Dealerzy w gąszczu danych

Dealerzy w gąszczu danych

17th kwi 2019 Możliwość komentowania Dealerzy w gąszczu danych została wyłączona

Radca prawny Małgorzata Miller: To pierwszy milion złotych kary za naruszenie przepisów RODO. Nałożona kara jest kontrowersyjna i podzieliła ekspertów, a ponadto ma charakter precedensowy i z dużym prawdopodobieństwem wpłynie na inne branże. Z pewnością najwięcej zastrzeżeń budzi fakt, iż dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą pochodziły z publicznych, ogólnodostępnych rejestrów. Natomiast dla prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych istotna była świadomość podjętej decyzji o niezrealizowaniu obowiązku informacyjnego.

Czytaj więcej ›
Prezes UOKiK wszczął postępowanie w sprawie porozumienia ograniczającego konkurencję przeciwko dealerom samochodów ciężarowych

Prezes UOKiK wszczął postępowanie w sprawie porozumienia ograniczającego konkurencję przeciwko dealerom samochodów ciężarowych

11th kwi 2019 Możliwość komentowania Prezes UOKiK wszczął postępowanie w sprawie porozumienia ograniczającego konkurencję przeciwko dealerom samochodów ciężarowych została wyłączona

Na dzisiejszej konferencji prasowej w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformowano że organ wszczął postępowanie przeciwko pięciu firmom dealerskim z branży ciężarówek oraz dziewięciu menadżerom wysokiego szczebla, którzy pracowali lub pracują w tych spółkach.   Około rok temu w ramach przeszukań przeprowadzonych w tych firmach UOKiK zabezpieczył obszerny materiał dowodowy. Jak informuje oficjalnie UOKiK – pracownicy urzędu w asyście Policji znaleźli wówczas dowody wskazujące, że przedsiębiorcy ustalali wspólne działania i zdawali sobie sprawę, że ich postępowanie może być niezgodne z prawem.   Jak podano na konferencji, istniały informacje, że holenderski podmiot będący właścicielem jednego z dealerstw był informowany przez […]

Czytaj więcej ›
Wszystkie wypowiedzi eksperckie i artykuły naszych prawników w jednym miejscu!

Wszystkie wypowiedzi eksperckie i artykuły naszych prawników w jednym miejscu!

5th kwi 2019 Możliwość komentowania Wszystkie wypowiedzi eksperckie i artykuły naszych prawników w jednym miejscu! została wyłączona

Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego zrzesza obecnie kilkudziesięciu prawników indywidualnych i kancelarii – specjalistów w różnych dziedzinach prawa motoryzacyjnego. Z wiedzy naszych ekspertów codziennie korzystają czytelnicy portali i czasopism branżowych w publikowanych na bieżąco artykułach.   Zbieramy te wszystkie publikacje w zakładce Media, gdzie na bieżąco możecie je Państwo śledzić. Prosimy również o przesyłanie na adres stowarzyszenie@sprm.org.pl linków do takich publikacji, które powinny się tam znaleźć, ponieważ z oczywistych przyczyn nie wszystko jesteśmy w stanie sami wyłapać.   Zapraszamy również do “obserwowania” naszego profilu na portalu LinkedIn, gdzie dodatkowo prowadzimy codzienny przegląd prasy i mediów pod kątem najciekawszych informacji z prawa […]

Czytaj więcej ›
Kupujesz samochody na polskim rynku? Pięć podstawowych kroków żeby uchronić się przed kupnem auta z wadą prawną

Kupujesz samochody na polskim rynku? Pięć podstawowych kroków żeby uchronić się przed kupnem auta z wadą prawną

5th kwi 2019 Możliwość komentowania Kupujesz samochody na polskim rynku? Pięć podstawowych kroków żeby uchronić się przed kupnem auta z wadą prawną została wyłączona

Wady fizyczne samochodu to nie jedyny problem jaki może się przytrafić w sprzedanym klientowi aucie. Wiele komisów pomija temat tzw. wad prawnych auta oraz to, że kupując auto w celu jego dalszej odsprzedaży należy dopełnić pewnych formalności i sprawdzić chociażby rejestry. O ile wady prawne nie są tak „namacalne” jak wady fizyczne, to możemy być pewni, że prędzej czy później jak sprzedamy auto klientowi, wyjdą one na jaw.

Czytaj więcej ›
Czy klient może być obecny przy naprawie samochodu?

Czy klient może być obecny przy naprawie samochodu?

4th kwi 2019 Możliwość komentowania Czy klient może być obecny przy naprawie samochodu? została wyłączona

Nierzadko w pracy mechaników zdarzają się przypadki, że klient chce przyglądać się naprawie swojego pojazdu. Są serwisy, w których klienci są mile widziani, ale nie w pobliżu swojego auta, a w poczekalni warsztatu. Są też warsztaty, w których mechanicy nie widzą nic złego w tym, aby klient przyglądał się naprawie, zapraszają go do środka, a często przy okazji proszą o wyrażenie zdania i akceptację na dalszą naprawę, jeżeli jest konieczna.

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »