W założeniu organizatorów – konferencja ma mieć innowacyjny charakter szkoleniowy z przeznaczeniem dla osób, które zajmują się opiniowaniem sądowym, rzeczoznawstwem, likwidacją szkód komunikacyjnych, prowadzą serwisy samochodowe, weryfikują kosztorysy jak też są prawnikami w tej tematyce. Przy stałym wsparciu oraz interpretacji prawnej przedstawianych zagadnień dokonywanych przez Moderatorów, następować będzie analiza tematów technicznych. Całość w formie aktywnej prelekcji opartej o rzeczywiste przykłady, w której to prezentowany temat będzie z jednej strony przedstawiany a z drugiej, w pewnym zakresie uzupełniany i „modyfikowany” przez uczestników. W niektórych sytuacjach organizatorzy założyli więc, iż ostateczny kształt wybranych wniosków będzie poddany wspólnej ocenie i uformowaniu, co ma być wstępem do wypracowania optymalnego standardu. Standardu, który uczestnik szkolenia będzie mógł wykorzystać natychmiast po konferencji. Organizatorzy w materiałach pokonferencyjnych planują przekazać również skrót metodyki każdego z tematów, który ułatwi przyszłą, codzienną pracę nad poznanymi zagadnieniami. Całość wsparta roczną pomocą prelegentów dla jej uczestników. W trakcie planowany jest panel dyskusyjny, który poruszy wątek bezstronności biegłych i rzeczoznawców również w kontekście opracowywanej obecnie reformy ustawodawczej. Zostanie też poruszony temat Uchwały SN III CZP 65/23. Uczestnicy szkolenia po zakończeniu spotkania otrzymają certyfikaty dokumentujące edukację techniczną danej osoby. W trakcie będzie możliwość nawiązania bliższej współpracy z Automobilklubem Polski i Eksperckim Centrum Motoryzacji. Tematy będą omawiane w silnym kontekście bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmian technologicznych następujących w motoryzacji.
CELEM Konferencji jest:
- Wykorzystanie technologii naprawy producenta pojazdu oraz sztuki naprawczej w zależności od przedstawionego przypadku,
- Odwzorowanie właściwej metodyki naprawy w kalkulacji i ocenie technicznej,
- Poznanie zasad właściwego i obiektywnego wyznaczania kosztów naprawy,
- Poznanie zasad wykonywania realnych a nie teoretycznych wycen pojazdu, wraku i UWH,
- Wyposażenie uczestników w materiał i wiedzę, która pozwoli na stosowanie uzgodnionych standardów,
- Zapewnienie uczestnikom spotkania wsparcia technicznego podczas pracy codziennej,
- Umożliwienie uczestnikom udział w formowaniu określonych standardów sztuki opiniowania,
- Zacieśnianie współpracy pomiędzy uczestnikami oraz pobudzanie ich aktywności w środowisku,
- Poprawa jakości wykonywanych opinii sądowych, technicznych, warsztatowych oraz ubezpieczeniowych,
- Wpływ na jakość wykonywanych opinii i napraw a tym samym na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Termin: 22 listopada 2024r.
Forma: stacjonarna – 1 dzień
Miejsce: Warszawa – Politechnika Warszawska, ul. Narbutta 84, Sala 2.5
Koszt: 750 zł (zwolnione z vat). Dla Rzeczoznawców Automobilklubu Polski -10% rabatu. Rabat dla większych grup – indywidualnie z koordynatorem. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!
Patroni Honorowi
SPRM – Urząd Marszałkowski – Automobilklub – ECM – Politechnika Warszawska – ITS – PDBD
Patroni Medialni
Strefa BRD – Flota – Warsztat – Karoseria – Gazeta Ubezpieczeniowa – Paragraf na Drodze
PROGRAM OGÓLNOPOLSKIEJ KONFERENCJI SZKOLENIOWEJ „Profesjonalna opinia a bezpieczeństwo w ruchu drogowym”.
8.00 – 9.00 | Rejestracja |
9.00 – 9.10 | Przywitanie uczestników: Prezes Automobilklubu Polski Romuald Chałas i Dziekan Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych dr hab. Piotr Przybyłowicz, prof. Politechniki Warszawskiej, |
MODERATORZY KONFERENCJI: mgr inż. Janusz Szcześniak Przewodniczący Komisji Rzeczoznawców Automobilklubu Polski oraz Mecenas Magdalena Rok-Konopa
9.10 – 10.00 | „Ustalanie rynkowej wartości pojazdu przed i po szkodzie oraz UWH z uwzględnieniem aktualnych rekomendacji”. Biegły Sądu Okręgowego w Warszawie mgr inż. Andrzej Walewski, Prezes Motoexpert, Biegły Sądu Okręgowego w Tarnowie mgr inż. Paweł Bartkiewicz, ekspert DAT Polska. |
10.00 – 10.50 | „Standardy określające zasady dla wymiany lub czasu naprawy poszczególnych elementów pojazdu oraz ich zastosowanie na przykładach praktycznych”. Biegły Sądu Okręgowego w Łodzi inż. Piotr Korobczuk, Koordynator Zespołu Biegłych Sądowych. |
10.50 – 11.10 | PRZERWA KAWOWA |
11.10 – 11.50 | „Specyfika operacji naprawczych i ustalania stawek za rbg w przypadku napraw pojazdów ciężarowych oraz autobusów”. Ekspert branżowy Łukasz Pawlak, vice Prezes MAN Truck Gigant, |
11.50 – 12.40 | DEBATA „Niezależny biegły – co to właściwie oznacza” oraz „Uchwała Sądu Najwyższego III CZP 65/23 – szanse oraz zagrożenia” – Moderator debaty: Sędzia SR w Tarnowie Zbigniew Miczek, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz zaproszeni Goście. |
12.40 – 13.30 | PRZERWA OBIADOWA |
13.30 – 14.20 | „Metoda określania uzasadnionego czasu najmu pojazdu zastępczego wraz z analizami przypadków”. Biegły mgr inż. Paweł Cuper, Sąd Okręgowy w Gdańsku, |
14.20 – 15.00 | „Technologia naprawy lakierniczej oraz cieniowania w zależności od rodzaju i miejsca uszkodzenia nadwozia przy użyciu lakierów różnego typu”. Dr inż. Tomasz Tomczyk, Dyrektor Pionu Szkoleń Novol. |
15.00 – 15.15 | PRZERWA KAWOWA |
15.15 – 16.20 | „Składniki poprawnej kalkulacji ceny usługi naprawy pojazdów samochodowych”. Ekspert branżowy i Rzeczoznawca, mgr inż. Mariusz Szymański, Technolog m.in. procesów napraw, |
16.20 – 16.50 | DYSKUSJA oraz podsumowanie. Certyfikaty. Ankieta |
*Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w agendzie spotkania.
Koordynator konferencji: mgr inż. Łukasz Szarama, biegły SO w Zielonej Górze, Prezes ECM.
prezes@ecm.org.pl ; tel. 730-125-145.
Temat faktur i płatności: Pani Iwona Cędrowska, dział księgowości Automobilklub Polski,
i.cedrowska@automobilklubpolski.pl, tel. (22) 873-24-23
Automobilklub Polski: mgr inż. Janusz Szcześniak, januszszczesniak@op.pl, tel. 606-317-566
Zakwaterowanie: za kilka dni zostanie przedstawiona propozycja zakwaterowania dla przyjezdnych
Uwaga: 21 listopada planowane jest nieformalne spotkanie integracyjno-dyskusyjne wymagające potwierdzenia uczestnictwa (liczba miejsc mocno ograniczona). Bezpłatne tylko dla gości hotelowych.