
Obowiązek przerejestrowania pojazdów używanych – zmiany od 1 stycznia 2024 roku
Od 1 stycznia 2024 roku zaczną obowiązywać bardzo ważne zmiany w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym wprowadzone ustawą z dnia 7 lipca 2023 roku o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości. Nowe przepisy wprowadzą obowiązek przerejestrowania nabytego pojazdu oraz zawierają zmiany dotyczące zawiadomień o nabyciu lub zbyciu pojazdu. Ustawa wprowadza do PRD art. 73aa, zgodnie z którym właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia: nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego […]
Czytaj więcej ›
Strefa Czystego Transportu w Warszawie – nowy projekt

W jakich przypadkach ubezpieczyciel może obniżyć należne odszkodowanie powołując się na zasadę proporcji?

Dokumenty jako źródło informacji o przebiegu pojazdu
Od 25 maja 2019r. obowiązują kary za fałszowanie przebiegu pojazdów mechanicznych. Powoduje to konieczność ustalania przez organy ścigania przebiegu auta w przeszłości. Oczywiście nic nie zastąpi opinii odpowiedniego rzeczoznawcy, ale na wstępnym etapie postępowania można ustalić czy przebieg nie został zafałszowany bez oględzin pojazdu. W polskim systemie prawnym przebieg w przeszłości zapisywany jest w kilku „miejscach”. Oto najlepiej dostępne z nich. Serwis HistoriaPojazdu.gov.pl Dostępne są tam dane o przebiegu podczas dokonywania przeglądu technicznego auta na stacji kontroli pojazdów. Serwis dostępny jest dla każdego zainteresowanego, niezbędne jest jedynie posiadanie VIN pojazdu oraz daty pierwszej rejestracji, co bez problemu znajdziemy w […]
Czytaj więcej ›
Parlament Europejski zatwierdził swoje stanowisko w sprawie normy spalania Euro7
W Brukseli trwają prace nad nowym europejskim standardem emisji spalin oznaczonym jako Euro7. Na chwilę obecną mamy już stanowiska co do treści rozporządzenia od trzech kluczowych w tym procesie organów – Komisji Europejskiej, Rady Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego. Projekt rozporządzenia został przedstawiony 10 listopada 2022 roku przez Komisję Europejską. Planowane wejście w życie nowych obostrzeń miałoby nastąpić 1 lipca 2025 roku w przypadku pojazdów osobowych oraz 1 lipca 2027 roku w przypadku samochodów ciężarowych. Największą zmianą idącą za wprowadzeniem normy Euro7 miałoby być oczywiście zwiększenie ograniczeń emisji. Dla pojazdów napędzanych silnikami diesla limit emitowanych tlenków azotów miałby zostać […]
Czytaj więcej ›