Zapraszamy na szkolenie! Roszczenia Klienta do Sprzedawcy samochodu używanego. Jak prawidłowo sporządzić odpowiedź na reklamację? Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 18 listopada 2024 roku w godzinach 11.00 -14.00 w formule online. Wykup dostęp do szkolenia Od ponad 30 lat wspieramy przedsiębiorców i osoby prywatne w obszarze prawa i podatków. Mamy wiedzę i doświadczenie, które pozwala zarówno rozwiązywać problemy, jak i napędzać rozwój naszych klientów. Zakres szkolenia Omówienie dwóch reżimów prawnych: rękojmi i gwarancji. Podstawowe roszczenia Klienta. Możliwości wyłączenia roszczeń Klienta. Przedawnienie roszczeń. Terminy udzielenie odpowiedzi na reklamację. Jak prawidłowo przygotować dokumentację procesu reklamacyjnego? Składowe kosztów reklamacyjnych: wartość auta, koszty pracowników, odsetki, koszty sądowe, koszty zastępstwa [...]
Czytaj więcej ›
Częstą sytuacją jest kwestionowanie przez zakłady ubezpieczeń wysokości należnego poszkodowanemu odszkodowania, w sytuacji kiedy ubezpieczyciel rozliczył szkodę jako całkowitą, a pojazd przeszedł badania techniczne, co świadczy o tym, że został on w rzeczywistości naprawiony. Poszkodowany, który nie zgadza się z wysokością wypłaconego odszkodowania może spotkać się wówczas z argumentacją ubezpieczyciela, że skoro z powodzeniem naprawił on pojazd za wypłaconą kwotę odszkodowania, to nie może on następnie twierdzić, że odszkodowanie zostało w jakikolwiek sposób zaniżone. Czy ubezpieczyciel ma w takiej sytuacji rację? Artykuł został przygotowany przez radcę prawnego Kamila Kocelę z Kancelarii Adwokackiej - Adwokata Łukasza Kowalskiego. Zespół Kancelarii tworzą adwokaci, [...]
Czytaj więcej ›
W założeniu organizatorów - konferencja ma mieć innowacyjny charakter szkoleniowy z przeznaczeniem dla osób, które zajmują się opiniowaniem sądowym, rzeczoznawstwem, likwidacją szkód komunikacyjnych, prowadzą serwisy samochodowe, weryfikują kosztorysy jak też są prawnikami w tej tematyce. Przy stałym wsparciu oraz interpretacji prawnej przedstawianych zagadnień dokonywanych przez Moderatorów, następować będzie analiza tematów technicznych. Całość w formie aktywnej prelekcji opartej o rzeczywiste przykłady, w której to prezentowany temat będzie z jednej strony przedstawiany a z drugiej, w pewnym zakresie uzupełniany i „modyfikowany” przez uczestników. W niektórych sytuacjach organizatorzy założyli więc, iż ostateczny kształt wybranych wniosków będzie poddany wspólnej ocenie i uformowaniu, co ma [...]
Czytaj więcej ›
7 października b.r. opublikowano nową wersję projektu ustawy o zmianie ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz niektórych innych ustaw („Projekt”), implementującego Dyrektywę NIS21 do polskiego porządku prawnego. O szczegółach Projektu informowaliśmy Państwa w jednym z wcześniejszych alertów. Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. 1. Cel Projektu Projekt ma na celu wdrożenie Dyrektywy NIS2 do polskiego porządku prawnego. Dyrektywa wzmacnia regulacje wprowadzone w tzw. dyrektywie NIS1, która została implementowana do polskiego prawa w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa2 („Ustawa o KSC”). Prace nad Projektem trwają od kwietnia [...]
Czytaj więcej ›
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...]
Czytaj więcej ›
« Poprzednia strona — Następna strona »