Negatywne opinie o dealerze jako pracodawcy w Internecie W ostatnim czasie obserwujemy jak coraz to młodsze pokolenia wchodzą na rynek pracy i kształtują trendy związane z ich zatrudnieniem. Pracodawcom zależy na pozyskaniu do pracy pracownika, w którego, jeżeli zainwestuje w odpłatne szkolenia, zostanie w firmie na dłużej. Nie jest niczym nowym postawienie również tezy, że dobrze zmotywowany pracownik będzie zaangażowany i zadba o sukces, który następnie odniesie dealer. W procesie rekrutacji dla pracowników niezwykle istotne są opinie o pracodawcy zamieszczane w przestrzeni publicznej, w szczególności na portalach poświęconych wpisom o pracodawcy. Co ma zrobić pracodawca, kiedy te wpisy szkodzą, a nie pomagają, a co najważniejsze, są nieprawdziwe, godzące [...] Czytaj więcej ›
Wyrok TSUE w sprawie warunków prowadzenia dystrybucji wyłącznej oraz zagadnienia prawne związane ze szczególnymi modelami dystrybucji 1. Stan faktyczny W dniu 8 maja 2025 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: „TSUE”) wydał wyrok w sprawie C-581/23 Beevers Kass BV, w którym udzielił odpowiedzi na pytania prejudycjalne sądu belgijskiego. Przedmiotem wykładni było stosowanie unijnego prawa konkurencji do porozumień o charakterze wertykalnym. Stan faktyczny sprawy dotyczył dystrybucji wyłącznej sera marki Beemster w Belgii i Luksemburgu. Jeden z przedsiębiorców został oskarżony o niedozwoloną aktywną sprzedaż tego sera na terytorium zastrzeżonym dla dystrybutora wyłącznego. Przedsiębiorca powoływał się natomiast na brak dowodów, iż dystrybutor wyłączny rzeczywiście uzyskał od dostawcy ochronę przed aktywną sprzedażą na wyznaczonym mu terytorium ze strony innych klientów [...] Czytaj więcej ›
Stanowisko ACEA: Wymiana danych z pojazdów połączonych Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów przedstawiło swoje rekomendacje w sprawie Data Act. Wymiana danych z pojazdów połączonych napędza innowacje, zwiększa bezpieczeństwo oraz wspiera zrównoważony rozwój w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), poprzez swoje siedem rekomendacji, opowiada się za wdrożeniem Data Act (Aktu w sprawie danych) przy zachowaniu dokładnej oceny jego możliwych skutków. Jednocześnie ACEA podkreśla także potrzebę uproszczenia ram regulacyjnych oraz stworzenia jednolitej Europejskiej Przestrzeni Danych.   Stanowisko ACEA wskazuje również na konieczność zaistnienia współpracy ogółu rynku motoryzacyjnego, standaryzacji oraz opracowania ram zgodnych z celami branży w zakresie dostępności danych dla sztucznej inteligencji. Wszystkie te działania mają na [...] Czytaj więcej ›
Procedura zatrzymywania prawa jazdy na 3 miesiące częściowo sprzeczna z Konstytucją. Na jakich zasadach można domagać się odszkodowania?

13 grudnia 2022 roku Trybunał Konstytucyjny ogłosił orzeczenie dotyczące zatrzymywania prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość o więcej niż 50 km/h na obszarze zabudowanym lub przewozili pasażerów w liczbie większej niż liczba dopuszczalna. TK orzekł, że przepis pozwalający na zatrzymanie prawa jazdy wyłącznie na podstawie informacji organu kontroli ruchu drogowego o ujawnieniu takich czynów jest niekonstytucyjny. W związku z tym orzeczeniem zatrzymanie prawa jazdy będzie możliwe jedynie po przyjęciu przez sprawcę mandatu karnego lub po prawomocnym skazującym wyroku sądu. Powstaje też pytanie o odpowiedzialność odszkodowawczą państwa za wcześniejsze zatrzymania praw jazdy na podstawie niekonstytucyjnego przepisu. Przedmiotem badania zgodności z […]

Czytaj więcej ›
Spisywanie stanu licznika przez Policję – co zrobić w przypadku pomyłki?

Od 25 maja 2019 obowiązują przepisy zakazujące tzw. „kręcenia liczników”. Zarówno zleceniodawcy, jak i wykonawcy takiej „korekty” grozi kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Od 1 stycznia 2020 funkcjonują przepisy dotyczące kontroli ruchu drogowego. Podczas kontroli policjant, a także inspektor Inspekcji Transportu Drogowego, funkcjonariusz Straży Granicznej oraz Służby Celno-Skarbowej jest zobowiązany do sprawdzenia przebiegu pojazdu. Taka procedura jest obligatoryjna, z nielicznymi wyjątkami. Błąd funkcjonariusza przy wpisywaniu wskazań drogomierza do Centralnej Ewidencji Pojazdów może być jednak, w skrajnym przypadku, podstawą do odpowiedzialności karnej kierowcy. Co należy zrobić w przypadku takiej pomyłki?   Przepisy nie pomagają Niestety (albo może […]

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »