
Jak informuje Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, importer pojazdów Iveco wspólnie z oficjalnymi dystrybutorami tych pojazdów mogli zawrzeć wieloletnią zmowę ograniczającą konkurencję. Prezes UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie antymonopolowe – zarzuty otrzymało 11 firm i 11 menadżerów, którzy mogli być odpowiedzialni za niedozwolone działania. – Posiadamy dowody świadczące, że sprzedaż ciężarówek Iveco mogła być prowadzona z naruszeniem reguł konkurencji. Importer – spółka Iveco Poland i oficjalni dystrybutorzy nawet przez 10 lat mogli wspólnie dzielić rynek, zawyżać ceny i wymieniać poufne dane – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. W oficjalnym komunikacie UOKiK czytamy, że z informacji zdobytych […]
Czytaj więcej ›

W nowelizacji ustawy o elektromobilności znalazły się zapisy, które strefy czystego transportu bądź redukują do kilku największych miast, bądź w ogóle je marginalizują.
Czytaj więcej ›
Unia Europejska stawia na rozwój pojazdów elektrycznych i w tym celu wprowadza przepisy, które wymuszają na Państwach Członkowskich uregulowanie kwestii ładowarek samochodowych.
Czytaj więcej ›
Od 20 marca 2021 obowiązują nowe ograniczenia w zakresie działalności handlowych obiektów wielkopowierzchniowych. Zostają one jeszcze bardziej rozszerzone od 27 marca 2021 roku. Podobnie jednak jak w przypadku poprzednio wprowadzanych ograniczeń nie będą one dotykać salonów dealerskich, komisów i serwisów. Wynika to z tego, że pomimo dużej powierzchni ogólnej tych obiektów, praktycznie żaden z nich w Polsce nie będzie miał “powierzchni sprzedaży” większej niż 2000m2, a więc nie będzie podpadał pod generalny zakaz. Z przepisów rozporządzenia z dnia 19 marca 2021 roku w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii wynika zakaz handlu […]
Czytaj więcej ›