W ostatnim czasie na rynku można zauważyć wzrost cen stali oraz części motoryzacyjnych, jak i samych samochodów. W przemyśle panuje hossa czego efektem jest zwiększone zapotrzebowanie na komponenty samochodowe. Popyt przewyższa podaż zarówno na rynkach europejskich, jak i azjatyckich. W efekcie rosnącego zapotrzebowania na kontenery, a jednocześnie ich znacznego niedoboru, ceny transportu zaczęły rosnąć, co przełożyło się na ceny transportowych dóbr. Jednocześnie w Europie huty ograniczały produkcję w czasie pandemii koronawirusa, spodziewając się długiego kryzysu. Tymczasem przestoje w przemyśle były bardzo krótkie i teraz brakuje stali. W konsekwencji ceny surowca szybują w górę. Nagły wzrost cen stali i części [...]
Czytaj więcej ›
Niektóre technologie sztucznej inteligencji (AI) istnieją już od ponad 50 lat, jednak zwłaszcza w ostatnich latach nastąpił ogromny postęp w tej dziedzinie. Sztuczna inteligencja jest obecna w naszym codziennym życiu, m.in. poprzez oprogramowanie (np. systemy rozpoznawania mowy i twarzy, wirtualni asystenci, wyszukiwarki internetowe) czy „ucieleśnioną” sztuczną inteligencję (np. roboty, Internet rzeczy, samochody autonomiczne). Sztuczna inteligencja daje nam ogromne możliwości w tak różnorodnych dziedzinach, jak transport, ochrona zdrowia czy produkcja przemysłowa. Ogromne korzyści płynące z zastosowania najnowszych technologii wiążą się jednak z szeregiem zagrożeń. W odpowiedzi na wyzwania współczesności Unia Europejska zaproponowała nowe przepisy i działania, które mają przekształcić Europę […]
Czytaj więcej ›
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru. Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...]
Czytaj więcej ›
Regulamin ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm” dostępny na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju zawiera warunki umorzenia otrzymanej przez małego lub średniego przedsiębiorcę subwencji. Otrzymana przez małego lub średniego przedsiębiorcę subwencja podlega zwrotowi m.in. w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez MŚP w każdym czasie przez okres 12 miesięcy od dnia przyznania subwencji w wysokości dodatkowo 25% kwoty subwencji pomniejszonej o wykazaną przez Beneficjenta Programu skumulowaną stratę gotówkową na sprzedaży w okresie 12 miesięcy licząc od pierwszego miesiąca, w którym przedsiębiorca odnotował stratę po 1 lutego 2020 roku lub od miesiąca, [...]
Czytaj więcej ›
Okres rozliczenia subwencji uzyskanej z Polskiego Funduszu Rozwoju zbliża się wielkimi krokami. W wielu przedsiębiorstwach z branży motoryzacyjnej otrzymane wsparcie wynosiło kilkaset tysięcy złotych, a wręcz dochodziło do maksymalnych 3,5 mln zł. Z uwagi na wysokie kwoty, jakie można z powodu nieprawidłowości stracić, warto już teraz dobrze się do tej kontroli przygotować.
Czytaj więcej ›