W założeniu organizatorów - konferencja ma mieć innowacyjny charakter szkoleniowy z przeznaczeniem dla osób, które zajmują się opiniowaniem sądowym, rzeczoznawstwem, likwidacją szkód komunikacyjnych, prowadzą serwisy samochodowe, weryfikują kosztorysy jak też są prawnikami w tej tematyce. Przy stałym wsparciu oraz interpretacji prawnej przedstawianych zagadnień dokonywanych przez Moderatorów, następować będzie analiza tematów technicznych. Całość w formie aktywnej prelekcji opartej o rzeczywiste przykłady, w której to prezentowany temat będzie z jednej strony przedstawiany a z drugiej, w pewnym zakresie uzupełniany i „modyfikowany” przez uczestników. W niektórych sytuacjach organizatorzy założyli więc, iż ostateczny kształt wybranych wniosków będzie poddany wspólnej ocenie i uformowaniu, co ma [...]
Czytaj więcej ›
7 października b.r. opublikowano nową wersję projektu ustawy o zmianie ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz niektórych innych ustaw („Projekt”), implementującego Dyrektywę NIS21 do polskiego porządku prawnego. O szczegółach Projektu informowaliśmy Państwa w jednym z wcześniejszych alertów. Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. 1. Cel Projektu Projekt ma na celu wdrożenie Dyrektywy NIS2 do polskiego porządku prawnego. Dyrektywa wzmacnia regulacje wprowadzone w tzw. dyrektywie NIS1, która została implementowana do polskiego prawa w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa2 („Ustawa o KSC”). Prace nad Projektem trwają od kwietnia [...]
Czytaj więcej ›
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...]
Czytaj więcej ›
Zgodnie z aktualnym brzmieniem art. 73aa ust. 1 i 3 Prawa o ruchu drogowym właściciel jest obowiązany złożyć wniosek o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni (90 dni dla dealerów) od dnia nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej, lub sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Wobec powyższej konstrukcji przepisu pojawił się problem jak należy stosować ww. przepis w przypadku, gdy sprzedaż pojazdu nastąpi przed upływem terminu na złożenie wniosku o rejestrację. Na terenie całego [...]
Czytaj więcej ›
Zgodnie z brzmieniem art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym rejestrację czasową dokonuje się z urzędu po złożeniu wniosku o rejestrację. Stosowanie rejestracji czasowej stanowi poważny problem dla branży dealerskiej, gdyż w trakcie trwania rejestracji czasowej nie ma możliwości zarejestrowania pojazdu na kolejnego właściciela. Takie ograniczenie skutkuje trudnościami w sprzedaży pojazdu, a niejednokrotnie czyni sprzedaż niemożliwą. Powyższe dotyczy aut używanych nabytych w ramach trade-in oraz aut sprowadzonych przez dealera, którym upływa termin 90-dniowy, a także dealerskich aut nowych będących w trakcie samorejestracji. W świetle Prawa o ruchu drogowym, postępowanie w przedmiocie rejestracji pojazdu jest dwuetapowe [...]
Czytaj więcej ›