Byliśmy na XIII Dyskusyjnym Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Ponad sto osób ze styku branży prawnej, motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej wzięło udział w XIII Dyskusyjnym Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które organizuje Polska Izba Motoryzacji. Forum to specjalna platforma wymiany doświadczeń, wiedzy i racji dla wszystkich uczestników rynku napraw samochodów. Podczas licznych paneli dyskusyjnych rozmawiano o patologiach i nadużyciach w sektorze lakierniczym oraz napraw blacharsko-lakierniczych – w tym między innymi o wrakach, jakości części w naprawach powypadkowych refundowanych z polis OC sprawcy, kosztach obsługi umów współpracy (redukcja ilości doradców w serwisach), czy też o błędach popełnianych przez same serwisy w codziennej pracy, w szczególności w kontakcie i rozliczeniach z TU. Jednym z […]
Czytaj więcej ›Powierzone mienie – skoro służbowe, to nie moje?
Adwokat Maciej Krotoski na temat zasad odpowiedzialności pracownika za powierzony mu pojazd (lub bardziej ogólnie – mienie). Artykuł wyjaśnia jakie są zasady odpowiedzialności pracownika i przede wszystkim co daje zawarcie z pracownikiem umowy o powierzenie mienia wraz z obowiązkiem jego zwrotu. Tekst ukazał się w magazynie FLOTA, wydanie 11/2018.
Czytaj więcej ›Dochodzenie roszczeń od ubezpieczycieli – straty dla warsztatów blacharsko-lakierniczych
Co zmienia reaktywacja Ogólnopolskiej Motoryzacyjnej Rady Technicznej? Od czego zacząć dochodzenie roszczeń od ubezpieczycieli przy rozliczaniu szkód komunikacyjnych? Autorami tekstu są adwokat Paweł Kozłowski oraz radca prawny Paweł Tuzinek. Tekst ukazał się w serwisie Warsztat.pl Od września 2016 roku trwa spór o zmianę wartości tzw. koszyka materiałów lakierniczych obliczanego przez firmę AZT Automotive GmbH z Niemiec i używanego w kalkulacjach szkód komunikacyjnych. Poprzez bezzasadne, w ocenie naszej branży, wprowadzenie do koszyka nieautoryzowanych przez producentów samochodów materiałów lakierniczych wartość koszyka została obniżona o kilkanaście procent, co spowodowało nieuzasadniony spadek wysokości kosztów materiałów lakierniczych w kalkulacjach likwidacji szkód. Straty warsztatów blacharsko-lakierniczych są ogromne. Analizy […]
Czytaj więcej ›Od jakiegoś czasu kontrolerzy skarbowi znajdują na dealerów nowego „haka” – pozorne transakcje. Tłumaczymy co zrobić, aby przejść kontrolę suchą stopą. I co robić, gdy trzeba będzie pójść do sądu. Autorami artykułu są doradca podatkowy Jerzy Martini i Maciej Kordalewski. Artykuł ukazał się w “Miesięczniku Dealer“. Do jednego z dealerów urzędnicy zawitali w połowie 2015 r. Po przejrzeniu dokumentów dotyczących transakcji z poprzednich lat urzędnicy natrafili na faktury z 2011 r. Transakcja przebiegała następująco: dealer sprzedał auta powiązanej ze swoją firmą krajowej spółce (transakcja była opodatkowana zwykłą stawką VAT), a następnie te same auta zostały odsprzedane zagranicznemu kontrahentowi (z VAT […]
Czytaj więcej ›I Seminarium Szkoleniowe Stowarzyszenia za nami
14 listopada w Warszawie członkowie Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego spotkali się na I Seminarium Szkoleniowym SPRM. Organizowanie tego typu wydarzeń, a przez to podnoszenie wiedzy członków, jest jednym z podstawowych celów działalności naszego stowarzyszenia. Jako pierwszy wystąpił radca prawny dr Dariusz Aziewicz z kancelarii Kieszkowska Rutkowska Kolasiński Kancelaria Prawna sp. j. z wykładem „Prawo konkurencji w sektorze motoryzacyjnym – obszary i zasady stosowania“. Następnie doradca podatkowy Agnieszka Bieńkowska z Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o. i mecenas Anna Ziemnicka z Gekko Taxens M. Sobońska-Szylińska i Wspólnicy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp.k. przedstawiły na czym polega specyfika […]
Czytaj więcej ›