Lemon Car – co to jest i jak uniknąć wpadki? (Historia pojazdu VIN)
Tomasz Jaworski: Czym jest Lemon Car i dlaczego lepiej nie mieć go w garażu? Raport porusza ważne kwestie, związane z terminologią „asymetrii informacji” oraz „lemon car” (tzw. „samochodów-cytryn”). W raporcie opisana jest także problematyka związana z postawieniem wyraźnej granicy między profesjonalnymi sprzedawcami aut używanych i nieuczciwymi handlarzami z szarej strefy. Tematyka raportu zdaje się być stricte motoryzacyjna, ale tak naprawdę dotyka globalnego problemu o charakterze społecznym, o którym mówi się nadal za mało.
Czytaj więcej ›Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX)
Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych
20 marca 2021 roku to początek obowiązywania przepisów nakazujących stosowanie nowego zharmonizowanego zestawu etykiet dla pojazdów elektrycznych i stacji ładowania. Jest to spełnienie wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 roku w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Zgodnie z art. 7 ust. 1 dyrektywy 2014/94/UE, oznakowanie musi zostać umieszczone: na nowo wyprodukowanych pojazdach w pobliżu każdego pojazdowego gniazda ładowania i na każdej wtyczce do ładowania, na oddzielnych kablach do ładowania. w podręczniku obsługi pojazdu i elektronicznych podręcznikach obsługi. na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych obok gniazda wyjściowego lub miejsca przechowywania przewodu podłączanego do pojazdu, w […]
Czytaj więcej ›Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku?
19 lutego 2021 roku Komisja Europejska opublikowała wyniki badań wpływu wybranych przepisów Pakietu Mobilności na środowisko. Przypomnijmy, Pakiet Mobilności to zestaw przepisów zmieniających zasady funkcjonowania międzynarodowego transportu drogowego na terenie Unii Europejskiej, dotykający trzech niezwykle istotnych aspektów: czasu pracy, delegowania pracowników oraz dostępu do rynku. Wprowadza zmiany m.in. w rozporządzeniach nr 561/2006 oraz 165/2014. Z propozycją nowych przepisów wystąpiła Komisja Europejska. Celem pakietu ma być wyrównanie konkurencji na europejskim rynku transportowym oraz poprawienie warunków pracy kierowców. Z poparciem Francji, Niemiec i innych krajów podczas prac legislacyjnych do pakietu wprowadzono jednak kontrowersyjne przepisy, niemal mijające się z jego pierwotnymi założeniami. […]
Czytaj więcej ›