Ministerstwo Klimatu i Środowiska opracowało projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw, który w zakresie swojej regulacji, transponuje do polskiego prawa Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1161 z dnia 20 czerwca 2019 r. zmieniającą dyrektywę 2009/33/WE w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego oraz Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/944 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie wspólnych zasad rynku wewnętrznego energii elektrycznej oraz zmieniającą dyrektywę 2012/27/UE, w kwestiach związanych z budową stacji ładowania przez operatora systemu dystrybucyjnego. Jak wskazuje uzasadnienie projektu, nowelizacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom […]
Czytaj więcej ›
        
	    
    
    
     Jak pamiętamy, 31 marca 2020 weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 2 marca 2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, która przedłużyła do 180 dni termin na dokonanie pierwszej rejestracji pojazdu używanego sprowadzonego z UE oraz na zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu zarejestrowanego (wcześniej 30 dni). Zgodnie z art. 71 ust. 7 Prawa o ruchu drogowym, właściciel pojazdu, niebędącego nowym pojazdem, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia. […]
Czytaj więcej ›
        
	    
    
    
     Dotychczas przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, gdy kupował towar lub usługę nie miał ani przywilejów ani ochrony prawnej, z jakiej korzystają dziś osoby prywatne. Sytuacja ta ulegnie zmianie z początkiem nowego roku, kiedy to przedsiębiorcy uzyskają niektóre uprawnienia „zwykłych” klientów.
Czytaj więcej ›
        
	    
    
    
     Przepisy dotyczące badań technicznych pojazdów wymagają zmian. Obecnie głównym problemem jest nieszczelność całego systemu skutkująca ogromną liczbą pojazdów, które poruszają się po drogach bez wymaganych badań lub po nieprawidłowym ich przeprowadzeniu. Dlatego też branże zajmujące się sprzedażą aut nowych i używanych oraz serwisowaniem pojazdów powinny kibicować przygotowanemu przez Ministerstwo Infrastruktury projektowi, który niedługo zostanie złożony do Sejmu.
Czytaj więcej ›
        
	    
    
    
     Jak pisaliśmy, Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło projekt zmian w PRD mający na celu uszczelnienie systemu badań technicznych pojazdów (numer z wykazu RCL: UC48) . Faktem jest, że system wymaga zmian, bo jest po prostu nieszczelny – w wielu przypadkach badania techniczne są fikcją, a ponadto po drogach porusza się trudna do oszacowania (acz być może siedmiocyfrowa) liczba aut bez aktualnych badań technicznych. Jednym z narzędzi mającym na celu zmusić kierowców to wykonywania terminowo badań technicznych będzie opłata dodatkowa. Według ogólnodostępnych danych, na nieco ponad 37 milionów pojazdów znajdujących w CEPiK, około 22% nie ma aktualnych badań technicznych. Stowarzyszenie Forum Recyklingu […]
Czytaj więcej ›