Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.

 

Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.

 

We wrześniu 2022 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:

7 października 2022 roku

Samochody marki Toyota Yaris HEV

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Yaris HEV, wyprodukowanych we Francji od 23.07. do 06.11.2022 r., podczas gwałtownego przyspieszania istnieje możliwość, że w tłumiku drgań przekładni hybrydowej wystąpi tymczasowy poślizg. Ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownika, taka sytuacja może sprawić, że układ napędowy nie przełączy się w tryb awaryjny, choć problem zostanie zasygnalizowany włączeniem lampek kontrolnych. Jeśli opisane warunki zostaną wywołane, nastąpi wyłączenia układu hybrydowego.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 1 057 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania sterownika układu hybrydowego.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Toyota, modele: Aygo X i bZ4X

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota, modele: Aygo X i bZ4X, wyprodukowanych w Czechach i Japonii od 07.03. do 15.06.2022 r., wyposażone są w kurtyny powietrzne (CSA), które umieszczone są wzdłuż relingów dachowych ciągnących się od przodu do tyłu przestrzeni pasażerskiej po obu stronach pojazdu. Każda z kurtyn posiada specjalny pasek, który znajduje się w przednim słupku pod plastikową osłoną i zapewnia prawidłowy przebieg napełnienia kurtyn w przedniej części przedziału pasażerskiego. Istnieje ryzyko, że paski te mogły zostać poprowadzone nieprawidłowo. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, w momencie gdy kurtyny powietrzne powinny zostać napełnione, ww. paski mogą nie zapewnić prawidłowego przebiegu procesu. Dodatkowo napełnienie kurtyn w takich warunkach może sprawić, że plastikowe osłony zostaną odchylone od przednich słupków na odległość większą niż założono, co powoduje niezgodność z określonymi wymogami bezpieczeństwa. W tych warunkach może wzrosnąć ryzyko zranienia osób znajdujących się w pojeździe w czasie wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 8 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, korekty ułożenia określonych elementów kurtyn powietrznych.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>

11 października 2022 roku

Samochody marki Citroën Jumper III

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën Jumper III może nie pojawiać się ostrzeżenie o niskim poziomie mocznika w zbiorniku (nie włącza się ostrzeżenie w zestawie wskaźników). W skrajnym przypadku, gdy zbiornik mocznika jest pusty, może to spowodować brak możliwości uruchomienia pojazdu po wyłączeniu silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 90 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania modułu BSI.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Peugeot Boxer 3

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot Boxer 3 może nie pojawiać się ostrzeżenie o niskim poziomie mocznika w zbiorniku (nie włącza się ostrzeżenie w zestawie wskaźników). W skrajnym przypadku, gdy zbiornik mocznika jest pusty, może to spowodować brak możliwości uruchomienia pojazdu po wyłączeniu silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 109 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania modułu BSI.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Honda

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele: CIVIC, CR-V, HR-V i NSX, rok modelowy 2017 – 2019, produkowanych od 30 stycznia 2018 r. do 5 marca 2019 r. w Japonii, USA, Meksyku oraz Wielka Brytanii, może dojść do odkształcenia wirnika w pompie paliwa. W efekcie pompa może przestać podawać paliwo, co spowoduje brak możliwości uruchomienia silnika lub jego zgaśnięcie podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 498 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie w celu przeprowadzenia naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Więcej informacji >>>


Motocykle marki Ducati

Przedsiębiorca Liberty Corporation Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w motocyklach marki Ducati, modele:

Hypermotard 939, roczniki modelowe 2016-2018,

Hypermotard 939SP, roczniki modelowe 2016-2018,

Hyperstrada 939, roczniki modelowe 2016-2017,

wyprodukowanych we Włoszech, przewody doprowadzający i odprowadzający olej do i z chłodnicy oleju mogą ocierać się o siebie, co może doprowadzić do ich uszkodzenia i wycieku oleju pod ciśnieniem na zewnątrz pojazdu i zanieczyszczenia pojazdu/środowiska.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 10 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele pojazdów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanego serwisu w celu instalacji specjalnego separatora pomiędzy przewodami olejowymi.

Informacji związanych z kampanią udziela Liberty Corporation Sp. z o.o. (adres: ul. Kineskopowa 1, budynek G, lokal 202, 05-500 Piaseczno, dane kontaktowe autoryzowanych punktów sprzedaży dostępne są pod adresem: www.ducati.com).

Więcej informacji >>>

14 października 2022 r.

 

Motocykle marki Honda

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w wyprodukowanych w Japonii motocyklach marki Honda:

ADV750 (X-ADV) z roku modelowego 2021 i 2022, produkcja: od 23.10.2020 r. do 03.12.2021 r. oraz od 15.10.2021 r. do 15.07.2022 r.,

NSS750 (Forza 750) z roku modelowego 2021, produkcja: od 29.09.2020 r. do 08.07.2021 r.,

podczas próby uruchomienia elektrycznej blokady kierownicy (ESL), jeżeli trzpień blokujący nie jest w osi z otworem blokady, mogą ulec uszkodzeniu elementy przekładni rygla. W efekcie może dojść do sytuacji, gdy nie będzie możliwości zablokowania lub odblokowania blokady kierownicy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 170 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze motocykli objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie w celu wymiany części na nowe, wolne od wad.

Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Hyundai Elantra

Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w wyprodukowanych w Korei Południowej samochodach marki Hyundai Elantra: CN7 (wyprodukowane do 14 maja 2022 r.), CN7 N (wyprodukowane do 14 maja 2022 r.), CN7 HEV (wyprodukowane do 18 kwietnia 2022 r.) i CN7a (wyprodukowane od 23 marca 2021 r. do 14 kwietnia 2022 r.) niezbędne jest przeprowadzenie montażu nakładek osłonowych napinaczy pasów bezpieczeństwa foteli przednich po stronie lewej i prawej.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1 663 pojazdy.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu przeprowadzenia stosownych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes Klasy C

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy C (Typ 206), wyprodukowanych w okresie 12.10.2020 r. – 02.06.2022 r., do bagażnika może przedostawać się woda, co może skutkować zawilgoceniem modułu wykrywania i sterowania sygnałem. Na skutek tego może dojść do zwarcia i pożaru. Ponadto z powodu zwarcia może dojść do awarii oświetlenia zewnętrznego z tyłu pojazdu, oparcia tylnych foteli mogą odblokować się bez powodu, a kamera cofania może być niedostępna. Zwiększa to ryzyko wypadku lub obrażeń ciała.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 518 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu zamontowania pokrywy nad modułem SAM, aby zapobiec ewentualnemu przedostawaniu się wody.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Toyota Proace City

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace City, wyprodukowanych w Hiszpanii od 14.02.2019 r. do 20.09.2021 r., istnieje możliwość, że podczas jazdy po wysokiej trawie (lub innej roślinności) zostanie ona ścięta przez krawędź osłony podwozia. Skoszone rośliny mogą potencjalnie gromadzić się pod silnikiem na osłonie podwozia blisko układu wydechowego. Może to skutkować pożarem.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 79 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany osłony podwozia na nową, o ulepszonej konstrukcji.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>

24 października 2022 r.

 

Samochody marki OPEL Movano C

Przedsiębiorca Stellantis Polska  Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Movano C (U9)  RM 2022, wyprodukowane w Polsce, niezgodność oprogramowania modułu BSI może prowadzić do braku ostrzeżenia o niskim poziomie płynu AdBlue. W konsekwencji po opróżnieniu  zbiornika AdBlue  uruchomienie silnika może być niemożliwe.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 121 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i zaktualizowania oprogramowania modułu BSI.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska  Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Peugeot Rifter i Partner

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot Rifter i Partner metalowa osłona pod silnikiem zawarta w pakiecie „Terenowym” (zwiększony prześwit, kontrola przyczepności, błoto/śnieg) przeznaczonym dla użytkowników poruszających się w każdym terenie lub po placach budowy, może powodować w określonych warunkach jazdy gromadzenie się różnych zanieczyszczeń w podwoziu pojazdu. Nadmierne nagromadzenie się tych zanieczyszczeń może doprowadzić do kontaktu z rurą wydechową, która może się bardzo nagrzać i zapalić zanieczyszczenia, powodując pożar pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 476 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu zamontowania nowej osłony pod silnikiem.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


Samochody marki KIA Sorento

Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA Sorento (kod modelowy UM), z automatyczną skrzynią biegów, wyprodukowanych w Korei Południowej pomiędzy kwietniem a lipcem 2015 r., dźwignia zmiany biegów może zostać przesunięta z położenia postojowego do dowolnego położenia bez naciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca, niezależnie od tego, czy zapłon jest włączony, czy wyłączony. W takim przypadku hamulec postojowy nie zostanie włączony i pojazd może zacząć się toczyć.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 216 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu kontroli układu sterowania i, w razie wykrycia usterki, wymiany odpowiednich części systemu blokady dźwigni sterowania automatyczną skrzynią biegów.

 

Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Citroën Berlingo

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën Berlingo metalowa osłona pod silnikiem zawarta w pakiecie „Terenowym” (zwiększony prześwit, kontrola przyczepności, błoto/śnieg) przeznaczonym dla użytkowników poruszających się w każdym terenie lub po placach budowy, może powodować w określonych warunkach jazdy gromadzenie się różnych zanieczyszczeń w podwoziu pojazdu. Nadmierne nagromadzenie się tych zanieczyszczeń może doprowadzić do kontaktu z rurą wydechową, która może się bardzo nagrzać i zapalić zanieczyszczenia, powodując pożar pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1 544 pojazdy.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu zamontowania nowej osłony pod silnikiem.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Ford Ranger

Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford Ranger, wyprodukowanych w fabryce Silverton od 01.12.2016 r. do 28.02.2019  r., wada spoiny w przedniej części tłumika układu wydechowego może spowodować pęknięcie lub odpadnięcie tłumika, stwarzając zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 972 pojazdy.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).

Więcej informacji >>>


Samochody marki Mercedes Viano/Vito Typ 639

Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Viano/Vito Typ 639, wyprodukowanych w Hiszpanii, określone warunki klimatyczne mogą z czasem spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy może to prowadzić do pęknięcia generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 2 024 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Więcej informacji >>>

25 października 2022 r.

 

Samochody marki OPEL Insignia

Przedsiębiorca Stellantis Polska  Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Insignia B  RM 2018,2019,2020, wyprodukowanych w Niemczech, może nie zostać aktywowana hydrauliczna kompensacja hamulców, zapewniająca maksymalnie skróconą drogę hamowania. W takiej sytuacji pedał hamulca może stać się twardy, a droga hamowania może  się wydłużyć.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 190 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu zaprogramowania elektronicznego modułu sterowania hamulców EBCM najnowszym dostępnym oprogramowaniem.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska  Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).

Więcej informacji >>>

31 października 2022 r.

 

Samochody marki Toyota Aygo X

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Aygo X, wyprodukowanych w Czechach od 30.06. do 19.08.2022 r., zawór zwrotny (VCV), odpowiedzialny za regulację podciśnienia w urządzeniu wspomagającym hamulce, mógł zostać zanieczyszczony smarem, który może stać się lepki, powodując zablokowanie zaworu w pozycji zamkniętej. Może to skutkować utratą wspomagania hamulców, powodując wydłużenie drogi hamowania i zwiększając ryzyko wystąpienia wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 540 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany zaworu zwrotnego (VCV) podciśnieniowego urządzenia wspomagającego hamulce.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>


Przyczepy samochodowe model CARPLATFORM

Przedsiębiorca Temared Sp. z o.o., z siedzibą w Świdniku, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w przyczepach samochodowych model CARPLATFORM (rama spawana) 4120S NEW, 4521S NEW, 5121 NEW, 5121/3S NEW, 6021 S NEW 6021S/3 NEW, wyprodukowanych w Polsce od 09.07.2019 r. do 18.02.2020 r., szyny do podtrzymywania ramp załadunkowych wykonane są ze zbyt cienkiej blachy. Podczas jazdy mogą powstać pęknięcia i wspornik może się odczepić, zwiększając ryzyko wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 410 przyczep.

Informacje na temat ogłoszonej kampanii są dostępne pod adresem https://temared.com/recall. Przedsiębiorca zadeklarował wykonanie zestawu naprawczego, wzmacniającego prowadnice najazdów.

Więcej informacji >>>


Samochody marki Toyota Proace

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace, wyprodukowanych we Francji od 30.11.2020 r. do 21.04.2021 r., układ wtrysku mocznika może nie działać prawidłowo w niskiej temperaturze otoczenia, gdy mocznik jest zamrożony, z powodu niewystarczającej wydajności grzałki wewnątrz zbiornika mocznika. W rezultacie istnieje ryzyko, że poziomy emisji spalin pojazdów tymczasowo nie będą spełniały obowiązujących limitów.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 418 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany zbiornika mocznika na nowy.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

 

Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,