Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych, w tym dyrektywy 2022/738, wspierając elastyczność przedsiębiorstw transportowych, poprawę bezpieczeństwa oraz harmonizację zasad korzystania z pojazdów najmowanych w Unii Europejskiej. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego na bieżącej analizie i interpretacji zmian zachodzących w prawie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. Nowe przepisy umożliwiają przedsiębiorstwom korzystanie z najmowanych pojazdów bez kierowcy z innych państw członkowskich, z limitem użytkowania wynoszącym 3 miesiące dla transportu zarobkowego oraz 2 miesiące dla transportu niezarobkowego. Dodatkowo [...]
Czytaj więcej ›
Prezes UOKiK wszczął dwa postępowania antymonopolowe dotyczące sprzedaży maszyn rolniczych. Pierwsze dotyczy marek: New Holland, Case i Steyr, drugie - marki Claas. Zarzuty podziału rynku i ustalania cen otrzymało łącznie 15 spółek i 2 menedżerów. W efekcie rolnicy mogli zostać pozbawieni możliwości kupna sprzętu w niższych cenach. Prezes UOKiK pozyskał informacje o możliwym naruszeniu konkurencji przy sprzedaży maszyn rolniczych na podstawie własnych analiz oraz po przeprowadzonych przeszukaniach. Uzyskane dowody dały podstawę do wszczęcia dwóch postępowań przeciwko łącznie 17 podmiotom. Podejrzewamy, że sprzedaż maszyn rolniczych, m.in. ciągników i kombajnów popularnych marek prowadzona była niezgodnie z prawem ochrony konkurencji. Przedsiębiorcy mogli [...]
Czytaj więcej ›
Nieustanny postęp technologiczny w branży motoryzacyjnej prowadzi do coraz powszechniejszego wykorzystywania pojazdów zautomatyzowanych oraz autonomicznych. Pierwsze tego typu przypadki zapewne znane są Państwu ze Stanów Zjednoczonych, gdzie w niektórych miastach możliwe jest doświadczenie przejazdu taksówką „bez kierowcy”. Niemniej, pełne włączenie takich pojazdów do systemu transportowego wymaga przede wszystkim dostosowania, a następnie wdrożenia odpowiednich przepisów prawnych. W Polsce trwają już prace związane z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym (dalej także jako: „ustawa PRD”), koncentrujące się na uregulowaniu kwestii związanych z testowaniem i eksploatacją pojazdów zautomatyzowanych i autonomicznych na drogach publicznych. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny [...]
Czytaj więcej ›
W dniu 6 listopada 2024 r. weszła w życie nowelizacja przepisów dotyczących ubezpieczeń obowiązkowych. To ważna zmiana dla kierowców, ubezpieczycieli i wszystkich uczestników ruchu drogowego. Celem nowej ustawy jest dostosowanie polskiego prawa do unijnych standardów oraz poprawa ochrony poszkodowanych w wypadkach. Choć wprowadzenie tych regulacji zajęło więcej czasu niż początkowo zakładano, ostateczna wersja przepisów uwzględnia zarówno potrzeby rynku, jak i wymogi europejskie. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego na bieżącej analizie i interpretacji zmian zachodzących w prawie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z [...]
Czytaj więcej ›
Dyrektywa Clean Air for Europe (dalej jako: „dyrektywa CAFE”) stanowi jeden z najważniejszych elementów strategii Unii Europejskiej mającej na celu redukcję emisji dwutlenku węgla, a w konsekwencji, poprawę jakości powietrza. Począwszy od 1 stycznia 2025 roku, w życie weszły szczególne regulacje kierowane dla producentów samochodów, obejmujące wytyczne dotyczące zaostrzonych norm emisji CO2. Niewątpliwie już teraz można zaryzykować tezę, że przepisy te będą miały wymierny wpływ na branżę motoryzacyjną i jej przyszłość w najbliższych latach. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego na bieżącej analizie i interpretacji [...]
Czytaj więcej ›
« Poprzednia strona — Następna strona »