Jak się okazuje, rząd po raz kolejny próbuje załatwić swoje interesy podatkowe poprzez zawarcie odpowiednich zapisów w zupełnie odmiennej ustawie. W tym wypadku dotyczącej elektromobilności. Eksperci dopatrzyli się wielu nieprawidłowości.
Czytaj więcej ›
Od 1 stycznia 2021 roku pojawi się nowa kategoria kupujących. Będą to tzw. quasi-przedsiębiorcy, którzy uzyskają uprawnienia wynikające z Kodeksu cywilnego i innych przepisów szczególnych, które przysługiwały do tej pory tylko konsumentom. Zmiany będą istotne również dla branży motoryzacyjnej. Do tej pory kupujący przedsiębiorca będący osobą fizyczną prowadzący działalność jednoosobową w transakcjach z drugim przedsiębiorcą (salonem dealerskim lub serwisem) nie miał specjalnych przywilejów ani ochrony prawnej, umowy między przedsiębiorcami były kształtowane dowolnie, na zasadzie swobody umów. Po 1 stycznia 2021 roku ulegnie to zmianie, co będzie miało konsekwencje dla rynku dystrybucji samochodów oraz rynku serwisowego. Czy może mieć wpływ [...]
Czytaj więcej ›
Projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności znalazł się pod lupą ekspertów z branży samochodowej. – W projekcie pojawiają się szkodliwe dla polskiej gospodarki pomysły jak ukryte podniesienie podatków, a także wiele niedopracowanych rozwiązań, które zaprzeczają logice wspierania czystego transportu.
Czytaj więcej ›
Subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR w czasach zabójczego wirusa niejednokrotnie umożliwiły podreperowanie budżetów wielu firm. Wraz z tym udogodnieniem pojawiło się jednak wiele wątpliwości, na co firmy mogą tak uzyskane środki wypłacić. Nieprawidłowo zagospodarowane fundusze, mogą spowodować nieprzyjemne reperkusje – obowiązek zwrotu uzyskanych należności w sytuacji wciąż nienajlepszej kondycji firmy. Autorami tekstu są prawnicy z M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni. W razie dalszych pytań zachęcamy do kontaktu z Kancelarią. Uzyskane od PFR wsparcie co do zasady należało przeznaczyć przede wszystkim na pokrycie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Takimi kosztami były koszty stałe i codzienne, charakterystyczne dla danego rodzaju działalności [...]
Czytaj więcej ›
Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym (numer z wykazu – UD94). Projekt autorstwa Ministerstwa Infrastruktury zakłada zmiany w stosunkowo niedawno przyjętych przepisach. Przewiduje on obowiązek wyposażenia autobusu, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnika samochodowego w homologowany ogranicznik prędkości, zmiany w zakresie wydawania odstępstw od warunków technicznych oraz zmiany dotyczące przepisów przeciwko “kręceniu liczników”. Po pierwsze, planowana jest zmiana art. 66 ust. 1a określającego obowiązek wyposażenia autobusu, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnika samochodowego, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu […]
Czytaj więcej ›
« Poprzednia strona — Następna strona »