Rejestracje pojazdów u dealerów, aspekty prawne sprzedaży samochodów przez internet

Z jakimi wyzwaniami natury prawnej w trakcie pandemii i lockdownu radzili sobie profesjonalni Sprzedający na rynku motoryzacyjnym? Czy dealerzy będą mogli rejestrować pojazdy dla swoich klientów zdalnie? Czy meandry przepisów o rękojmi w przypadku zakupów pojazdów przez internet zostaną “wyprostowane”?

Czytaj więcej ›
Ulga na złe długi – mechanizm korzystny dla serwisów blacharsko-lakierniczych Prawie każdy właściciel serwisu blacharsko-lakierniczego zajmujący się naprawami bezgotówkowymi spotkał się z kwestionowaniem przez ubezpieczycieli zakresu naprawy/wartości części lub materiałów, czy ilości dni, na które udostępniono klientowi auto zastępcze itd. Skutkiem takich działań ubezpieczycieli jest niedopłata w kwocie, która jest należna serwisowi.   W zakresie rozliczeń podatkowych pojawia się wtedy poważny problem. Mianowicie wykonanie usługi i wystawienie faktury oznacza, co do zasady, konieczność wykazania przychodu podatkowego oraz uiszczenia od niego podatku dochodowego. Kiedy kontrahent nie zapłacił, w całości lub części za fakturę, to podatnik-wierzyciel miał ograniczone możliwości skorygowania swoich rozliczeń podatkowych oraz niejako „wycofania” przychodu podatkowego, którego nie otrzymał.   [...] Czytaj więcej ›
Zwrot akcyzy od samochodów osobowych

Sprzedaż w salonie przy granicy samochodu Niemcowi, który następnie opuści nim Polskę (nawet na niemieckich tablicach rejestracyjnych), będzie stanowić krajowe nabycie. Dlatego też zwrot akcyzy będzie przysługiwał Niemcowi, bo to on dokonał „wewnątrzwspólnotowej dostawy samochodu”, czyli faktycznie sam go przemieścił, a nie dealer – sprzedawca w Polsce. Dlatego dealerzy, żeby móc skutecznie dochodzić zwrotu podatku powinni sami dostarczać auta wywożąc je na lawetach, bez tablic i bez wydawania ich klientom na terytorium Polski.

Czytaj więcej ›
Zapraszamy do obejrzenia webinarium „Zmiany w zakresie prawa pracy w Tarczy Antykryzysowej 4.0″

24 czerwca 2020 weszła w życie kolejna tarcza antykryzysowa mająca łagodzić skutki rynkowe epidemii koronawirusa, która potocznie nazywana jest Tarczą 4.0. Nowe przepisy są bardzo obszerne, a jednym z aspektów jakie uległy szerokim zmianom są rozwiązania w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.   Dlatego też zapraszamy na kolejne szkolenie pod patronatem naszego stowarzyszenia, które adresowane jest przede wszystkim do autoryzowanych dealerów.   Webinarium odbyło się na żywo w dniu 7 lipca 2020 (wtorek). Można je obejrzeć bezpłatnie w tym miejscu.   Autorem merytorycznym webinarium jest Turcza Kancelaria Radców Prawnych z Poznania. Szkolenie prowadziła adwokat Barbara Klimczyk.   Program webinarium: […]

Czytaj więcej ›
Pracodawcze narzędzia weryfikacji pracy zdalnej Tarcza 4.0 doprecyzowuje zasady pracy zdalnej. I bez tych przepisów pozycja pracodawcy w stosunku pracy daje konkretne narzędzia kontroli nad pracownikiem zdalnym. Pozazakładowe świadczenie pracy nie musi oznaczać spadku wydajności załogi, nie oznacza też zmian w obowiązkach pracodawcy dotyczących czasu pracy. Zatrudniający w każdym przypadku może gospodarować czasem, w którym pracownik pozostaje do jego dyspozycji i rozliczać go ze zleconych czynności. Ułatwieniem, w ograniczonym co prawda zakresie, może być stosowanie różnych form monitoringu „zdalnego”. Autorkami tekstu są Agnieszka Sagan-Jeżowska, (radca prawny, specjalistka ochrony danych osobowych w zespole Commercial kancelarii Eversheds Sutherland Wierzbowski) oraz Natalia Nawrocka (prawnik w zespole prawa pracy [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »