Zatrzymanie dowodu rejestracyjnego – jak działa?
Na mocy nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym uchwalonej z dnia 9 maja 2018 r. (Dz.U., poz.957) z dniem 1 października 2018 r. zniknął obowiązek posiadania przy sobie dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC. Obecnie dane identyfikujące m.in. pojazd i jego właściciela oraz informacje o zawarciu umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu zawarte są w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Uprawnione służby (m.in. Policja, Straż Graniczna czy Inspekcja Transportu Drogowego) podczas kontroli drogowej mogą w łatwy sposób sprawdzić dane gromadzone w CEPiK-u. Mimo tego nadal obowiązuje papierowa forma dowodu rejestracyjnego. Zniesienie obowiązku wożenia ze sobą dowodu rejestracyjnego wiązało […]
Czytaj więcej ›Bez godzin seniora w dealerstwach, komisach i serwisach
Opublikowane zostało rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Znowelizowane przepisy nie przewidują wprowadzenia „godzin seniora” w obiektach dealerskich, komisach i serwisach samochodowych. Rozporządzenie przewiduje wprowadzenie obsługi tylko osób powyżej 60. roku życia (poniedziałku do piątku w godzinach 10.00–12.00) w obiektach handlowych lub usługowych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1, oraz placówkach handlowych w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni, których przeważająca działalność polega na sprzedaży: a) […]
Czytaj więcej ›Dawn raid – jak przygotować się na wypadek przeszukania prowadzonego przez funkcjonariuszy państwowych?
Kolejny etap tworzenia nowego GVO/BER – konsultacje społeczne w zakresie oceny starego rozporządzenia
Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje społeczne w sprawie rozporządzenia w sprawie wyłączeń grupowych pojazdów silnikowych (rozporządzenie Komisji (UE) nr 461/2010). Celem konsultacji jest ocena, czy i w jakim zakresie cele rozporządzenia w sprawie wyłączeń grupowych pojazdów silnikowych (MVBER) zostały spełnione. Przypomnijmy, że oprócz rozporządzenia Komisji (UE) nr 461/2010 („rozporządzenie w sprawie wyłączeń grupowych w sektorze pojazdów silnikowych”), KE przyjęła również zawiadomienie zawierające wytyczne dotyczące interpretacji tego rozporządzenia („Uzupełniające wytyczne w sprawie ograniczeń wertykalnych w porozumieniach dotyczących sprzedaży i napraw pojazdów silnikowych oraz dystrybucji części zamiennych do pojazdów silnikowych”). Komisja Europejska kieruje swoje zapytania do następujących grup zainteresowanych: przedsiębiorstw prowadzących […]
Czytaj więcej ›Co daje branży austriacki wyrok w sprawie Peugeota?
W maju szerokim echem odbił się w branży wyrok Sądu Kartelowego w Wiedniu rozstrzygający spór między dealerem Peugeota a austriackim importerem tej marki. Zdaniem sądu doszło do nadużycia pozycji rynkowej importera, zaś przykłady konkretnych „przewinień” wydadzą się znajome każdemu dealerowi.
Czytaj więcej ›