Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX)

Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX)

8th mar 2021 Możliwość komentowania Publikacja aktualnego sprawozdania dotyczącego systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. Raport RAPEX) została wyłączona
W dniu 2 marca 2021 r. Komisja Europejska opublikowała sprawozdanie za rok 2020 dotyczące systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. System RAPEX), w którym uczestniczy 31 państw (tj. państwa członkowskie UE oraz Zjednoczone Królestwo, Norwegia, Islandia i Liechtenstein).   System RAPEX funkcjonuje od 2003 roku. Został powołany na gruncie dyrektywy 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Jego zasadniczym celem jest zapewnienie szybkiej wymiany informacji na temat produktów stwarzających zagrożenie oraz podjętych w związku z tym środków zapobiegawczych między państwami członkowskimi i Komisją Europejską. Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska [...] Czytaj więcej ›
Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych

Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych

5th mar 2021 Możliwość komentowania Wprowadzenie jednolitych dla całej UE etykiet dotyczących pojazdów elektrycznych została wyłączona

20 marca 2021 roku to początek obowiązywania przepisów nakazujących stosowanie nowego zharmonizowanego zestawu etykiet dla pojazdów elektrycznych i stacji ładowania. Jest to spełnienie wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 roku w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.   Zgodnie z art. 7 ust. 1 dyrektywy 2014/94/UE, oznakowanie musi zostać umieszczone: na nowo wyprodukowanych pojazdach w pobliżu każdego pojazdowego gniazda ładowania i na każdej wtyczce do ładowania, na oddzielnych kablach do ładowania. w podręczniku  obsługi  pojazdu  i  elektronicznych podręcznikach obsługi. na stacjach  ładowania  pojazdów  elektrycznych  obok gniazda  wyjściowego  lub  miejsca  przechowywania przewodu podłączanego do pojazdu, w […]

Czytaj więcej ›
Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku?

Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku?

3rd mar 2021 Możliwość komentowania Pakiet Mobilności – więcej szkody niż pożytku? została wyłączona

19 lutego 2021 roku Komisja Europejska opublikowała wyniki badań wpływu wybranych przepisów Pakietu Mobilności na środowisko. Przypomnijmy, Pakiet Mobilności to zestaw przepisów zmieniających zasady funkcjonowania międzynarodowego transportu drogowego na terenie Unii Europejskiej, dotykający trzech niezwykle istotnych aspektów: czasu pracy, delegowania pracowników oraz dostępu do rynku. Wprowadza zmiany m.in. w rozporządzeniach nr 561/2006 oraz 165/2014. Z propozycją nowych przepisów wystąpiła Komisja Europejska. Celem pakietu ma być wyrównanie konkurencji na europejskim rynku transportowym oraz poprawienie warunków pracy kierowców. Z poparciem Francji, Niemiec i innych krajów podczas prac legislacyjnych do pakietu wprowadzono jednak kontrowersyjne przepisy, niemal mijające się z jego pierwotnymi założeniami.   […]

Czytaj więcej ›
Ładowanie pojazdów energią elektryczną na tle podatku VAT –  dostawa towaru czy świadczenie usługi?

Ładowanie pojazdów energią elektryczną na tle podatku VAT – dostawa towaru czy świadczenie usługi?

2nd mar 2021 Możliwość komentowania Ładowanie pojazdów energią elektryczną na tle podatku VAT – dostawa towaru czy świadczenie usługi? została wyłączona
Spór czy ładowanie pojazdów elektrycznych stanowi dostawę towaru czy świadczenie usługi ma niebagatelne znaczenie dla każdego podatnika podatku od towarów i usług, który stoi przed koniecznością rozliczenia takiej czynności. Problem ten bowiem łączy się m.in. z ustaleniem momentu powstania obowiązku podatkowego, miejsca opodatkowania i wynikających z tego kwestii związanych z prawidłowym fakturowaniem transakcji. Opracowanie przygotował radca prawny Jan Jaworski z Kancelarii Martini & Wspólnicy. W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. Z całą pewnością stosowane przez przedsiębiorców złożone modele biznesowe, w ramach których oferowana jest użytkownikom pojazdów elektrycznych m.in. możliwość doładowania pojazdu energią elektryczną, nie zawsze pozwalają w [...] Czytaj więcej ›
Zatory płatnicze: pierwsze decyzje Prezesa UOKiK to ważne wskazówki dla przedsiębiorców

Zatory płatnicze: pierwsze decyzje Prezesa UOKiK to ważne wskazówki dla przedsiębiorców

2nd mar 2021 Możliwość komentowania Zatory płatnicze: pierwsze decyzje Prezesa UOKiK to ważne wskazówki dla przedsiębiorców została wyłączona
Kilkanaście dni temu Prezes UOKiK wydał pierwsze decyzje dotyczące tzw. postępowań zatorowych, w których znajdują się pierwsze wskazówki dla przedsiębiorców co do sposobu prowadzenia tego rodzaju spraw oraz wydawanych rozstrzygnięć.   Autorem tekstu jest dr Dariusz Aziewicz, radca prawny Eversheds Sutherland Wierzbowski. Postępowania zatorowe przed Prezesem UOKiK   Przypomnijmy: od początku ubiegłego roku zakazane jest nadmierne opóźnianie się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych przez przedsiębiorców, w ramach transakcji handlowych. Tego typu opóźnienia mają miejsce, gdy w okresie trzech kolejnych miesięcy suma wartości świadczeń pieniężnych niespełnionych oraz spełnionych po terminie wynosi co najmniej 5 000 000 złotych (od 2022 roku pułap ten [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »