SPRM
  • Aktualności
  • O Stowarzyszeniu
  • Nasi Prawnicy
  • Strefa członkowska
  • Media
  • Kontakt

News Large Image

Duże zmiany w OC. Miałeś stłuczkę? PZU pokryje koszty tylko do „określonej” wartości. Co mają zrobić kierowcy? Podziękować?

Duże zmiany w OC. Miałeś stłuczkę? PZU pokryje koszty tylko do „określonej” wartości. Co mają zrobić kierowcy? Podziękować?

2 sierpnia 2021 Media, Paweł Tuzinek

Trach! Miałeś stłuczkę i chcesz szybko naprawić samochód. Jedziesz do warsztatu, a mechanik mówi: naprawa kosztuje 9 000 zł. Ale PZU zapłaci tylko 8 000 zł. „Resztę musi pan dołożyć” – takie rozmowy odbywają się od lipca w wielu serwisach samochodowych, bo największy ubezpieczyciel w Polsce zmienił sposób liczenia wartości szkody OC. Warsztaty są wkurzone, ale czy mają rację? Jak ta nowa polityka PZU wpłynie na ceny OC? Czy opłacać się będzie tylko naprawa w PZU? Sprawdzam!

Czytaj więcej ›
Kampanie przywoławcze – lipiec 2021 roku

Kampanie przywoławcze – lipiec 2021 roku

31 lipca 2021 Prawo konsumenckie i konkurencji
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...] Czytaj więcej ›
Samoistne wyzerowanie drogomierza – co robić?

Samoistne wyzerowanie drogomierza – co robić?

29 lipca 2021 Pojazdy zabytkowe

Od 25 maja 2019r. w Polsce funkcjonuje zakaz „cofania liczników”. W praktyce od tamtego czasu każda nieuzasadniona ingerencja we wskazanie drogomierza w pojeździe jest traktowana jako przestępstwo za popełnienie którego grozi kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do nawet 5 lat. Takie zmiany w prawie pozwalają aktywnie walczyć z patologicznym zjawiskiem „kręcenia liczników”. Problem jednak może spotkać użytkowników pojazdów zabytkowych, w których przewidziane było jedynie 5 pól w analogowym drogomierzu lub w przypadku samochodów, w których występuje potwierdzona usterka w postaci resetującego się elektronicznego licznika.   Rok 2019 przyniósł istotną zmianę z punktu widzenia uczciwych sprzedawców samochodów oraz konsumentów. Od […]

Czytaj więcej ›
Czasowa rejestracja auta a zwrot akcyzy – ważny wyrok sądu

Czasowa rejestracja auta a zwrot akcyzy – ważny wyrok sądu

28 lipca 2021 Dystrybutorzy pojazdów, Podatki

Kwestię zwrotu akcyzy od samochodów osobowych reguluje art. 107 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zgodnie z którym podmiot, który nabył prawo rozporządzania jak właściciel samochodem osobowym niezarejestrowanym wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, od którego akcyza została zapłacona na terytorium kraju, dokonujący dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu tego samochodu osobowego lub jeżeli w jego imieniu ta dostawa albo eksport są realizowane, ma prawo do zwrotu akcyzy na wniosek złożony właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie roku od dnia dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu tego samochodu osobowego.   Przepis wydaje się w miarę […]

Czytaj więcej ›
Forma wnoszenia reklamacji. Czy każde oświadczenie kupującego wiąże sprzedawcę?

Forma wnoszenia reklamacji. Czy każde oświadczenie kupującego wiąże sprzedawcę?

27 lipca 2021 Dystrybutorzy pojazdów, Floty i samochody firmowe, Prawo konsumenckie i konkurencji
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady w sprzedanych towarach jest bardzo szeroka i absolutna. Niestety cały czas temat rękojmi budzi wiele wątpliwości. Sprzedawcy, również w branży motoryzacyjnej, niejednokrotnie otrzymując reklamację od klienta nie wiedzą jak dalej postępować oraz czy klient powinien otrzymać odpowiedź lub czy są związani jakimś terminem. Często pojawia się również wątpliwość czy reklamacja wniesiona za pośrednictwem wiadomości elektronicznej jest wiążąca dla sprzedawcy. W poniższym artykule wyjaśnimy jak należy postępować po otrzymaniu reklamacji od klienta. Autorem tekstu jest Aleksandra Urbańska, Prawnik w M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni. W razie dalszych pytań zachęcamy do kontaktu z Kancelarią. Forma [...] Czytaj więcej ›
  • « First
  • ‹ Previous
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Next ›
  • Last »

« Poprzednia strona — Następna strona »

O nas

O nas
Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego jest platformą skupiającą prawników i kancelarie świadczące obsługę prawną firm z sektora motoryzacyjnego lub chcących wejść na ten rynek albo poszerzyć na nim swoją obecność. Celem stowarzyszenia jest podnoszenie wiedzy oraz kwalifikacji jego członków, tak ażeby mogli oni świadczyć obsługę prawną z jeszcze większym profesjonalizmem. Stowarzyszenie pełni rolę reprezentanta zrzeszonego w nim środowiska i gwaranta wobec przedsiębiorców z branży jakości obsługi prawnej świadczonej przez jego prawników.

Kontakt

 

Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego
ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa

 

Tel: (22) 233 00 06
Tel: 694246921 (Paweł Tuzinek)
Email: stowarzyszenie@sprm.org.pl

 

REGON: 381291060
NIP: 5342587100
Numer rachunku: 66 2490 0005 0000 4530 8320 3651

  • LinkedIn
  • Facebook
Copyright © 2019 Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego tworzenie stron www WEBSTAR STUDIO stomatolog kutno
GDY LICZY SIĘ KAŻDA SEKUNDA...
Karta Ratownicza jest pozornie zwykłą kartką papieru, ale pozwala często skrócić czas akcji ratowniczej nawet o 30 procent. Już dziś odbierz Kartę Ratowniczą zaprojektowaną specjalnie dla Twojego samochodu!

Odbierz Kartę Ratowniczą!