Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.

 

Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.

 

W lipcu 2021 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:

2 lipca 2021 roku

Samochody Suzuki Jimny

Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Suzuki Jimny, wyprodukowanych w Japonii, może dojść do uszkodzenia przewodów elektrycznych wchodzących w skład wiązek drzwiowych. Może to skutkować brakiem zadziałania poduszek powietrznych lub kurtyn bocznych podczas kolizji, co zwiększa ryzyko obrażeń.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 594 pojazdy.

Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu wymiany wiązek drzwiowych.

Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).

Więcej informacji >>>


Samochody Hyundai TUCSON: NX4e, NX4e HEV

Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai TUCSON (NX4e, NX4e HEV), wyprodukowanych w Republice Czeskiej od 14 października 2020 r. do 15 kwietnia 2021 r., w wyniku nieprawidłowości podczas montażu mogło dojść do skręcenia kurtynowej poduszki powietrznej (CAB) zamontowanej po stronie lewej i/lub prawej, co zwiększa ryzyko obrażeń użytkowników pojazdu w momencie uruchomienia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 26 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu sprawdzenie poduszek CAB i, w przypadku stwierdzenia skręcenia, ponownego ich zamontowania zgodnie z procedurami.

Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes Klasy C Kabriolet i Klasy E Kabriolet

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy C Kabriolet (BR 205) i Klasy E Kabriolet (BR 238), wyprodukowanych od 29 stycznia do 22 marca 2021 r., z uwagi na nieprawidłowe mocowanie, właściwe ustawienie tylnych zagłówków może być niemożliwe lub mogą one odłączyć się od foteli, co zwiększa ryzyko obrażeń.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 7 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu kontroli i ewentualnej wymiany tulei prowadnic zagłówków na tylnych fotelach.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes Typ 907 (Sprinter)

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typ 907 (Sprinter), wyprodukowanych w Niemczech, w złączu wspornika przyczepy mogą powstać pęknięcia, prowadzące do zerwania sprzęgu przyczepy, zwiększając ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 166 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Haki holownicze SIARR/Westfalia-Automotive

Przedsiębiorca Westfalia-Automotive Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w sprzedawanych jako akcesorium (niestanowiących fabrycznego wyposażenia) hakach holowniczych marki SIARR/Westfalia-Automotive, numery partii: P200807, M200916, A201204, wyprodukowanych we Francji, od 07.09.2020 r. do 07.01.2021 r., przeznaczone do modeli samochodów: Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross i Opel Grandland, połączenia spawane układu dyszla holowniczego mogą pęknąć. W rezultacie przyczepa może przypadkowo odłączyć się od pojazdu, zwiększając ryzyko wypadku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że użytkownicy zostaną powiadomieni o wadzie produktu i konieczności jego wymiany.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Westfalia-Automotive Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Żmigrodzka 244, 51-131 Wrocław; tel.: 71 712 10 46).

Więcej informacji >>>


Samochody Toyota Proace

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace, wyprodukowanych we Francji od 16.04. do 30.04.2021 r., połączenie spawane uchwytu sprężyny tylnego zawieszenia z podwoziem pojazdu nie jest zgodne ze specyfikacją. W rezultacie istnieje ryzyko odłączenia uchwytu. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji sprężyna tylnego zawieszenia może wypaść z zaprojektowanej pozycji i spaść na drogę, co może wpłynąć na sterowność pojazdu i zwiększyć ryzyko wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 78 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wykonania dodatkowego połączenia spawanego w mocowaniu uchwytu.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes Vito / Klasa V

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Vito / Klasa V, typ 447, wyprodukowanych w Hiszpanii, wspornik środkowy relingu dachowego może się odczepić. W przypadku poluzowania połączenia śrubowego do montażu wspornika środkowego na relingu dachowym, bezpieczne mocowanie ewentualnego obciążenia dachu nie byłoby już zapewnione na stałe. Obciążenie dachu może się poluzować podczas jazdy lub w razie wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 33 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes Vito / Klasa V / eVito

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Mercedes Vito / Klasa V / eVito / EQV, typ 447, wyprodukowanych w Hiszpanii, mogły być wyposażone we wspornik zacisku hamulca przedniej osi, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacjami. Jeżeli po jednej stronie przedniej osi zainstalowano tego typu wspornik zacisku hamulcowego, obciążenia eksploatacyjne powstające podczas hamowania mogą spowodować uszkodzenie części składowej i odpowiedniego obwodu hamulcowego. Ponieważ pojazd zaprojektowano
z dwuobwodowym układem hamulcowym, droga hamowania zwiększyłaby się w przypadku awarii obwodu hamulcowego, w szczególności w przypadku zastosowania sterowania ABS/ESP. W skrajnie mało prawdopodobnym przypadku, gdyby pojazd był wyposażony we wspornik zacisku hamulcowego osi przedniej, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją po obu stronach osi przedniej, a wsporniki zacisku hamulcowego po obu stronach osi przedniej miały ulec jednoczesnemu uszkodzeniu w takim pojeździe awaria miałaby wpływ na oba obwody hamulcowe. W takim stanie kierujący pojazdem nie mógłby użyć hamulca zasadniczego do zgodnego z przeznaczeniem spowolnienia pojazdu, ale mógłby to zrobić tylko za pomocą hamulca postojowego.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 28 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes, różne modele

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, Typ CLA (BR 117), CLA (BR118), GLA (BR156), Klasa M/GLE/GL/GLS (BR166), GLE/GLS (BR167), SLK/SLC (BR172), Klasa A (BR176), Klasa A (BR177), AMG GT (BR 190), Klasa C (BR205), Klasa E Coupé/Cabrio (BR207), Klasa E (BR213), Klasa S Coupé/Cabrio (BR217), CLS (BR218), Klasa S (BR222), SL (BR231), Klasa E Coupé/Cabrio (BR238), Klasa B (BR242), Klasa B (BR246), Klasa B/GLA/GLB (BR247), GLC (BR253), CLS (BR257), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR290), GLE Coupé (BR292), EQC (BR293) i Klasa G (BR463), chwilowy spadek zasilania sieci elektrycznej pojazdu może spowodować, że w momencie wzywania pomocy przesyłana pozycja pojazdu nie będzie odpowiadała aktualnej. W związku z tym przyjazd pojazdów ratunkowych może się opóźnić, co z kolei może zwiększyć skutki wypadku. Sytuacja ta nie ma jednak wpływu na pozostałe funkcje automatycznego i/lub ręcznego wzywania pomocy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 24 970 pojazdów.

Przedsiębiorca poinformował, że przewidziana jest zdalna aktualizacja oprogramowania w celu aktualizacji oprogramowania modułu sterującego modułu komunikacyjnego w pojazdach objętych akcją. Zdalna aktualizacja oprogramowania w pojeździe klienta możliwa jest poprzez połączenie danych modułu komunikacyjnego, bez konieczności dodatkowej wizyty w warsztacie.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Porsche, różne modele

Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Porsche 718 Spyder (982), 718 Boxster GTS 4.0 (982), 718 Cayman GT4 (982) i 718 Cayman GTS 4.0 (982), wyprodukowanych w Niemczech, może dojść do poluzowania śruby korbowodów. W takim przypadku podczas prowadzenia pojazdu może dobiegać hałas z wału korbowego znajdującego się w silniku, a na zestawie wskaźników może zostać wyświetlone ostrzeżenie dotyczące ciśnienia oleju. W przypadku kontynuowania pracy silnika może dojść do wycieku oleju i uszkodzenia silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 7 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany silnika.

Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 54).

Więcej informacji >>>


9 lipca 2021 roku

Samochody Ford Explorer, Puma, Focus, S-Max, Galaxy i Kuga

Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford modele: Explorer, Puma, Focus, S-Max, Galaxy i Kuga, wyprodukowanych od 15.07.2019 r. do 12.02.2021 r., mogą występować problemy z poprawnym działaniem systemu eCall, co może zwiększać skutki wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 7 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes, różne modele

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typ 117, 118, 156, 166, 167, 172, 177, 190, 205, 213, 222, 231, 238, 247, 253, 257, 290, 292 i 463 (GLA, M-Klasse/GLE/GL/GLS, SLK/SLC, A-Klasse, AMG GT, C-Klasse, E-Klasse Coupé/Cabrio, E-Klasse, S-Klasse Coupé/Cabrio, CLS, S-Klasse, SL, B-Klasse/GLA/GLB, GLC, AMG GT 4-Türer Coupé, GLE Coupé, G-Klasse), wyprodukowanych od 30.08.2016 r. do 24.07.2020 r., automatyczne i ręczne połączenie alarmowe może nie zadziałać poza zasięgiem sieci niektórych operatorów, z powodu błędu w oprogramowaniu. W razie wypadku, system eCall może nie wykonać połączenia alarmowego a służby ratunkowe nie otrzymają zgłoszenia o zdarzeniu i danych lokalizacyjnych na czas, co może zwiększyć skutki wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 6 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu aktualizacji oprogramowania.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody Mercedes – CLA, GLA, A-Klasa, B-klasa

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes 117, 156, 176, 242, 246 (CLA, GLA, A-Klasa, B-klasa), wyprodukowanych od 30.11.2016 r. do 14.07.2017 r., może występować luz pomiędzy łożyskiem wciśniętym w otwór przegubu uniwersalnego wału kierowniczego a przegubem uniwersalnym. Z biegiem czasu wada może pogłębiać się
i powodować hałas oraz wpływać na pracę układu kierowniczego i prowadzić do poluzowania łożyska z przegubu uniwersalnego. Spowoduje to ograniczenie sterowności pojazdu i zwiększy ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 667 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia, a w razie potrzeby wymiany wału kierowniczego.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody Opel Movano B

Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Movano B, rok modelowy 2021, wyprodukowanych we Francji, zainstalowany prawy tylny zacisk hamulca może być niezgodny ze specyfikacją, co może prowadzić do nieprawidłowego działania hamulca postojowego, zwiększając ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 483 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia daty produkcji zacisku hamulcowego i w razie potrzeby jego wymiany na nowy.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).

Więcej informacji >>>


Samochody Suzuki Jimny

Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Suzuki Jimny, wyprodukowanych w Japonii, może dojść do zatrzymania pracy pompy paliwa i w konsekwencji niekontrolowanego zgaśnięcia silnika, co zwiększa ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 237 pojazdów.

Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu wymiany pompy paliwa.

Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).

Więcej informacji >>>


12 lipca 2021 roku

Samochody Volvo, różne modele

Przedsiębiorca Volvo Car Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volvo, modele: S60, V60, V60CC, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 i XC90 (rok modelowy 2019-2020), może dojść do przepalenia bezpiecznika 15A w niskociśnieniowej pompie paliwowej, co może doprowadzić do zatrzymania i braku możliwości uruchomienia silnika spalinowego, zwiększając ryzyko wypadku. W przypadku pojazdów hybrydowych lub elektrycznych typu plug-in (PHEV) możliwe jest bezpieczne zatrzymanie się lub kontynuowanie jazdy do momentu wyczerpania akumulatora. Usterka zostanie zasygnalizowana poprzez komunikat modułu informacyjnego kierowcy (DIM).W przypadku nagłego hamowania lub w przypadku, gdy pojazd będzie pochylony pod niekorzystnym kątem, pas przedniego fotela nie spełni swojej funkcji, zwiększa ryzyko obrażeń pasażera.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 3 404 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów, w celu wymiany bezpiecznika.

Informacji związanych z kampanią udziela Volvo Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) pod numerem telefonu: 22 566 28 00.

Więcej informacji >>>


28 lipca 2021 roku

Samochody Hyundai Genesis (DH)

Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai, model: Genesis (DH) (wyprodukowanych w okresie od 19 czerwca 2013 r. do 9 marca 2020 r.), może dojść do zwarcia w obwodzie modulatora HECU, co stwarza ryzyko powstania pożaru w przedziale silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 23 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów, w celu wymiany bezpiecznika w obwodzie HECU i naklejenia etykiet.

Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).

Więcej informacji >>>


Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

 

Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,