Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...]
Czytaj więcej ›
Problem z nieuczciwą konkurencją na rynku motoryzacyjnym? Czy wiesz, że ciągle mnóstwo warsztatów używa nielegalnego oprogramowania do urządzeń diagnostycznych i nie tylko? Są jednak środki prawne by temu zaradzić. Zapraszamy na specjalne szkolenie, na którym prawnicy z kancelarii Kozłowski & Halkiewicz oraz Lege Artis opowiedzą jak to zrobić. Na szkolenie zapraszamy przede wszystkim właścicieli i osoby zarządzające serwisami motoryzacyjnymi oraz przedstawicieli producentów i importerów pojazdów zarządzających sieciami naprawczymi. Agenda: Dlaczego podjęcie działań zaradczych jest konieczne? Jak działanie nieuczciwych warsztatów wpływa na obniżenie zaufania do naszej marki? Przedstawienie i opisanie przykładów nielegalnie działających serwisów oraz przypadków sprzedawców "produktów" działających w [...]
Czytaj więcej ›
Wprowadzenie płatności w stacjach ładowania za pomocą kart płatniczych jest jednym z elementów, które zostały wprowadzone Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 z dnia 13 września 2023 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE (AFIR). AFIR zastępuje Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Rozporządzenie wchodzi w życie 13 kwietnia 2024 roku. AFIR wprowadza obowiązek umożliwienia swobodnego ładowania pojazdu na zasadzie ad hoc. Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1 AFIR w ogólnodostępnych punktach ładowania, które prowadzą, operatorzy punktów ładowania umożliwiają użytkownikom końcowym [...]
Czytaj więcej ›
Już od 17 czerwca 2024 roku wchodzi w życie zmiana w przepisach, wprowadzona Ustawą z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych ustaw (Dz.U. 2023 r., poz. 1123), zgodnie z którą kierowcy świadczący usługi odpłatnego przewozu będą musieli posiadać polskie prawo jazdy, a także zostanie zweryfikowana ich tożsamość oraz niekaralność. Polskie władzę uzasadniają wprowadzenie zmian zwiększeniem bezpieczeństwa na drogach. Przewoźnicy Bolt czy Uber podnoszą, że tak zaostrzone prawo może wpłynąć na zmniejszenie ilości osób świadczących usługi przewozu. Szacuje się, że ok. 30 % kierowców to obcokrajowcy. Nowe regulacje wprowadzają tez możliwość uzyskania [...]
Czytaj więcej ›
14 marca 2024 roku weszła w życie kolejna cześć przepisów wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw z dnia 7 lipca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2600) przewidująca orzeczenie przepadku pojazdu prowadzonego przez sprawcę znajdującego się w stanie nietrzeźwości. W związku z pojawiającymi się opiniami, że wprowadzone przepisy są niezgodne z Konstytucją Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiedziało ich nowelizację. Zgodnie z art. 44 b § 1 Kodeksu karnego w wypadkach wskazanych w ustawie sąd orzeka przepadek pojazdu mechanicznego prowadzonego przez sprawcę w ruchu lądowym. Przepadek jest orzekany, gdy kierowca prowadził pojazd w stanie nietrzeźwości [...]
Czytaj więcej ›
« Poprzednia strona — Następna strona »