), Golf (typ: CD), Arteon (typ: 3H) i Multivan (typ: T7 i ST)
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen, modele: Tiguan (typ: AX), Passat (typ: CB), Golf (typ: CD), Arteon (typ: 3H) i Multivan (typ: T7 i ST), wyprodukowanych w Niemczech między kwietniem 2019 r. a lutym 2022 r., zabezpieczenie w układzie wysokonapięciowym zostało wyprodukowane ze zbyt małą ilością piasku gaśniczego. W przypadku zwarcia dochodzi do zadziałania zabezpieczenia i przerwania przepływu prądu. W przypadku pęknięcia zabezpieczenia i zwarcia w instalacji istnieje ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 121 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu montażu nad skrzynką rozdzielczą akumulatora wysokiego napięcia dodatkowej ochronnej maty izolacyjnej.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
Samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert 4
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert 4 zostały wyprodukowane z niewłaściwym obwodem grzewczym zbiornika roztworu mocznika (AdBlue), czego skutkiem jest nienagrzewanie się w wymaganym stopniu układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W warunkach bardzo niskiej temperatury, może to doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnego poziomu emisji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 98 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany zbiornika roztworu mocznika.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
25 stycznia 2023 roku
Samochody marki Peugeot, modele: 208, 2008 i Partner
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: 208, 2008 i Partner, wyposażonych w akumulator wysokiego napięcia, może wystąpić błąd kalibracji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego. W konsekwencji może dojść do błędnego odczytu napięcia ogniw i/lub temperatury akumulatora, co może skutkować wyłączeniem silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 86 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
Samochody marki Citroën, modele: C4 i Berlingo
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: C4 i Berlingo, wyposażonych w akumulator wysokiego napięcia, może wystąpić błąd kalibracji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego. W konsekwencji może dojść do błędnego odczytu napięcia ogniw i/lub temperatury akumulatora, co może skutkować wyłączeniem silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie18 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
Samochody marki Opel, modele: Mokka, Corsa i Combo
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel, modele: Mokka, Corsa i Combo, wyposażonych w akumulator wysokiego napięcia, może wystąpić błąd kalibracji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego. W konsekwencji może dojść do błędnego odczytu napięcia ogniw i/lub temperatury akumulatora, co może skutkować wyłączeniem silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie110 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,