Komisja Europejska ma w lipcu przeprowadzić przegląd norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych i podjąć dalsze decyzje w zakresie przyszłej normy emisji Euro7. Europejska organizacja producentów samochodów – ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) w opublikowanym w tym tygodniu oświadczeniu twierdzi, że ​​europejscy producenci samochodów są otwarci na jeszcze wyższe cele redukcji CO2 do 2030 roku, warunkiem jest jednak, że Komisja Europejska wdroży odpowiednie ramy.

 

Oliver Zipse – prezes ACEA i dyrektor generalny BMW Group – podkreśla, że ​​branża motoryzacyjna jest w pełni zaangażowana w ambitny Zielony Ład UE, ale cele te muszą być wzajemnie wiążące. W świetle nadchodzącego przeglądu norm CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych oznacza to, że wyższe cele redukcji dla branży muszą iść w parze z równie ambitnymi zobowiązaniami dotyczącymi infrastruktury ze strony rządów krajowych.

 

Jak wskazują producenci pojazdów, Europa musi wyznaczyć wiążące cele dla państw członkowskich UE, aby zagwarantować, że niezbędne punkty ładowania i stacje wodorowe dla samochodów osobowych i dostawczych z napędem alternatywnym zostaną uruchomione na czas.
Wzywamy Komisję Europejską do stworzenia ram ze zmienionym AFID, które spowodują wiążące cele dla wystarczającej infrastruktury we wszystkich państwach członkowskich. Bez tych celów nasza transformacja straci impet – powiedział Oliver Zipse.

 

Prezes ACEA wskazał również na społeczne znaczenie budowy gęstej sieci infrastruktury obejmującej całą UE. Rozległa sieć ładowania umożliwia producentom utrzymywanie umiarkowanych rozmiarów akumulatorów, co obniża koszty pojazdów – powiedział. Ma to kluczowe znaczenie dla uczynienia e-mobilności przystępną cenowo, ponieważ pozwoli na elektryfikację niedrogich samochodów w przedziale cenowym 15 000-30 000 euro Typowe gospodarstwo domowe w UE nie ma budżetu na duże i drogie baterie. Bez opcji ładowania mobilność tych klientów będzie skutecznie ograniczona – ostrzega prezes ACEA – powiedział.

 

Ze stanowiskiem ACEA można się zapoznać w tym miejscu.