Kampanie przywoławcze – wrzesień 2023 roku Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...] Czytaj więcej ›
Stowarzyszenie objęło patronatem konferencję likwidacji szkód komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego zaprasza na objętą patronatem konferencję:   Bezpieczeństwo w ruchu drogowym a standardy likwidacji szkód komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i rola biegłego sądowego ZAPISY NA STRONIE ORGANIZATORA Problematyka dotyczy kilku milionów Obywateli, gdyż co roku tylu z nich ma szkodę komunikacyjną na swoim pojeździe. Konferencja adresowana jest do sędziów, biegłych sądowych, rzeczoznawców samochodowych, ekspertów ustawodawcy i instytucji nadzorczych, prawników, adwokatów i radców prawnych, pracowników naukowych z zakresu prawa cywilnego, ubezpieczeniowego i technologii napraw, likwidatorów szkód komunikacyjnych oraz przedstawicieli serwisów naprawczych, jak też towarzystw ubezpieczeń.   CELEM Konferencji jest omówienie i przedstawienie następujących zagadnień: [...] Czytaj więcej ›
Niezasadne potrącenie z tytułu “Green Parts” potwierdzone wyrokiem sądu Powszechny Zakład Ubezpieczeń jako jeden w pierwszych ubezpieczycieli wprowadził kontrowersyjną politykę Green Parts, która budzi wiele wątpliwości. Jej hasłem przewodnim była dbałość o środowisko, jednak niedawny wyrok sądu jednoznacznie kwestionuje jej sens. Artykuł został przygotowany przez Kancelarię Adwokatów i Radców Prawnych Rok-Konopa i Wspólnicy   Kancelarię tworzy głównie Zespół Adwokatów i Radców Prawnych dedykowanych obsłudze branży motoryzacyjnej. Cechujący kancelarię wysoki poziom specjalizacji w wąskiej dziedzinie prawa daje przewagę i miejsce w czołówce na rynku usług odszkodowawczych dla biznesu motoryzacyjnego. Kontrowersyjna polityka PZU – Green Parts   Polityka Green Parts wdrożona przez PZU z założenia miała dotyczyć troski o środowisko. W rzeczywistości [...] Czytaj więcej ›
Zmiany w KPC dotyczące doręczeń elektronicznych, posiedzeń zdalnych oraz jednoosobowych składów orzekających w II instancji W dniu 28 września 2023 r. wchodzi w życie część niedawnej nowelizacji Kodeksu postępowania cywilnego1. Dotyczy ona m.in. doręczeń za pośrednictwem Portalu Informacyjnego, posiedzeń zdalnych oraz rozpoznawania sprawy przez skład jednoosobowy w postępowaniu przed sądem II instancji. Alert został przygotowany przez kancelarię KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.   Jeśli mieliby Państwo w tym zakresie jakieś pytania, służymy pomocą. 1. Doręczenia elektroniczne   Wprowadzone zmiany cementują rolę Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych („PI”) jako medium dla wymiany korespondencji między sądem a stronami zastępowanymi przez zawodowych pełnomocników.   Po wejściu w życie nowelizacji za pośrednictwem PI stronom oraz biegłemu będą mogły zostać udostępnione akta [...] Czytaj więcej ›
Kara umowna za niepodstawienie pojazdu na załadunek. Skuteczne narzędzie w zarządzaniu transportem? Efektywna logistyka i zarządzanie transportem odgrywają kluczową rolę w dzisiejszych dynamicznych i wymagających rynkowych warunkach. Jednym z wyzwań, które często stają przed przedsiębiorstwami transportowymi oraz dostawcami usług logistycznych, jest niepodstawienie pojazdu na załadunek. W celu minimalizacji tego problemu, wprowadzono mechanizm kary umownej za takie zachowanie. W niniejszym artykule omówimy znaczenie kary umownej za niepodstawienie pojazdu na załadunek oraz jakie korzyści przynosi ona w kontekście efektywnego zarządzania transportem. W związku z tym, że prawo przewozowe ani Konwencja CMR nie wymieniają wszystkich przypadków, w których przewoźnik niewłaściwie wykonuje zlecenie przewozu, to zleceniodawcy starają się wypełnić tę przestrzeń zapisami w zleceniach. I tak [...] Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »