Kontrole w branży motoryzacyjnej z zakresu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu

Kontrole w branży motoryzacyjnej z zakresu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu

3rd lut 2022 Możliwość komentowania Kontrole w branży motoryzacyjnej z zakresu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu została wyłączona
Większość przedsiębiorców, także z branży motoryzacyjnej, powinna posiadać w ramach prowadzonej działalności oraz możliwości wpłat gotówkowych przez klientów, wewnętrzną procedurę  w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML). Spełnienie powyższego obowiązku nakłada bowiem wprost art. 50 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. W przepisie czytamy, że: ,,Instytucje obowiązane wprowadzają wewnętrzną procedurę w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zwaną dalej “wewnętrzną procedurą instytucji obowiązanej”.” Powyższa ustawa w art. 2 ust. 1 pkt 23 wymienia wśród instytucji obowiązanych przedsiębiorców w zakresie, w jakim przyjmują lub dokonują płatności za towary w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość [...] Czytaj więcej ›
Usuwanie DPF jednak karalne? Ministerstwo Infrastruktury wskazuje podstawę odpowiedzialności

Usuwanie DPF jednak karalne? Ministerstwo Infrastruktury wskazuje podstawę odpowiedzialności

1st lut 2022 Możliwość komentowania Usuwanie DPF jednak karalne? Ministerstwo Infrastruktury wskazuje podstawę odpowiedzialności została wyłączona

Usuwanie filtrów cząstek stałych, czyli DPF (z ang. diesel particulate filter) to usługa powszechnie oferowana przez warsztaty samochodowe. Dlaczego właściciele samochodów z silnikami Diesla nagminnie usuwają ten element? Filtr DPF stanowi element układu wydechowego. Spełnia dwie zasadnicze funkcje – zatrzymuje cząstki stałe (głównie rakotwórczą sadzę) a następnie wypala je wewnątrz filtra. W efekcie w końcowym rozrachunku ograniczona zostaje ogólna emisja szkodliwych substancji zawartych w spalinach samochodowych.   Właściciele pozbywają się tych ważnych z punktu widzenia środowiska części z powodu wysokich kosztów eksploatacji. Filtr DPF należy wymieniać na nowy średnio po 80-200 tys. km, co kosztuje od ok. 2 tys. zł […]

Czytaj więcej ›
Kampanie przywoławcze – styczeń 2022 roku

Kampanie przywoławcze – styczeń 2022 roku

1st lut 2022 Możliwość komentowania Kampanie przywoławcze – styczeń 2022 roku została wyłączona
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 roku o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...] Czytaj więcej ›
Dilerzy chcą stopniowego wprowadzania zakazu wjazdu starych aut do miast!

Dilerzy chcą stopniowego wprowadzania zakazu wjazdu starych aut do miast!

31st sty 2022 Możliwość komentowania Dilerzy chcą stopniowego wprowadzania zakazu wjazdu starych aut do miast! została wyłączona

Dilerzy samochodowi chcą, aby strefy czystego transportu były wprowadzane w Polsce stopniowo. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 24 grudnia 2021 r. poszerzyła zakres aut jakie mogą wjeżdżać do centrów miast. Ale przedstawiciele dilerów samochodowych w Polsce przedstawili pomysł, który nie spodoba się właścicielom używanych pojazdów.

Czytaj więcej ›
Branża motoryzacyjna lobbuje w sprawie stref czystego transportu. Jest na tak, ale chce wprowadzania ich stopniowo

Branża motoryzacyjna lobbuje w sprawie stref czystego transportu. Jest na tak, ale chce wprowadzania ich stopniowo

31st sty 2022 Możliwość komentowania Branża motoryzacyjna lobbuje w sprawie stref czystego transportu. Jest na tak, ale chce wprowadzania ich stopniowo została wyłączona

Dwie organizacje motoryzacyjne w piśmie skierowanym do władz 25 polskich miast zwracają uwagę na potrzebę utworzenia stref czystego transportu. Zarazem sugerują, by w początkowej fazie ich działania umożliwić wjazd do strefy także autom spalinowym spełniającym normy emisji Euro 5 i wyższe.

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »