
Naczelną zasadą prawa ochrony środowiska jest to, że ciężar zapewnienia odzysku i recyklingu produktów szkodliwych spoczywa na przedsiębiorcach którzy wprowadzają tego typu produkty na rynek na początku ich życia technicznego. Przez szereg lat przyjęte było jednak, że ustawa z 11 maja 2001 roku o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (która dotyczy m. in. olejów, smarów i opon) nie ma zastosowania do wprowadzających pojazdy, a ich obowiązki w zakresie zapewnienia odzysku i recyklingu reguluje ustawa z 20 stycznia 2005 roku o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Wszystko zmieniło się jednak w 2017 roku za sprawą […]
Czytaj więcej ›
Komentarz mecenasa Pawła Tuzinka na temat rozwiązań ustawowych dotyczących cofania liczników samochodowych. Będą nałożone obowiązki na serwisy samochodowe, właścicieli aut, stacje diagnostyczne oraz Policję. Źródłem wiedzy ma być CEPiK.
Czytaj więcej ›
Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego zrzesza obecnie kilkudziesięciu prawników indywidualnych i kancelarii – specjalistów w różnych dziedzinach prawa motoryzacyjnego. Z wiedzy naszych ekspertów codziennie korzystają czytelnicy portali i czasopism branżowych w publikowanych na bieżąco artykułach. Zbieramy te wszystkie publikacje w zakładce Media, gdzie na bieżąco możecie je Państwo śledzić. Prosimy również o przesyłanie na adres stowarzyszenie@sprm.org.pl linków do takich publikacji, które powinny się tam znaleźć, ponieważ z oczywistych przyczyn nie wszystko jesteśmy w stanie sami wyłapać. Zapraszamy również do “obserwowania” naszego profilu na portalu LinkedIn, gdzie dodatkowo prowadzimy codzienny przegląd prasy i mediów pod kątem najciekawszych informacji z prawa […]
Czytaj więcej ›
Od czego zacząć dochodzenie roszczeń od ubezpieczycieli przy rozliczaniu szkód komunikacyjnych? Co zmienia reaktywacja Ogólnopolskiej Motoryzacyjnej Rady Technicznej? Autorami tekstu są adwokat Paweł Kozłowski oraz radca prawny Paweł Tuzinek.
Czytaj więcej ›
Mecenas Małgorzata Miller: Celem ustawodawcy było zapewnienie bezpieczeństwa finansowego Polaków oraz uzupełnienie świadczeń z ZUS. Niezależnie od formy prawnej prowadzenia działalności przez dealera, gdy będzie zatrudniał on przynajmniej jedną osobę, zostanie zobowiązany zawrzeć umowę o zarządzanie PPK z instytucją finansową, a wcześniej zaplanować w budżecie dodatkowy koszt.
Czytaj więcej ›