
Kary za niezarejestrowanie auta uderzą we wszystkich właścicieli
Kto nie zarejestruje w ciągu 30 dni pojazdu sprowadzonego z UE lub nie zgłosi zbycia lub nabycia auta posiadającego już polskie tablice, zapłaci od 200 do 1000 zł kary. Od 1 stycznia 2020 roku przepis ten będzie dotyczył także producentów i dilerów samochodów. Tak posłowie zaostrzyli nowelizację ustawy o ruchu drogowym.
Czytaj więcej ›
Koniec z „pierwszym właścicielem” w ogłoszeniach?
Od 1 stycznia 2020 szykuje się poważna zmiana w Prawie o ruchu drogowym. Zgodnie z art. 71 ust. 7 PRD, właściciel auta zobowiązany jest do jego zarejestrowania w ciągu 30 dni od sprowadzenia z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Od 1 stycznia 2020 roku niespełnienie tego obowiązku będzie obwarowane administracyjną karą pieniężną od 200 do 1000 złotych od jednego auta. Oznacza to, że bez wyjątku wszystkie auta jakie będą sprowadzane do Polski z innych państw UE (niezależnie od tego czy będą nowe czy używane) będą musiały być zarejestrowane w określonym w tym przepisie terminie. Jak już pisaliśmy w tym […]
Czytaj więcej ›
Profesjonalna rejestracja pojazdów – dla kogo będzie dostępna?
Profesjonalna rejestracja pojazdów to instytucja znana w wielu krajach Unii Europejskiej. Po wielu latach starań będzie ona w końcu dostępna także w Polsce. Będzie to zupełnie nowa forma rejestrowania pojazdów do celów jazd testowych. Jej adresatem będą więc głównie dealerzy samochodów (stąd potoczna nazwa “tablice dealerskie”) ale będzie ona dostępna także dla producentów samochodów i ośrodków badawczych.
Czytaj więcej ›
Kary za niezarejestrowanie pojazdu uderzą w handlujących używanymi samochodami
Kto nie złoży wniosku o zarejestrowanie lub wyrejestrowanie samochodu w ciągu 30 dni, zapłaci 1000 zł kary. Takie zmiany w prawie o ruchu drogowym przewiduje nowelizacja ustawy o… utrzymaniu porządku w gminach. Dotkną one i firmy, i osoby fizyczne.
Czytaj więcej ›
PUODO: pracodawcy nie mogą samodzielnie prowadzić kontroli stanu trzeźwości pracowników-kierowców
W obecnym stanie prawnym pracodawcy nie mogą samodzielnie prowadzić kontroli stanu trzeźwości pracowników, w tym kontroli wyrywkowych. Zdaniem organu nadzoru – przesądza o tym brzmienie art. 17 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Stanowisko dotyczy oczywiście wszystkich pracowników, nie tylko kierowców, ale z uwagi powierzone pracownikom pojazdy i mienie jest ono szczególnie istotne dla branży flotowej i transportowej. Zostało ono wydane w związku z najnowszymi zmianami w Kodeksie pracy. Zdaniem PUODO, dodany art. 221b Kodeksu pracy, który obowiązuje od 4 maja 2019 określa, że tak zwane dane szczególnych kategorii, w tym o zdrowiu, pracodawca może przetwarzać, […]
Czytaj więcej ›