Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 roku o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...]
Czytaj więcej ›
Dilerzy samochodowi chcą, aby strefy czystego transportu były wprowadzane w Polsce stopniowo. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 24 grudnia 2021 r. poszerzyła zakres aut jakie mogą wjeżdżać do centrów miast. Ale przedstawiciele dilerów samochodowych w Polsce przedstawili pomysł, który nie spodoba się właścicielom używanych pojazdów.
Czytaj więcej ›
Dwie organizacje motoryzacyjne w piśmie skierowanym do władz 25 polskich miast zwracają uwagę na potrzebę utworzenia stref czystego transportu. Zarazem sugerują, by w początkowej fazie ich działania umożliwić wjazd do strefy także autom spalinowym spełniającym normy emisji Euro 5 i wyższe.
Czytaj więcej ›
Związek Dealerów Samochodów razem z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego przedstawiły prezydentom 25 największych polskich miast apel w sprawie tworzenia stref czystego transportu. Ma to związek z wejściem w życie 24 grudnia 2021 roku nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która zmieniła regulacje w zakresie tworzenia przez władze miast stref czystego transportu.
Czytaj więcej ›
Możliwość zachowania, na wniosek właściciela, dotychczasowego numeru rejestracyjnego przy „przerejestrowaniu” oraz rozszerzenie katalogu pojazdów wycofanych czasowo z ruchu o samochody osobowe wprowadziła ustawa z 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustawy. Nowe przepisy nie miały ściśle określonego vacatio legis i terminu wejścia w życie. Termin wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wprowadzenie tych ułatwień dla kierowców i właścicieli pojazdów został wyznaczony na podstawie komunikatów ministra właściwego do spraw cyfryzacji. Wynikało to z konieczności dostosowania systemów wokół CEPiK. Data wejścia w życie została wyznaczona na 31 stycznia 2022 roku. Opłata za najczęściej […]
Czytaj więcej ›