
Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje społeczne w sprawie rozporządzenia w sprawie wyłączeń grupowych pojazdów silnikowych (rozporządzenie Komisji (UE) nr 461/2010). Celem konsultacji jest ocena, czy i w jakim zakresie cele rozporządzenia w sprawie wyłączeń grupowych pojazdów silnikowych (MVBER) zostały spełnione. Przypomnijmy, że oprócz rozporządzenia Komisji (UE) nr 461/2010 („rozporządzenie w sprawie wyłączeń grupowych w sektorze pojazdów silnikowych”), KE przyjęła również zawiadomienie zawierające wytyczne dotyczące interpretacji tego rozporządzenia („Uzupełniające wytyczne w sprawie ograniczeń wertykalnych w porozumieniach dotyczących sprzedaży i napraw pojazdów silnikowych oraz dystrybucji części zamiennych do pojazdów silnikowych”). Komisja Europejska kieruje swoje zapytania do następujących grup zainteresowanych: przedsiębiorstw prowadzących […]
Czytaj więcej ›
W maju szerokim echem odbił się w branży wyrok Sądu Kartelowego w Wiedniu rozstrzygający spór między dealerem Peugeota a austriackim importerem tej marki. Zdaniem sądu doszło do nadużycia pozycji rynkowej importera, zaś przykłady konkretnych „przewinień” wydadzą się znajome każdemu dealerowi.
Czytaj więcej ›

Zgodnie z art. 109a ustawy o podatku akcyzowym, samochody osobowe stanowiące pojazd elektryczny w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz pojazd napędzany wodorem w rozumieniu art. 2 pkt 15 tej ustawy, zwolnione są z podatku akcyzowego. Zgodnie z tym przepisem, właściwy naczelnik urzędu skarbowego zobowiązany jest jednak wydać na wniosek zainteresowanego podmiotu zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy a warunkiem jego wydania jest, że podmiot ten przedstawi dokumentację potwierdzającą, iż pojazd, którego dotyczy zwolnienie, jest pojazdem elektrycznym lub pojazdem napędzanym wodorem. Okazuje się że organy nie radzą sobie z […]
Czytaj więcej ›