16 kwietnia 2025 r. Komisja Europejska opublikowała coroczny raport dotyczący systemu wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych (tzw. System Safety Gate) (dalej: „Raport”). Raport odnosi się do działalności systemu w 2024 r. i obejmuje 30 państw (tj. państwa członkowskie UE oraz Norwegię, Liechtenstein i Islandię). Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. System Safety Gate rozpoczął funkcjonowanie w 2003 r. jako Wspólnotowy System Szybkiej Informacji, czyli tzw. system RAPEX. Zasadniczym celem systemu jest zapewnienie szybkiej wymiany informacji na temat produktów stwarzających zagrożenie oraz podjętych w związku z tym środków [...]
Czytaj więcej ›
Zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela po wypadku drogowym to tylko początek procesu, który dla wielu osób okazuje się pełen wyzwań. Choć sama procedura zgłaszania szkody wydaje się być prostą formalnością, to z czasem okazuje się, że czeka nas szereg działań, którym musimy sprostać, by otrzymać należne odszkodowanie. Co gorsza, w trakcie tego procesu wiele osób spotyka się z problemem zaniżonych wypłat odszkodowań. Towarzystwa ubezpieczeniowe, starając się zmniejszyć swoje koszty, często stosują różne techniki, które prowadzą do obniżenia wysokości oferowanego odszkodowania. W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego [...]
Czytaj więcej ›
Spisywanie stanu liczników samochodowych miało być receptą na plagę oszustw. Okazuje się, że liczba wykrywanych przypadków cofania liczników jest bardzo niska. Ponad 430 tysięcy przejechanych kilometrów to dobry wynik, o którym między innymi za sprawą policji powinna wiedzieć Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców. Od ponad pięciu lat funkcjonariusze drogówki mają obowiązek spisywania drogomierzy w trakcie kontroli i przekazywania tych danych do CEPiK-u. Tyle teoria, bo w motoryzacyjnej branży śledzącej stany liczników mówi się, że nawet 1/3 kontroli nie kończy się wpisem do CEPiK-u.
Czytaj więcej ›
Aby ocenić rzeczywiste zużycie paliwa przez pojazdy ciężarowe, stosuje się urządzenia pokładowe. Pierwsza z przedstawionych inicjatyw Komisji Europejskiej ma na celu włączenie oceny pokładowych urządzeń monitorujących zużycie paliwa i energii oraz ładowność w zakres postępowania o przyznanie homologacji pojazdu. Dodatkowo miałaby powstać możliwość odczytu danych z tych urządzeń podczas testów eksploatacyjnych przy użyciu przenośnego systemu pomiaru emisji. Drugą z przedstawionych inicjatyw, nawiązując do przepisów unijnych wymagających aby producenci podejmowali określone kroki w celu zmniejszenia emisji generowanych przez pojazdy ciężarowe (Rozporządzenie (WE) nr 595/2009), określa wymagania techniczne dla wyżej wspomnianych urządzeń pokładowych. W założeniu dane z urządzeń monitorujących, mierzone w [...]
Czytaj więcej ›
Wyrok NSA II FSK 463/22 oddalił skargę spółki świadczącej usługi assistance, która starała się o korzystniejszą interpretację podatkową dotyczącą zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na najem samochodów osobowych o wartości przekraczającej 150.000 zł. Sprawa ta doskonale ilustruje problematykę kolizji między literalnym brzmieniem przepisu a jego celem oraz praktyką rynkową, skłaniając do refleksji nad potrzebą dostosowania regulacji podatkowych do zmieniających się modeli biznesowych.
Czytaj więcej ›
« Poprzednia strona — Następna strona »