
W procesach toczących się przed sądami powszechnymi, w szczególności w branży motoryzacyjnej, wydanie orzeczenia zasądzającego lub oddalającego roszczenia klienta, który nabył pojazd i zareklamował go wskutek roszczeń przysługujących mu z rękojmi, ostatnie „słowo” należy przeważnie do biegłego. To najczęściej na jego opinii sąd w uzasadnieniu wyroku opiera swoje rozstrzygnięcie. To biegły sporządzając opinię wskazuje, czy pojazd posiada wady fizyczne, kiedy powstały i jaki mają wpływ na wartość danego pojazdu.
Czytaj więcej ›
Rządowe Centrum Legislacji opublikowało projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami (numer z wykazu RCL: UD53). Przewiduje on zapowiadane kilka miesięcy temu przepisy w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach, czyli przede wszystkim pierwszeństwo dla pieszego przed przejściem, obligatoryjną prędkość 50km/h w obszarze zabudowanym przez całą dobę oraz możliwość zatrzymania prawa jazdy na 3 miesiące o 50km/h za przekroczenie prędkości także poza obszarem zabudowanym. Ustawa miałaby wejść w życie 1 lipca 2020. UWAGA! Niniejszy tekst powstał na etapie prac prawodawczych i opisuje stan według dostępnego projektu i informacji z daty publikacji artykułu. […]
Czytaj więcej ›
W styczniu 2020 roku weszło w życie nowe prawo dotyczące ingerencji w stan licznika. Weszło w życie i jest ono… poważnie egzekwowane! Można się o tym przekonać, śledząc informacje o kolejnych zatrzymanych kierowcach, których samochody miały przekręcone liczniki. Co warto wiedzieć o nowych przepisach, oprócz tego, że za cofanie przebiegu kilometrów grożą naprawdę surowe kary?
Czytaj więcej ›
Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców zostanie wzbogacona o kolejne dane. W bazie będą zapisywane informacje o stanie licznika, spisane podczas policyjnych kontroli, oraz o poważniejszych szkodach. Materiał programu “Raport” TVN Turbo.
Czytaj więcej ›
W ostatnim czasie zauważalna jest tendencja do oceniania w mediach społecznościach usług wykonanych przez firmy. Dotyczy to też firm z branży motoryzacyjnej. Oczywiście, będziemy zadowoleni, gdy klienci wystawią pozytywne noty za jakość usług. Niestety, najczęściej chętni do oceniania są ci niezadowoleni z obsługi w salonie czy serwisie. Nie zawsze te oceny są zasadnie. Jak się bronić i jakie kroki prawne należy wówczas podjąć?
Czytaj więcej ›