Nowe zasady karania przedsiębiorców przez Prezesa UOKiK

Nowe zasady karania przedsiębiorców przez Prezesa UOKiK

17th kwi 2024 Możliwość komentowania Nowe zasady karania przedsiębiorców przez Prezesa UOKiK została wyłączona
Wyjaśnienie sposobu nakładania kar na spółki wywierające decydujący wpływ, interpretacja okoliczności obciążających i łagodzących oraz wpływ długości trwania zmowy na wysokość kary – to tylko niektóre kwestie dotyczące karania zaprezentowane w nowych wytycznych. Zmiany mogą być zapowiedzią zaostrzenia polityki Prezesa UOKiK. Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.   W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. 1. Nowe wyjaśnienia Prezesa UOKiK w sprawie nakładania kar We wtorek 9 kwietnia Prezes UOKiK przedstawił zaktualizowane wyjaśnienia w sprawie nakładania kar na przedsiębiorców za praktyki naruszające konkurencję. Wytyczne dostępne są pod adresem internetowym: konkurencja.uokik.gov.pl.   Zmiany wynikają z potrzeby [...] Czytaj więcej ›
Zapraszamy na szkolenie: Rewolucyjne zmiany work-life balance w przeddzień rocznicy ich obowiązywania – problemy i wnioski

Zapraszamy na szkolenie: Rewolucyjne zmiany work-life balance w przeddzień rocznicy ich obowiązywania – problemy i wnioski

16th kwi 2024 Możliwość komentowania Zapraszamy na szkolenie: Rewolucyjne zmiany work-life balance w przeddzień rocznicy ich obowiązywania – problemy i wnioski została wyłączona
26 kwietnia 2023 r. do polskiego kodeksu pracy weszły przepisy określane jako pakiet „work-life balance”. Zmiany w zakresie podpisywania umów zawieranych na okres próbny oraz rozwiązywania umów terminowych, nowa informacja dodatkowa do umowy o pracę, zwolnienie z powodu siły wyższej, urlop opiekuńczy, elastyczna organizacja pracy – to tylko wybrane nowości. Jak oceniają je pracodawcy w przeddzień roku ich obowiązywania? Co sprawia największe trudności praktyczne? Jakie oficjalne interpretacje urzędowe pojawiły się w trakcie minionego roku? O tym wszystkim porozmawiamy podczas naszego webinaru.   Agenda: zmiany w zakresie podpisywania umów zawieranych na okres próbny oraz rozwiązywania umów terminowych nowa informacja dodatkowa do [...] Czytaj więcej ›
Publikacja najnowszego raportu dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport Safety Gate)

Publikacja najnowszego raportu dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport Safety Gate)

16th kwi 2024 Możliwość komentowania Publikacja najnowszego raportu dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport Safety Gate) została wyłączona
14 marca 2024 r. Komisja Europejska opublikowała coroczny raport dotyczący systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. System Safety Gate, dalej: „Raport”). Sprawozdanie odnosi się do działalności systemu w 2023 r. i obejmuje 30 państw (tj. państwa członkowskie UE oraz Norwegię, Islandię i Liechtenstein). Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.   W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. System Safety Gate rozpoczął funkcjonowanie w 2003 r. Został powołany na gruncie dyrektywy 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Zasadniczym celem systemu jest zapewnienie szybkiej wymiany informacji [...] Czytaj więcej ›
13 kwietnia 2024 roku zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR)

13 kwietnia 2024 roku zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR)

12th kwi 2024 Możliwość komentowania 13 kwietnia 2024 roku zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) została wyłączona
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) weszło w życie 13 kwietnia 2024 roku jako element pakietu Fit for 55.   Wobec wprowadzenia nowych przepisów Polska będzie musiała dostosować infrastrukturę punktów ładowania do aktualnych wymogów. Stacje ładowania o mocy minimum 400 kW mają być rozmieszczone co 60 km w obu kierunkach do 2025 roku. W kolejnych dwóch latach moc ma wzrosnąć do 600 kW. Rozporządzenie wprowadza również pojęcie „ładowanie ad hoc” i „tankowanie ad hoc”, które oznacza usługę ładowania/ tankowania nabytą przez użytkownika końcowego bez konieczności zarejestrowania się u operatora danego punktu, zawarcia [...] Czytaj więcej ›
Redukcja emisji CO2 z ciężarówek i autobusów

Redukcja emisji CO2 z ciężarówek i autobusów

12th kwi 2024 Możliwość komentowania Redukcja emisji CO2 z ciężarówek i autobusów została wyłączona
10 kwietnia 2024 roku Parlament Europejski przyjął porozumienie osiągnięte z Radą UE, dotyczące emisji CO2 z nowych ciężarówek, autobusów i przyczep czyli dla pojazdów o dużej ładowności (HDV).   Duże ciężarówki (do których należy zaliczyć również śmieciarki czy betoniarki) oraz autobusy będą musiały zredukować emisje CO2 o 45 % w latach 2030-2034, o 65 % w latach 2035-2039 i o 90 % od 2040 roku. Z kolei nowe autobusy miejskie do 2035 roku mają się stać bezemisyjne, do 2035 roku mają ograniczyć emisje CO2 do 90 %.  Dla przyczep i naczep wartość te odpowiednio wynoszą 7,5 % i 10 % [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »