Od 21 kwietnia 2022 obowiązuje rozporządzenie w sprawie opłat za Ewidencję Infrastruktury Paliw Alternatywnych

Od 21 kwietnia 2022 obowiązuje rozporządzenie w sprawie opłat za Ewidencję Infrastruktury Paliw Alternatywnych

25th kwi 2022 Możliwość komentowania Od 21 kwietnia 2022 obowiązuje rozporządzenie w sprawie opłat za Ewidencję Infrastruktury Paliw Alternatywnych została wyłączona

Wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wysokości stawek opłaty za nadanie indywidualnego kodu identyfikacyjnego, uznanie kodu oraz ich utrzymanie w systemie teleinformatycznym oraz terminu wnoszenia tej opłaty w roku 2022.   O samej EIPA pisaliśmy w tym miejscu. Mimo, że ewidencja obowiązuje od 2020 roku, do tej pory nie było wydane rozporządzenie i funkcjonowała ona bezpłatnie. Nowelizacją ustawy o elektromobilności z dnia 2 grudnia 2021 rok (art. 33) wprowadzono możliwość ustalenia opłaty już od 2022 roku.   Opłata za kod w Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych wynosi miesięcznie: 10 zł – w przypadku opłaty pobieranej od operatora […]

Czytaj więcej ›
CECRA ostrzega przed “nieautentycznymi” umowami agencyjnymi

CECRA ostrzega przed “nieautentycznymi” umowami agencyjnymi

25th kwi 2022 Możliwość komentowania CECRA ostrzega przed “nieautentycznymi” umowami agencyjnymi została wyłączona

Jak wiemy, wielu producentów/importerów powoli wprowadza lub zapowiada wprowadzenie modeli sprzedaży agencyjnej. Przyczyny i cele są tutaj różne. Europejskie stowarzyszenie sprzedawców samochodów i warsztatów CECRA opublikowało komunikat, w którym wskazuje, że tak zwany „nieautentyczny” model sprzedaży agencyjnej, łączący tradycyjny system dystrybucji oraz model agencyjny, może narazić producentów samochodów na naruszenie unijnych przepisów antymonopolowych.   Teoretycznie producenci mają swobodę decydowania o tym, który model dystrybucji rozwinąć, jednak powinni przestrzegać i wykonywać zobowiązania prawne dla tego konkretnego wprowadzonego modelu. Innymi słowy, nie wolno im łączyć różnych modeli i czerpać korzyści z każdego konkretnego systemu, jeżeli prowadzi to do naruszenia przepisów.   Model […]

Czytaj więcej ›
Wchodzi w życie rozporządzenie ustanawiające wzór nalepki uprawniającej do wjazdu do stref czystego transportu

Wchodzi w życie rozporządzenie ustanawiające wzór nalepki uprawniającej do wjazdu do stref czystego transportu

20th kwi 2022 Możliwość komentowania Wchodzi w życie rozporządzenie ustanawiające wzór nalepki uprawniającej do wjazdu do stref czystego transportu została wyłączona

Minister Klimatu i Środowiska podpisał rozporządzenie w sprawie wzoru nalepki dla pojazdów uprawnionych do wjazdu do strefy czystego transportu. Rozporządzenie wejdzie w życie 3 maja 2022 roku. I niestety, mimo że żadna strefa na razie w Polsce nie powstała, już widać, że z nalepkami będzie problem – zarówno dla gmin, jak i dla samych kierowców.   Wszystko wynika z tego, że zgodnie z obowiązującą od grudnia zeszłego roku nowelizacją ustawy o elektromobilności gmina może ustanowić własne wyłączenia podmiotowe i przedmiotowe od zakazu wjazdu do tej strefy. Tym samym ustawodawca postanowił zdecentralizować kwestię warunków wjazdu do stref i praktycznie w całości […]

Czytaj więcej ›
Wojsko może przejąć twoje auto

Wojsko może przejąć twoje auto

15th kwi 2022 Możliwość komentowania Wojsko może przejąć twoje auto została wyłączona

Przepisy umożliwiające zajęcie samochodu przez wojsko istnieją od ponad pół wieku i co do zasady się nie zmieniły, choć zostały doprecyzowane. Znacznie urosło jednak ryzyko, że do zajęcia dojdzie. 18 marca 2020 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny. Ze względu na sytuację projekt regulacji procedowany był bardzo szybko oraz został przyjęty przez Senat bez poprawek. Nowe przepisy, które wejdą w życie 23 kwietnia poza założeniami przeznaczania na finansowanie potrzeb obronnych kwoty nie mniejszej niż 3 proc. PKB (od 2023 r.), wprowadzeniem dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej czy zmianami w administracji wojskowej nowe regulacje […]

Czytaj więcej ›
Dlaczego ta sprawa tak długo trwa? – czyli warsztat kontra ubezpieczyciel w sądzie

Dlaczego ta sprawa tak długo trwa? – czyli warsztat kontra ubezpieczyciel w sądzie

15th kwi 2022 Możliwość komentowania Dlaczego ta sprawa tak długo trwa? – czyli warsztat kontra ubezpieczyciel w sądzie została wyłączona

Jak wygląda sprawa sądowa przeciwko zakładowi ubezpieczeń? Ile może potrwać? Ile to będzie kosztować taka sprawa? Tego typu pytań prawnicy – jak sami przyznają – dostają z serwisów samochodowych bardzo dużo. Nie każdy decyduje się na walkę w sądzie, a wynika to z obaw o koszty i czas trwania procesu. Chodzi tu oczywiście o zaniżone, w ocenie serwisów, stawki za naprawy aut z tytułu OC.

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »