Od 4 września 2022 roku znika instytucja karty pojazdu i nalepki kontrolnej 4 września 2022 roku wchodzi w życie zmiana wprowadzona ustawą z dnia 14 sierpnia 2020 roku o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 1517). Po upływie aż 24-miesięcznego vacatio legis likwidacji ulega instytucja karty pojazdu i nalepki kontrolnej na szybę.   Zmiana ta została podyktowana dostępem organów kontroli kierowców oraz wydziały komunikacji do bazy CEPiK. Brak obowiązku posiadania nalepek i kart pojazdu wiąże się z oszczędnościami dla kierowców. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 marca 2016 roku w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu oraz jej wtórnik [...] Czytaj więcej ›
Wniosek Rzecznika Finansowego o uchwałę Sądu Najwyższego Rzecznik Finansowy Bohdan Pretkiel w dniu 30 sierpnia 2022 r. wystąpił z wnioskiem do Sądu Najwyższego o podjęcie uchwały mającej na celu rozstrzygnięcie istniejących w orzecznictwie sądów rozbieżności w wykładni przepisów prawa w zakresie dopuszczalności stosowania w ustalaniu odszkodowania z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych rabatów i upustów stosowanych w sieciach partnerskich zakładów ubezpieczeń.   Podniesiona we wniosku wątpliwość dotyczy korelacji obowiązku minimalizowania szkody i współdziałania poszkodowanego z ubezpieczycielem w wykonaniu zobowiązania, z ewentualnym uprawnieniem tego ostatniego do ustalenia należnego odszkodowania przy uwzględnieniu rabatów i upustów.   Złożony do Sądu Najwyższego wniosek ma na celu zwiększenie ochrony praw i interesów klientów [...] Czytaj więcej ›
Kampanie przywoławcze – sierpień 2022 roku Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...] Czytaj więcej ›
Branża motoryzacyjna protestuje przeciw projektowanym zmianom dążącym do dziesięciokrotnego podwyższenia opłat za zawarcie umowy ubezpieczenia OC Wszyscy przedstawiciele rynku są zaalarmowani właśnie projektowaną podwyżką opłat na fundusz CEPiK płaconych z tytułu zawierania umów OC pojazdów. W dniu 29 sierpnia 2022 roku, dwóch największych reprezentantów branży sprzedawców samochodów, czyli Stowarzyszenie Komisów i Związek Dealerów Samochodów wystosowały do Ministerstwa Cyfryzacji pisma protestacyjne w tej sprawie.   Opublikowany niedawno projekt przewidujący podwyżkę opłaty ewidencyjnej zakłada zmianę w ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Zgodnie z tymi przepisami przy każdej zawartej umowie ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zakład ubezpieczeń uiszcza opłatę ewidencyjną na tzw. Fundusz CEPiK. Opłata ta [...] Czytaj więcej ›
Prezes UOKiK stawia zarzuty Autocentrum AAA Auto Prezes UOKiK wszczął postępowania przeciwko AUTOCENTRUM AAA AUTO – wiodącemu dealerowi samochodów używanych. Organ zarzuca praktykę polegającą na braku pełnej informacji o ostatecznej cenie samochodu w chwili podejmowania decyzji o zakupie.   Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejrzewa, że spółka AUTOCENTRUM AAA AUTO z Piaseczna, właściciel salonów sprzedaży i skupu samochodów używanych, może naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Na terenie Polski AUTOCENTRUM posiada 14 salonów, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu. Samochody prezentowane są również na portalach: aaaauto.pl, otomoto.pl.   Podstawą podjęcia działań były sygnały od konsumentów, którzy informowali, że sprzedaż pojazdów odbywała się na niezrozumiałych zasadach. Mogło to [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »