Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.

 

Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ nadzoru gromadzi przekazywane przez producentów i dystrybutorów powiadomienia (powszechnie nazywane kampaniami przywoławczymi) i publikuje je na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Jeszcze do niedawna publikowane były także numery VIN pojazdów objętych akcją, lecz ze względu na przepisy RODO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie ma podstaw prawnych do upubliczniania tego typu danych. Ponadto na podstawie baz danych dealerów/ASO producent zawiadamia właścicieli pojazdów o szczegółach potencjalnej usterki i konieczności jak najszybszego udania się do autoryzowanego serwisu w celu wykonania akcji przywoławczej.

 

W sierpniu 2023 roku na stronie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszono następujące kampanie przywoławcze:

9 sierpnia 2023 roku

Samochody marki KIA, modele: OPTIMA (JF PHEV) oraz SORENTO (XM)

Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA, z lat modelowych 2011-2018, modele: OPTIMA (JF PHEV) oraz SORENTO (XM), może dojść do wycieku paliwa i/lub oleju, co grozi pożarem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 7 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu kontroli i ewentualnej wymiany silnika.

Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Fiat Scudo

Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Fiat Scudo mogą być wyposażone w programowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją, co może spowodować niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega 437 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji centralki sterowania silnika.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Grażyńskiego 141, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 342 8 0000).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Fiat Scudo

Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Fiat Scudo mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Może to spowodować niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega 66 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji centralki sterowania silnika.

Więcej informacji >>>


17 sierpnia 2023 roku

Samochody marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy, kalibracja jednostki sterującej silnikiem (Engine Control Unit) może być niewłaściwa co może powodować niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 100 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 120 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Citroën, modele: Berlingo, C3, C4, C4 Picasso, C5 Aircross, C Elysée, Jumper, Spacetourer, Jumpy

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Citroën, modele: Berlingo, C3, C4, C4 Picasso, C5 Aircross, C Elysée, Jumper, Spacetourer, Jumpy, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 2 217 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki KIA, modele: Stonic, Optima, Ceed, Xceed, Proceed, Ceed SW, Sportage

Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA, modele: Stonic (YB CUV, produkcja: 26 czerwca 2019 r. – 14 kwietnia 2020 r.),  OPTIMA (JF, produkcja: 28 czerwca 2019 r. – 21 października 2019 r.), Ceed (CD 5Door, produkcja: 26 października 2018 r. – 25 września 2020 r.), Xceed  (CUV, produkcja: 07 sierpnia 2019 r. – 28 września 2020 r.), Proceed (Shooting Brake, produkcja: 06 listopada 2018 r. – 28 sierpnia 2020 r.), Ceed SW (Sportwagon, produkcja: 29 października 2018 r. – 28 września 2020 r.) oraz Sportage (QLe, produkcja: 25 października 2018 r. – 05 października 2020 r.), ze względu na wadę konstrukcyjną filtra siatkowego znajdującego się wewnątrz pompy podciśnieniowej, może nie być zapewnione jej prawidłowe zasilanie olejem, co prowadzi do zablokowania pompy i niewytworzenia podciśnienia. W rezultacie istnieje możliwość wydłużenia drogi hamowania przy naciskaniu pedału hamulca w normalnych warunkach jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3 312 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu demontażu filtra siatkowego w pojazdach objętych akcją. Jeśli pompa podciśnieniowa oraz pasek napędowy są uszkodzone, zostaną wymienione.

Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki KIA, modele: Stonic, Optima, Ceed, Xceed, Proceed, Ceed SW, Sportage

Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA, modele: Stonic (YB CUV, produkcja: 26 czerwca 2019 r. – 14 kwietnia 2020 r.),  OPTIMA (JF, produkcja: 28 czerwca 2019 r. – 21 października 2019 r.), Ceed (CD 5Door, produkcja: 26 października 2018 r. – 25 września 2020 r.), Xceed  (CUV, produkcja: 07 sierpnia 2019 r. – 28 września 2020 r.), Proceed (Shooting Brake, produkcja: 06 listopada 2018 r. – 28 sierpnia 2020 r.), Ceed SW (Sportwagon, produkcja: 29 października 2018 r. – 28 września 2020 r.) oraz Sportage (QLe, produkcja: 25 października 2018 r. – 05 października 2020 r.), ze względu na wadę konstrukcyjną filtra siatkowego znajdującego się wewnątrz pompy podciśnieniowej, może nie być zapewnione jej prawidłowe zasilanie olejem, co prowadzi do zablokowania pompy i niewytworzenia podciśnienia. W rezultacie istnieje możliwość wydłużenia drogi hamowania przy naciskaniu pedału hamulca w normalnych warunkach jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3 312 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu demontażu filtra siatkowego w pojazdach objętych akcją. Jeśli pompa podciśnieniowa oraz pasek napędowy są uszkodzone, zostaną wymienione.

Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).

Więcej informacji >>>


18 sierpnia 2023 roku

Samochody marki Opel, modele: Zafira i Vivaro

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel, modele: Zafira i Vivaro, kalibracja jednostki sterującej silnikiem (Engine Control Unit) może być niewłaściwa co może powodować niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 365 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Opel, modele: Zafira i Vivaro

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel, modele: Zafira i Vivaro, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlegają łącznie 564 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Opel, modele: Astra L, Combo, Corsa, Grandland X, Mokka, Movano, Zafira, Vivaro

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel, modele: Astra L, Combo, Corsa, Grandland X, Mokka, Movano, Zafira, Vivaro, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlegają łącznie 1 852 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Peugeot, modele: 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Boxer, Rifter, Partner, Traveller i Expert

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Peugeot, modele: 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Boxer, Rifter, Partner, Traveller i Expert, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlegają łącznie 5 552 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, kalibracja jednostki sterującej silnikiem (Engine Control Unit)może być niewłaściwa co może powodować niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 95 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 265 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


22 sierpnia 2023 roku

Samochody marki Opel, modele: Astra K, Cascada, Insignia i Zafira C

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel, modele: Astra K, Cascada, Insignia i Zafira C z roczników 2018, 2019 i 2020 z silnikiem LWC (D16SHT), wartość lambda podczas testu emisji może być zbyt niska. W konsekwencji również wartość CO podczas testu smogowego (test PTI) nie jest zgodna. Może to prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji i niedopuszczenia samochodu do ruchu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 276 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Citroën, modele: C3, C3 Aircross

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: C3, C3 Aircross element tylnej belki poprzecznej nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją (twardość stali). Może to prowadzić do pęknięć i powodować hałas na belce poprzecznej osi tylnej. W skrajnym przypadku pęknięcia mogą się powiększać i negatywnie wpływać na właściwości jezdne pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 253 pojazdy.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia numeru seryjnego belki poprzecznej i jej wymiany w razie potrzeby.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Opel Crossland

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel Crossland, element tylnej belki poprzecznej nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją (twardość stali). Może to prowadzić do pęknięć i powodować hałas na belce poprzecznej osi tylnej. W skrajnym przypadku pęknięcia mogą się powiększać i negatywnie wpływać na właściwości jezdne pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 311 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia numeru seryjnego belki poprzecznej i jej wymiany w razie potrzeby.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Opel Combo

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel Combo, indeks nośności opon może być niższy niż deklarowane obciążenie osi tylnej. Może to skutkować przekroczeniem dopuszczalnego obciążenia opon i ich uszkodzenia oraz prowadzić do trudności w prowadzeniu pojazdu w przypadku przeciążenia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 65 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli indeksu nośności opon i w razie potrzeby wymiany etykiety producenta i dostarczenia załącznika do Certyfikatu zgodności (CoC).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Peugeot Partner

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot Partner indeks nośności opon może być niższy niż deklarowane obciążenie osi tylnej. Może to skutkować przekroczeniem dopuszczalnego obciążenia opon i ich uszkodzenia oraz prowadzić do trudności w prowadzeniu pojazdu w przypadku przeciążenia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 23 pojazdy.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli indeksu nośności opon i w razie potrzeby wymiany etykiety producenta i dostarczenia załącznika do Certyfikatu zgodności (CoC).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Berlingo

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Berlingo indeks nośności opon może być niższy niż deklarowane obciążenie osi tylnej. Może to skutkować przekroczeniem dopuszczalnego obciążenia opon i ich uszkodzenia oraz prowadzić do trudności w prowadzeniu pojazdu w przypadku przeciążenia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 37 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli indeksu nośności opon i w razie potrzeby wymiany etykiety producenta i dostarczenia załącznika do Certyfikatu zgodności (CoC).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Citroën, modele: C4 i e-C4

Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: C4 i e-C4, może nie działać prawidłowo Autonomiczny Moduł Telematyki (ATB). Może to prowadzić do niewłaściwego zarządzania automatycznym oddzwanianiem ze strony call center w przypadku przerwania połączenia.

Kampanii naprawczej w Polsce podlegają łącznie 2 243 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że oprogramowanie Autonomicznego Modułu Telematyki (ATB) zostanie zdalnie zaktualizowane za pośrednictwem Over the Air (OTA). Zdalnie będzie dokonane sprawdzenie, czy aktualizacja została pomyślnie zainstalowana, a w razie potrzeby nastąpi ponowny kontakt z klientem.

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Toyota, modele: Proace City oraz Proace City BEV

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota, modele: Proace City oraz Proace City BEV wyprodukowanych w Hiszpanii od 02.12.2019 r. do 30.06.2022 r. urządzenie telematyczne systemu e-Call może nie zawsze działać zgodnie z wymaganiami. Istnieje ryzyko, że w niektórych punktach przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP) funkcja automatycznego oddzwaniania z PSAP do pojazdu może nie działać. W konsekwencji istnieje możliwość, że PSAP nie będzie w stanie automatycznie ponownie nawiązać połączenia z pojazdem, jeśli początkowe połączenie zostało zakończone.

Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 10 894 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że oprogramowanie urządzenia telematycznego e-call zostanie zdalnie zaktualizowane za pośrednictwem Over the Air (OTA). W razie potrzeby urządzenie telematyczne zostanie wymienione.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>


 

Samochody Subaru, modele: Legacy 15-18MY, Outback 15-18MY, Levorg 15-18MY, WRX 15-18MY, Impreza 17-19MY, XV 17-19MY

Subaru Import Polska sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Subaru, modele: Legacy 15-18MY, Outback 15-18MY, Levorg 15-18MY, WRX 15-18MY, Impreza 17-19MY, XV 17-19MY, istnieje możliwość rozłączenie obwodu hamulca elektronicznego EPB. Może to doprowadzić do braku możliwości załączenia lub zwolnienia hamulca postojowego.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2 080 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i zabezpieczenia połączenia elektrycznego siłownika.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Subaru Import Polska sp. z o.o. (adres: ul. Josepha Conrada 51, 31-357 Kraków; tel.: 12 687 43 00).

Więcej informacji >>>


31 sierpnia 2023 roku

Samochody marki Toyota GR86

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota GR86 wyprodukowanych w Japonii od 17.03. do 12.04.2022 r. kierunkowskazy i/lub światła awaryjne mogą tymczasowo przestać działać.  Jeśli do tego dojdzie, kierowca może zauważyć bardzo szybką pracę lampek kierunkowskazów na tablicy wskaźników, podczas gdy kierunkowskazy są włączone. W takich warunkach inni użytkownicy ruchu mogą nie zauważyć, że tylny kierunkowskaz lub światła awaryjne zostały aktywowane, co może zwiększać ryzyko wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 11 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu wymiany tylnych lamp.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Więcej informacji >>>


 

Samochody marki Ford Focus

Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford Focus, wyprodukowanych w fabryce Saarlouis Plant BuildThailand od 24.03. do 07.06.2023  r., nity mocujące klamrę pasa bezpieczeństwa nie zostały prawidłowo zamontowane, co może skutkować zerwaniem pasa podczas zderzenia, zwiększając ryzyko obrażeń.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 208 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).

Więcej informacji >>>

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

 

Powyższe informacje stanowią powielenie komunikatów umieszczonych na podanej wyżej stronie UOKiK. Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego nie odpowiada za prawidłowość, prawdziwość i kompletność podanych wyżej informacji, które sugerujemy za każdym razem weryfikować na stronie UOKiK,