
Koronawirus nie tylko pokrzyżował plany podróżnicze, miesza także w polskiej i światowej gospodarce. Czy przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej i transportowej, którzy z jego powodu nie wykonają swych zobowiązań zostaną pociągnięci do odpowiedzialności? Tekst został przygotowany przez prawników kancelarii M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni Sp. k. Kancelaria od kilkudziesięciu lat specjalizuje się w obsłudze sektora motoryzacyjnego. W bieżącej praktyce prawnej stale doradza podmiotom gospodarczym z sektora dystrybucji pojazdów. W swoim portfolio ma między innymi transakcję nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa przez wiodącą grupą kapitałową z branży motoryzacyjnej. Co do zasady, strony transakcji powinny zrealizować ją zgodnie z […]
Czytaj więcej ›
Czy nowa odmiana wirusa może mieć wpływ na branżę motoryzacyjną? Oczywiście, że tak. Zarówno, gdy chodzi o zewnętrzną działalność firmy dealerskiej, jak i wewnątrz, w zakładzie pracy.
Czytaj więcej ›
W sytuacji, gdy przepisy ulegną zmianie i dojdzie do obniżenia wysokości dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych, dealer nie będzie stroną umowy o udzielenie wsparcia. Jest ona zawierana poza nim. Klient decydując się na podpisanie zamówienia powinien więc się dwa razy zastanowić, ponieważ wycofanie się z takiej transakcji może być w ogóle niemożliwe.
Czytaj więcej ›
Właściciele i pracownicy warsztatów w ostatnim czasie często zwracają uwagę na zauważalną, wzrostową tendencję do zamieszczania negatywnych opinii na temat świadczonych przez nich usług w Internecie. Jest to zjawisko powszechne i na dużą skalę. Oczywiście dotyczy nie tylko branży motoryzacyjnej, ale firm, które mają swoje strony www, bądź można je znaleźć w wyszukiwarce np. Google. Jesteśmy zadowoleni, gdy Klienci wystawiają nam pozytywne oceny za jakość świadczonych usług. Co jednak zrobić z wpisami, które są niecenzuralne, szkalujące, nieprawdziwe? Jakie kroki prawne wówczas należy podjąć i do kogo się z tym problemem zwrócić?
Czytaj więcej ›
Dematerializacja jest niezwykle ważnym procesem spółek akcyjnych i komandytowo-akcyjnych. Zastąpi ona dotychczasowe domniemanie wynikające z prowadzonej przez zarząd księgi akcji – kto jest akcjonariuszem spółki. Zmieni zasady weryfikacji akcjonariuszy, zasady obrotu akcjami oraz uwolni zarząd od istotnych obciążeń związanych z prowadzeniem księgi akcji. Spowoduje, że co do zasady w środowisku korporacyjnym każdej spółki obligatoryjnie pojawi się nowy podmiot trzeci tj. dom maklerski. Wiele z kluczowych czynności musi zostać zrealizowanych do końca czerwca 2020. Zapraszamy przedsiębiorców z branży automotive zainteresowanych tematem na śniadanie biznesowe organizowane przez Kancelarię JDP oraz Navigator Dom Maklerski. 5 marca 2020 r. (czwartek) godz. 09.15-11.15 […]
Czytaj więcej ›