W ramach „Planu działania dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego”, przyjętego 5 marca 2025 roku, Komisja Europejska przedstawiła właśnie projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie ustanawiające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Zmiana wprowadza środek elastyczności wraz z docelowymi poziomami emisji CO2 na lata 2025–2027. Ta nowelizacja jest wynikiem „dialogu” na temat przyszłości branży motoryzacyjnej, zainicjowanego przez KE 30 stycznia 2025 roku. Dialog ten obejmował konsultacje społeczne, dyskusje oraz współpracę z przedstawicielami przemysłu, partnerami społecznymi i innymi zainteresowanymi stronami. Proponowany mechanizm elastyczności umożliwia producentom ocenę zgodności z docelowymi poziomami emisji CO2 w latach 2025, 2026 i 2027 w całym [...]
Czytaj więcej ›
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienia o podjętych przez producentów akcjach serwisowych należy kierować od dnia 3 lutego 2025 r. do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych [...]
Czytaj więcej ›
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump zapowiedział, że 2 kwietnia nałoży 25-procentowe cło na wszystkie samochody osobowe i lekkie dostawcze importowane z zagranicy. Dotychczasowa stawka wynosiła 2,5 proc. Wśród krajów członkowskich UE największymi eksporterami aut do USA są Niemcy, a w dalszej kolejności Słowacja, Włochy i Szwecja. Zapowiedziana stawka celna argumentowana jest brakiem równowagi w taryfach celnych pomiędzy Unią Europejską a USA. Unia stosuje obecnie 10% cło na importowane pojazdy, podczas gdy USA jedynie 2,5%. Zmiana stawki cła przez USA może znacząco wpłynąć, na całą europejską branżę motoryzacyjną, w tym Polskę – jednego z największych dostawców części i podzespołów samochodowych. [...]
Czytaj więcej ›
Projekt ustawy z dnia 15 stycznia 2025 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy, miał przede wszystkim uprościć definicję mobbingu, koncentrując się na jego podstawowej cesze – uporczywym nękaniu pracownika. Jakie inne zmiany zakłada projekt? W naszych działaniach kierujemy się etyką biznesu, a jako nadrzędny cel stawiamy zapewnianie Klientom satysfakcji z wysokiego poziomu świadczonych usług, opartego na bieżącej analizie i interpretacji zmian zachodzących w prawie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią. Mobbing w nowym brzmieniu Z definicji usunięto dotychczasowe pojęcie długotrwałości, wskazując, że „mobbing oznacza zachowania polegające na uporczywym nękaniu pracownika”. Pojęcie uporczywości zostało zdefiniowane jako działania nieincydentalne, [...]
Czytaj więcej ›
Ostatni czas był okresem pełnym aktywności w świecie biznesu. Gale i kongresy podsumowujące miniony rok, pokazujące rozwiązania na przyszłość to stały element w pierwszym kwartale. Ten całkiem przyjemny aspekt prowadzenia działalności prawniczej nie ominął również reprezentantów kancelarii zrzeszonych w Stowarzyszeniu Prawników Rynku Motoryzacyjnego. Zaczynamy od konferencji „#HRlove: Prawo HR w praktyce 2024/2025” cyklicznie organizowanej przez kancelarię Szuszczyński Kamińska. Wydarzenie skupiło przedstawicieli działów HR oraz People & Culture, obfitowało w merytoryczne dyskusje, analizy ekspertów oraz wyjątkowe możliwości networkingu. Uczestnicy zdecydowanie docenili przyjazną i angażującą atmosferę oraz praktyczność i profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy. Reprezentacja kancelarii M. Krotoski Adwokaci i Radcy [...]
Czytaj więcej ›
« Poprzednia strona — Następna strona »