
Od jakiegoś czasu kontrolerzy skarbowi znajdują na dealerów nowego „haka” – pozorne transakcje. Tłumaczymy co zrobić, aby przejść kontrolę suchą stopą. I co robić, gdy trzeba będzie pójść do sądu. Autorami artykułu są doradca podatkowy Jerzy Martini i Maciej Kordalewski. Artykuł ukazał się w “Miesięczniku Dealer“. Do jednego z dealerów urzędnicy zawitali w połowie 2015 r. Po przejrzeniu dokumentów dotyczących transakcji z poprzednich lat urzędnicy natrafili na faktury z 2011 r. Transakcja przebiegała następująco: dealer sprzedał auta powiązanej ze swoją firmą krajowej spółce (transakcja była opodatkowana zwykłą stawką VAT), a następnie te same auta zostały odsprzedane zagranicznemu kontrahentowi (z VAT […]
Czytaj więcej ›
I Seminarium Szkoleniowe Stowarzyszenia za nami
14 listopada w Warszawie członkowie Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego spotkali się na I Seminarium Szkoleniowym SPRM. Organizowanie tego typu wydarzeń, a przez to podnoszenie wiedzy członków, jest jednym z podstawowych celów działalności naszego stowarzyszenia. Jako pierwszy wystąpił radca prawny dr Dariusz Aziewicz z kancelarii Kieszkowska Rutkowska Kolasiński Kancelaria Prawna sp. j. z wykładem „Prawo konkurencji w sektorze motoryzacyjnym – obszary i zasady stosowania“. Następnie doradca podatkowy Agnieszka Bieńkowska z Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o. i mecenas Anna Ziemnicka z Gekko Taxens M. Sobońska-Szylińska i Wspólnicy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp.k. przedstawiły na czym polega specyfika […]
Czytaj więcej ›
Które usterki nie podlegają gwarancji? Czy klient może żądać wymiany pojazdu na nowy? Wreszcie – co to takiego „dobra wola” producenta i dlaczego dealer może na niej czasem „wygrać” więcej niż na zwykłej naprawie gwarancyjnej? Autorem artykułu jest radca prawny Małgorzata Miller. Artykuł ukazał się w “Miesięczniku Dealer“. To zupełnie normalne, że sprzedając nowy pojazd, wydajemy klientowi dokument gwarancyjny, który określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego. Gwarancja jest dodatkowym zastrzeżeniem umownym, ale trudno sobie wyobrazić, by w przypadku tak wartościowych rzeczy, jakimi są samochody, nie została udzielona. Gwarantem może być osoba trzecia względem umowy sprzedaży, w szczególności producent towaru bądź […]
Czytaj więcej ›
Zapraszamy na Seminarium Szkoleniowe SPRM
Mamy przyjemność zaprosić wszystkich prawników Stowarzyszenia na I Seminarium Szkoleniowe SPRM, które odbędzie się 14 listopada 2018 roku o godz. 10 w Warszawie (Airport Hotel Okęcie****, ul. Komitetu Obrony Robotników 24). Program seminarium jest następujący: Rozpoczęcie godz. 1000 1030 – 1200 „Prawo konkurencji w sektorze motoryzacyjnym – obszary i zasady stosowania“ radca prawny dr Dariusz Aziewicz, Kieszkowska Rutkowska Kolasiński Kancelaria Prawna sp. j. 1210 – 1340 „Mechanizm split payment w sektorze motoryzacyjnym“ doradca podatkowy Agnieszka Bieńkowska, Gekko Taxens Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o., adwokat Anna Ziemnicka, Gekko Taxens M. Sobońska-Szylińska i Wspólnicy, Kancelaria Adwokatów i Radców […]
Czytaj więcej ›
O likwidacji szkód komunikacyjnych z udziałem prawników SPRM
Ponad stu przedstawicieli serwisów samochodowych z całej Polski wzięło udział w spotkaniu “Jak praktycznie zastosować rekomendacje techniczne OMRT? I jak ich wdrożenie wpłynie na rentowność Twojego serwisu blacharsko-lakierniczego?”, które odbyło się w siedzibie Związku Rzemiosła Polskiego. Organizatorem spotkania były organizacje tworzące Ogólnopolską Motoryzacyjną Radę Techniczną, czyli Polska Izba Motoryzacji, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Związek Rzemiosła Polskiego i Związek Dealerów Samochodów. W czerwcu Rada przyjęła pierwsze cztery rekomendacje techniczne dotyczące zasad napraw blacharsko-lakierniczych w procesie likwidacji i rozliczenia szkód komunikacyjnych. W spotkaniu wzięli też udział prawnicy zrzeszeni w Stowarzyszeniu Prawników Rynku Motoryzacyjnego, którzy poza prezentacją na temat aspektów prawnych likwidacji szkód […]
Czytaj więcej ›