Usuwanie DPF jednak karalne? Ministerstwo Infrastruktury wskazuje podstawę odpowiedzialności

Usuwanie filtrów cząstek stałych, czyli DPF (z ang. diesel particulate filter) to usługa powszechnie oferowana przez warsztaty samochodowe. Dlaczego właściciele samochodów z silnikami Diesla nagminnie usuwają ten element? Filtr DPF stanowi element układu wydechowego. Spełnia dwie zasadnicze funkcje – zatrzymuje cząstki stałe (głównie rakotwórczą sadzę) a następnie wypala je wewnątrz filtra. W efekcie w końcowym rozrachunku ograniczona zostaje ogólna emisja szkodliwych substancji zawartych w spalinach samochodowych.   Właściciele pozbywają się tych ważnych z punktu widzenia środowiska części z powodu wysokich kosztów eksploatacji. Filtr DPF należy wymieniać na nowy średnio po 80-200 tys. km, co kosztuje od ok. 2 tys. zł […]

Czytaj więcej ›
Kampanie przywoławcze – styczeń 2022 roku Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 roku o ogólnym bezpieczeństwie produktów producent i dystrybutor, którzy uzyskali informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny (np. w danej partii pojazdów może wystąpić usterka), są zobowiązani powiadomić o tym niezwłocznie organ nadzoru.   Powiadomienie powinno zawierać co najmniej zawiera co najmniej: informacje umożliwiające dokładną identyfikację produktu lub partii produktów, opis zagrożenia stwarzanego przez produkt, informacje mogące służyć ustaleniu przebiegu obrotu produktem oraz opis działań podjętych w celu zapobieżenia zagrożeniom związanym z produktem. Organem sprawującym nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w zakresie określonym ustawą jest Prezes [...] Czytaj więcej ›
Dilerzy chcą stopniowego wprowadzania zakazu wjazdu starych aut do miast!

Dilerzy samochodowi chcą, aby strefy czystego transportu były wprowadzane w Polsce stopniowo. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 24 grudnia 2021 r. poszerzyła zakres aut jakie mogą wjeżdżać do centrów miast. Ale przedstawiciele dilerów samochodowych w Polsce przedstawili pomysł, który nie spodoba się właścicielom używanych pojazdów.

Czytaj więcej ›
Branża motoryzacyjna lobbuje w sprawie stref czystego transportu. Jest na tak, ale chce wprowadzania ich stopniowo

Dwie organizacje motoryzacyjne w piśmie skierowanym do władz 25 polskich miast zwracają uwagę na potrzebę utworzenia stref czystego transportu. Zarazem sugerują, by w początkowej fazie ich działania umożliwić wjazd do strefy także autom spalinowym spełniającym normy emisji Euro 5 i wyższe.

Czytaj więcej ›
Strefy czystego transportu: branża motoryzacyjna przeciwko nagłym restrykcjom

Związek Dealerów Samochodów razem z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego przedstawiły prezydentom 25 największych polskich miast apel w sprawie tworzenia stref czystego transportu. Ma to związek z wejściem w życie 24 grudnia 2021 roku nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która zmieniła regulacje w zakresie tworzenia przez władze miast stref czystego transportu.

Czytaj więcej ›

« Poprzednia stronaNastępna strona »